0 413 visningar

11 svar

Här lyser solen....

gunhild

19 feb 2007 kl. 14:02

med sin närvaro, vi hade minus 15 i morse, men nu bara 10 och jag har varit på en skön promenad Var bara tvungen att fota lite

0

Lena Carlqvist

19 feb 2007 kl. 14:38

Ingen sol här heller. snö och minus 8. Hälsingland, Hudiksvall.

0

Bo i Örebro

19 feb 2007 kl. 17:04

Ingen sol som utlovats i söndags.

Såg den lite bakom molnen och det var en vacker och faktiskt för några sekunder lite bländande!

Annars behagligt promenadväder ca 5+ och framkomligt på ridstigar i skogen.
Is och skare höll för mig även där hästar hade trampat upp svart gegga på stigen genom dyiga kärrmarker.

Hittade även fina plogade vintervägar som hade samma fina före som jag minns vägarna för barndomens sparkstötting.

En härlig dag med några fynd av gulgrå tickor på asp och en trevlig hackspett som lät sig beskådas en god stund

0

Gula

19 feb 2007 kl. 17:04

Här har solen lyst med sin frånvaro; det har snöat pyttesmå flingor och varit omkring -3 grader hela dan! Och jäkligt halt på vägarna!!!!

0

Bo

Evus

19 feb 2007 kl. 17:25

Vad trevligt du beskrev din promenad, målande….:-)

Jag såg och hörde (man hör dom ju alltid först) också en hackspett i dag på promenaden med vovven. Svart/röd/vit. Man hör/ser dom ganska ofta här men det är kul ändå.

0

Bo

Bo E

19 feb 2007 kl. 19:48

Ja, de brokiga ser man oftare än spillkråka och gröngöling.
Spillkråkan är i alla fall ofta i närheten för man hör dess klagande läte rätt ofta i sklogarna.

0

Hackspett

gunhild

19 feb 2007 kl. 21:08

Gröngöling har jag aldrig sett men spillkråkan hörde jag i dag och gråspetten och mellanspetten brukar besöka fågelmaten. Vitryggad skulle jag vilja se har bara sett spåren av den.

0

Mellanspett?

Irene A

20 feb 2007 kl. 08:09

Gunhild, om du har mellanspett på besök hos dig, borde det vara fullsatt med ornitologer där också! I vanliga fall brukar de vara tvungna att resa till Östeuropa för att få se den, för den försvann från Sverige för flera decennier sedan.

0

Mellanspett? Irene

gunhild

20 feb 2007 kl. 09:02

Gomorron Irene. Jag är inte så bra på fåglar, det är naturligtvis den “större” eller den “mindre” som finns här.
Min absoluta favorit bland fåglarna är annars lavskrikan som brukar smyga efter mig i granskogarna och på heden vid stugan. Ser du lavskrikan på bilden?

0

Lavskrika

Irene A

20 feb 2007 kl. 10:30

Jo, visst är det köxiken som sitter strax till höger om mitten på bilden? Vi får sällskap av dem ibland i Vilhelminaskogarna, men jag tycker att man ser allt mindre av dem numera.

0

Här lyser inte solen....

Tina Nordberg

23 feb 2007 kl. 13:19

Här lyser inte solen -2, ettfint fjunigt snöfall hela dagen.
Skickar en dålig bild men objekten är söta.

0

Här lyser .......

Gula

24 feb 2007 kl. 12:00

.....varken det ena eller det andra…däremot har det börjat blåsa! -2 grader…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone