0 905 visningar

17 svar

Toppslätskivling

Anders

24 feb 2007 kl. 02:34

Hejsan alla svampälskare! Någon som vet vad Toppslätskivling är för svamp?

0

Karin Z, Västerås

24 feb 2007 kl. 11:04

Läskigt…

0

Nina A

24 feb 2007 kl. 11:37

det är en svamp för idioter som väljer ett liv med droger före ett utan-tänk inte ens tanken m.a.o

0

Gunhild

Susanne E

24 feb 2007 kl. 12:32

Förfrågningar om svampar för droganvändning bör inte besvaras med upplysningar. Jag tror inte att du hade koll på det, då hade du nog inte lagt ut bilder osv.

Att besvara frågor på nätet innebär ju också ett ansvar då det är tillgängligt för alla. Kan nog vara idé att tänka till lite extra när det kommer förfrågingar från personer som aldrig frågat förr.

Bara en tanke….

0

Gunhild

klick

24 feb 2007 kl. 12:59

Michael K har undanbett diskussioner om svamp i drogsyfte.
Jag antar att det omfattar alla svampar som kan ha denna verkan.
Så för sidans goda ryktes skull bör vi lägga ned denna diskussion.
Tack!

Klicka för skogen istället!

0

klick

Susanne E

24 feb 2007 kl. 13:23

Det var just det som var syftet med mitt inägg. Att man ska tänka till före! Var jag otydlig????

Och klicka kan man göra OCKSÅ, hanzzon? eller?

0

Gunhild

klick

24 feb 2007 kl. 13:28

jag menar…om vi ignorerar inlägg om svamp som inte är önskvärda på forumet så glider de ju automatiskt nedåt och “försvinner”

inget personligt mot någon, alltså

0

Gunhild

gunhild

24 feb 2007 kl. 14:08

Jag håller med er, och tycker att det är andra inlägg som också borde ignoreras.
Jag har just varit och ögonlyst min goldentik hon var u.a. så nu kanske det blir valpar till våren.
Det var snörök och en massa rallybilar efter vägen, måste inte dom stanna vid stopplikt?

0

Gunhild

Anders

24 feb 2007 kl. 23:37

Men va då, kan man inte tillaga den svampen?

0

Gunhild

Gula

24 feb 2007 kl. 23:39

Nej, den är giftig!

0

klas jaederfeldt

25 feb 2007 kl. 11:26

Toppslätskivling är en svamp som hör till släcktet Psilocybe, det är en mindre brunakatig skivling som växer på kogötslad ängsmark

Matvärde eller knarkvärde skall vi kanske inte diskutera här.

från en som just nu upplever abstinensen från morfin

0

Klas J

Susanne E

25 feb 2007 kl. 11:54

Men vad har du råkat ut för då???

0

susanne

klas

25 feb 2007 kl. 12:40

jag har bytt höftkula

0

Klas!

Charina

25 feb 2007 kl. 14:28

*blåser på din höft*

0

Bo Reyer

25 feb 2007 kl. 16:01

Hej Klas!
Jag skulle aldrig komma på tanken att släta över en giftig skivling. Du nämnde morfin. Du vet väl att kroppen tillverkar eget “morfin” vid behov? Detta kallas endorfin.

0

BO

klas jaederfeldt

25 feb 2007 kl. 17:50

jag vet det och brukade få endorfinkickar när jag gympade, men nu tilllät inte benet några gymnastiska rörelser, så jag fick tända till på det syntetiska , som faktiskt är vassare

0

Bo Reyer

26 feb 2007 kl. 18:03

Klas! Sedan du pensionerades från naturhistoriska har du förändrats. Du beter dig numera som en vanlig människa, på gott och ont. Jag respekterar dina djupa kunskaper om svamp och jag är övertygad om att många andra instämmer!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone