Nu har jag avslutat söndagsmiddagen! Förrätt: croustader med stuvning på svart trumpetsvamp från Trumpelisa! Jättegott! Väldigt lik trattkantarell i smaken, men mer smak och trevligare konsistens, och så den snygga svarta färgen gör ju sitt till! Varmrätt: Nötstek med rödvinssås, kokt broccoli, gula och orange morötter, vinbärsgelé.
“Nu är jag så mätt och glad,
orkar ej ett enda blad…”
Tack för att jag fick möjlighet att prova den kulinariska svarta trumpeten som jag aldrig lyckas hitta!
;-)
Wow Susanne exakt så ser mina krustader ut som jag själv gör med svarta trumpeten ;)
Visst är det gott, ja hela middagen lät smaskens, hade gärna varit där hahaha, men jag kan inte hålla med dig om att de är väldigt lika trattkantarell i smaken, jag tycker att de är långt i från varandra men som vanligt du vet, smaken är ju olika…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.