För att gå ett steg längre, så är det väl frukterianer som anser att man “mördar” frukter och grönsaker om man skördar dem. De äter således bara det som ramlat ned själv från trädet och “dött”. Först då fritt fram att äta alltså!
Man skulle kunna krångla till allting hur mycket som helst, om man inte som jag ska ha mat när jag är huuuungrig!
;-)
Ja jösses vad dom hittar på!!! Så dom magraste och eländigaste människorna man ser nu på vintern är frukterianer??? Det är ju lite dåligt med fallfrukt just nu….( -20, 1 grader här just nu….) Dom kanske går i affärerna och fäller ner, så där i misstag liksom , lite frukt från lådorna…Eller också är det massbegravningar av frukterianer varje vinter…Vilken tur att man inte har hakat på nån sån trend!!!
Ja Bryssel är en riktig matälskares plats!!! Menar du att ni har aggressiva musslor där??? Slår det mesta???
Nu var det närmast krogtätheten det var fråga om och som gammal Söderböna så vet du nog hur det ser ut i Sthlm!!! Man kan inte gå många meter utan att snubbla på en krog!!
Det är nog säkrast. Telefonnumret är
08-411 51 41. Du kan alltid kolla deras hemsida http://www.rendez-vous.se
Inga rester efter gårdagens laxkotletter i alla fall.
Kryddade med basilika och lite hackad chili med vitvinsås o ris till.
Det blev gott i alla fall…
Just nu är det inga svampar i maten.
Jag är inte så förtjust i de gamla unkna chsmpinjonerna i ICA-hyllorna.
Varför har de alltid en så unken doft jämfört med självplockade?
Är det så att de inte tål frakter och lagring?
Nej, jag har faktiskt aldrig känt en fräsch doft från en ICA-champinjon.
Däremot är shiitakesvampen helt ok.
Den enda odlade jag accepterar!
Nej, jag anser det ganska meningslöst med odlad champinjon…doftat SVAMP, jovars, men doftar inte alls CHAMPINJON!
Sen har jag faktiskt lite överdrivet känsligt luktsinne, på gott och ont ibland…
Ja det är absolut inget fel med dom odlade när dom är så fräscha som dom jag köpte härom dagen!!! Ibland sparas dom för länge i affären och då varken smakar eller luktar dom gott! Och man kan ju aldrig jämföra med svamp från skogen, dom har ju helt andra betingelser. Annars är shiitaken min favorit också i butiken !!
Alla har ju sin lukt och smak.
Ikväll blir det restaurang för min del.
Har alldeles för uppbokat schema för att tänka på matlagning.
Men i morrn blir det en lugn o fin söndagmiddag hemmavid.
Man önskar lite vinterskivling att spetsa middan med…men det är väl att hoppas för mycket!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.