0 318 visningar

9 svar

Stanna hemma från jobbet!

gunhild

22 feb 2007 kl. 07:26

Om du bor i Skåne så stanna inomhus så du inte är i vägen för plogbilarna. Denna uppmaning gör man via TV. Hur har ni detegentligen?
Här i Västerbotten har vi klart väder och minus 23 grader just nu.

0

Totte Gbg

22 feb 2007 kl. 07:57

Jo här snöar det småspik fortfarande, vit och bilarna sniglar fram….

0

Affe Nv Skåne

22 feb 2007 kl. 10:00

Nog har det kommit rejält här, drivor i höjd med bilarna och entréportarna insnöade.
-3 grader ungefär och fortfarande lite blåsigt, som tur är har snöandet avtagit.
Blir en bra avslutning på ungarnas sportlov….

0

Gula

22 feb 2007 kl. 10:22

Tittade på bilder från vägkaoset i söder och undrar varför folk prompt måste ut och köra när det varnas överallt!! Måste man till BB så kan jag ju förstå men all annan trafik???! Och arbetsgivarna har säkert stor förståelse för att folk stannar hemma!  Man ska inte leka hjälte!!!

0

Affe Nv Skåne

22 feb 2007 kl. 14:53

Har också varit ute och kört… 2 meter bak och 2 meter fram efter det att jag skottat fram bilen…

Blev en rejäl promenad till sambons vännina med ungarna i pulka istället.

0

Vädret i Skåne

Joachim Krumlinde

22 feb 2007 kl. 16:15

Först var det svårt att få upp ytterdörren i morse men det gick med lite ansträngning.

Sedan var det mellan en halv och en meter snö framför garageporten så bilen får nog stå kvar därinne och vänta på våren.

Gick ut och handlade mat och pulsade i snön. Några optimister stod vid busshållplatsen och stod fortfarande kvar 45 minuter senare när jag kom ut ur affären.

Problemet är att det snöar OCH blåser så snön kommer horisontellt.

0

Vädret i Skåne

Bo i Örebro

22 feb 2007 kl. 16:19

Låter inte kul alls!

Här har det just nu slutat snöa och det klarnar upp.

Ska visst komma mer till helgen.

Men det blåser från nordost så det blir nog inte skånesnö i alla fall….ännu….

0

Vädret i Skåne

Grethe F

22 feb 2007 kl. 17:17

Jag har inte kört bil i dag det låter jag dom andra om jeg givk til afären halt och svårt att få up min portdör snön låg högt framför.

0

Vädret i Skåne

Affe Nv Skåne

22 feb 2007 kl. 21:23

Och som det ser ut så skall blåsandet öka på igen och snöandet fortsätta…

Vicket mögvär!!!

0

Vädret i Skåne

Grethe F

22 feb 2007 kl. 23:08

Ja jag skulde till Landskrona på kalas i dag men fick stanna hemma. cilken kaos på somliga väger

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone