Ingen sol som utlovats i söndags.
Såg den lite bakom molnen och det var en vacker och faktiskt för några sekunder lite bländande!
Annars behagligt promenadväder ca 5+ och framkomligt på ridstigar i skogen.
Is och skare höll för mig även där hästar hade trampat upp svart gegga på stigen genom dyiga kärrmarker.
Hittade även fina plogade vintervägar som hade samma fina före som jag minns vägarna för barndomens sparkstötting.
En härlig dag med några fynd av gulgrå tickor på asp och en trevlig hackspett som lät sig beskådas en god stund
Gomorron Irene. Jag är inte så bra på fåglar, det är naturligtvis den “större” eller den “mindre” som finns här.
Min absoluta favorit bland fåglarna är annars lavskrikan som brukar smyga efter mig i granskogarna och på heden vid stugan. Ser du lavskrikan på bilden?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.