0 334 visningar

14 svar

Söndagsmiddagen

Gula

18 feb 2007 kl. 15:26

Såja; nu har jag förberett kycklingen, pressat lime på och in i påsen. Får stå och marinera nån timme, sedan Caj P’s grillsås på och in i ugnen!! Måste säga att färsk kyckling slår frusen när som helst; märkte det för nån vecka sedan när den färska var slut och jag måste köpa frusen(och traditioner kan man ju inte frångå!!)

0

Gula

18 feb 2007 kl. 18:09

Börjar dofta ganska gott från ugnen nu…. bara gubben är färdig med sitt badande så.... Om man ändå hade en Ding öl att dricka till!!!!

0

per d

18 feb 2007 kl. 22:00

har testat en hel del med färsk o fryst kyckling och jag märker då ingen skillnad !

0

Totte Gbg

18 feb 2007 kl. 22:09

Här blev det mexibiffar med kokta grönsaker o egengjord potmos…

0

Gula

18 feb 2007 kl. 22:16

Jag tycker att den frysta blir mycket torrare och smaklösare!! Spelar ingen större roll hur man tillagar den. Jag lagar alltid hel kyckling i påse då blir den saftigast och godast!

0

cicki T Belgien

18 feb 2007 kl. 22:23

Håller med dig Gula, färsk är bäst!

0

Gula

18 feb 2007 kl. 22:33

Totte, vad är mexibiffar?? Nånting VÄLkryddat??

0

Nina A

18 feb 2007 kl. 22:33

här blev det spenatsoppa, med extra lök och uppblötta KJ
jättegott att mixa till en slät soppa :)

0

per d

18 feb 2007 kl. 22:34

utan att bli alltför vetenskaplig kring kyckling så har jag kommit fram till följande. tinade skinn och benfria kylingbröst läggs i en sjudande sås på grädde kalvfond, paprikapulver och torkad svamp. småputtrar i såsen i ca 10 minuter, och voila, ett stycke kyckling som varken är torrt eller trist men fantastiskt mör och välsmakande !! och så spar man ju på disken med med det tillagningsättet

0

Totte Gbg

18 feb 2007 kl. 22:47

Nötfärsbiffar VÄL kryddade med nyinköpt mexikrydda, enkelt va?!!

0

Gula

18 feb 2007 kl. 22:54

Haha, tänkte väl det Totte… ;) Tänkte jag skulle få ngt nytt exotiskt recept att pröva….
Och visst låter det gott Per, men jag menade uteslutande HEL kyckling!! Delar kan gå an frusna…. och varför kostar färsk kyckling dubbelt mer än frusen, förresten???? Det är ju samma skit alltsammans!!!!

0

per d

18 feb 2007 kl. 23:03

gula ! kyckling är väl ändå inte skit ? jag äter kyckling 3-4 ggr i veckan och jag äter inte skit !

0

Totte Gbg

18 feb 2007 kl. 23:05

Men nåt som är väldigt gott är att ta vanlig nötfärs o fylla biffarna med lite fetaost, till det egengjord tzatziki o en sallad med tomater, oliver o sånt gott..

eller baconlindade kycklingfileér, fast det är bäst på sommaren att grilla…o så en sallad med äpple till..mums…

0

Gula

18 feb 2007 kl. 23:24

Nej Per, förlåt, jag menade inte så! Men det är ju samma sak i förpackningarna, den ena färsk och den andra frusen!!! Varför då prisskillnaden??!!
Ja Totte, just baconinlindad file blir jättegott, speciellt om man fyller kycklingfileen med nån god färskost!!!
Och nötfärs lika så!!
Alltså nu snarvlar vi om mat här så jag blir hungrig IGEN!!!

0

Tina Nordberg

19 feb 2007 kl. 13:19

Den stora prisskillnaden ligger nog på hållbarheten.Frysta kycklingar kan ligga i butiken i månader.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone