0 592 visningar

15 svar

Mera kloka ord

Helena A

22 feb 2007 kl. 17:30

Tack snälla alla för alla bra kloka ord. Alla är sparade och kommer att användas.
Men….....
Nån som kan något/några lämpliga som passar nyblivna föräldrar?
Hittar inte några såna nånstans.
Ska bli farmor om en månad och tänkte göra nåt till föräldrarna.

0

Bo Reyer

22 feb 2007 kl. 17:39

Den här passar nog inte in så bra i sammanhanget, men någon annan kanske kan tycka att den är lite kul: Hellre din i min än vår i luften sa flickan!!

0

Nina H, Sthlm norr

22 feb 2007 kl. 17:45

Vi ärver inte jorden av våra föräldrar - vi lånar den av våra barn.
(Indianskt ordspråk)

0

Bo Reyer

22 feb 2007 kl. 18:02

Mitt förra inlägg var nog inte så rumsrent i detta sammanhang. Ninas ord var väldigt fina. Jag kommer med ett ytterligare förslag som passar bättre: delad glädje är dubbel glädje. Lycka till med barnbarnet/barnbarnen!!!

0

Gula

22 feb 2007 kl. 18:10

Hmmm, svårt!! Hur skulle det vara : Det bästa med första barnet är, att så jobbigt blir det aldrig mer i livet!

0

cicki T Belgien

22 feb 2007 kl. 19:48

“barnen har man bara till låns” och sen kan man ju fortsätta om man vill “- och det till skyhög ränta”

0

BaWa

22 feb 2007 kl. 20:22

En som inte gör dumheter som ung, gör det som gammal.

0

Grethe Charlotte Fauland

22 feb 2007 kl. 23:10

Små barn små problem store barn store problem

Lycka till

0

cicki T Belgien

22 feb 2007 kl. 23:16

the only difference between men and boys is the difference of the prize of their toys

0

Tina Nordberg

23 feb 2007 kl. 08:13

Jag skrev den förut men…

När Gud inte hann vara med överallt, skapade han mamman.

0

Birgitta D

23 feb 2007 kl. 08:47

Jag skullevilja påst attnär Gud inte hann med att vara överallt skapade han Farmor.

0

Charina

23 feb 2007 kl. 10:37

Vansinne är ärftligt, man får det av sina barn.

0

Tina Nordberg

23 feb 2007 kl. 10:52

Det enda barn sliter mer än skor är föräldrar.

0

Susanne Nö Skåne

24 feb 2007 kl. 08:06

Det finns bara två bestående gåvor vi kan skänka våra barn. Den ena är rötter, den andra vingar.

0

Susanne Nö Skåne

24 feb 2007 kl. 08:07

Hur barn skall fostras vet alla utom föräldrarna.

0

Gula

27 feb 2007 kl. 19:24

“Smågrytor har också öron!”

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone