0 371 visningar

12 svar

Gula - svampbrist

Karin Z, Västerås

24 feb 2007 kl. 20:26

Hej Gula!

Är det så att du har svampbrist? Jag har sett att du flera gånger skriver att du ska köpa torkad svamp och har ont om egna varor. Jag har över och delar gärna med mig.

0

Trumpellisa

24 feb 2007 kl. 20:34

Jag med. Har torkad svart trumpet, Rödkul trumpet och tratt….Goliat är nästan slut

0

Trumpelisa

Karin Z, Västerås

24 feb 2007 kl. 20:42

Åååå...kul med rödkul trumpetsvamp! Har jag aldrig hittat men det ska bli roligt när jag gör det!!

Jag har lite Kalle, trattisar, rimskivling, blandade kremlor, fårtickor och blandsvamp.

0

Trumpelisa-Karin

Gula

24 feb 2007 kl. 21:57

Ja rödkul låter väldigt spännande;-D!!!
Tack, vad snälla ni är!!! Ja jag har bara en mellanstor burk med torkade trattisar kvar, så det är inte mycket att hurra för :(  och dom sparar jag till något bra tillfälle….kanske när morsan fyller 85 i maj…Så om nån känner att den kan avstå så tar jag gärna emot! Kan byta mot fröer kanske??? Tyvärr inte svampfrö.... :)
Mejla mig i så fall : gula_l@hotmail.com

0

Svampbrist-Gula

Susanne E

24 feb 2007 kl. 23:02

Att jag inte tänkte på det!!! Vad bra att du tänkte på det i alla fall Trumpelisa!
Klart jag skickar torkad jag med (svårt med den frysta 8D)

0

Svampbrist -

Gula

24 feb 2007 kl. 23:11

Nämen - ni är ena riktiga gulle-rumpor hela bunten!!! Tänk att ni plockat så mycket att ni har att ge bort!!!! Det är VÄLDIGT snällt av er!!!
Susanne, nu ska jag få av Karin så skicka inte, det går bara åt genast och så står jag där igen och slickar i tomma burkar…. Jag är dålig på att spara…men lite senare kanske..8-))))??
Tack så ryyysligt!!!!

0

Svampbrist -

Susanne E

24 feb 2007 kl. 23:18

Haha! Ja, då sparar jag åt dig till i maj!

0

Svampbrist -

Gula

24 feb 2007 kl. 23:21

Det låter bra Susanne!!! 8-D

0

Svampbrist -

Tina Nordberg

25 feb 2007 kl. 08:38

Behöver du “trattisar”?
Det har jag.

0

Svampbrist -

PiaFia

25 feb 2007 kl. 08:49

Jag har oxå “trattisar” om du vill ha :)

0

Trumpelisa

Trumpelisa

25 feb 2007 kl. 09:32

Oj, nu blev det lite rörigt. Skickar Karin svart trumpet till Gula? Jag kan skicka rödgul trumpet till Karin. Själv har jag aldrig provat rimskivling eller kremlor. Om vi kommer överrens om tågordningen så kommer jag att lägga ut en hotmailadress. (Måste vänta tills tonårssonen vaknar så han kan visa hur man gör). :(

0

Vem skickar vad?

Karin Z, Västerås

25 feb 2007 kl. 09:54

Oj, nu blev det mycket…
Jag har lovat att skicka lite gott och blandat till Gula, inget specificerat.
Svart trumpet har jag inte, men tar gärna emot av någon i utbyte mot något annat! Ska vi byta svarta mot rim och kremlor, Trumpelisa?
Jag väntar tills du lägger ut din hotmail.

0

Karin Z

Trumpelisa

25 feb 2007 kl. 13:38

Visst Karin! Jag har inga mängder av vare sig svart eller rödgul trumpet, men visst vill du väl även ha av den rödgula?
Min hotmail är
trumpelisa@hotmail.com

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone