0 323 visningar

8 svar

Tack Trumpelisa!

Susanne E

25 feb 2007 kl. 20:01

Nu har jag avslutat söndagsmiddagen! Förrätt: croustader med stuvning på svart trumpetsvamp från Trumpelisa! Jättegott! Väldigt lik trattkantarell i smaken, men mer smak och trevligare konsistens,  och så den snygga svarta färgen gör ju sitt till! Varmrätt: Nötstek med rödvinssås, kokt broccoli, gula och orange morötter, vinbärsgelé.

“Nu är jag så mätt och glad,
orkar ej ett enda blad…”

Tack för att jag fick möjlighet att prova den kulinariska svarta trumpeten som jag aldrig lyckas hitta!
;-)

0

Totte Gbg

25 feb 2007 kl. 20:07

Wow Susanne exakt så ser mina krustader ut som jag själv gör med svarta trumpeten ;)

Visst är det gott, ja hela middagen lät smaskens, hade gärna varit där hahaha, men jag kan inte hålla med dig om att de är väldigt lika trattkantarell i smaken, jag tycker att de är långt i från varandra men som vanligt du vet, smaken är ju olika…

0

Susanne E

25 feb 2007 kl. 20:26

...eller så är mina smaklökar inte lika finslipade som dina ;D…men det var det närmaste jag kom på i liknelse, tur jag sparade lite så jag kan prova en gång till!

0

Gula

25 feb 2007 kl. 21:03

Snyggt Susanne! Ser riktigt smaskigt ut!!! Köpte du färdiga krustader eller lagade du själv??

0

Gula

Lidl

26 feb 2007 kl. 00:53

Alla hästar är visst inte hemma i stallet? Eller åkte inte hissen ända upp?
Gör inte alla egna krustader nu för tiden? HA HA

0

Lidl

Kristina i Lund

26 feb 2007 kl. 08:34

Vilken tråkig kommentar!

0

Trumpelisa

26 feb 2007 kl. 08:59

Hej Susanne!
Vad kul att du gillade dem. Jag blev riktigt sugen på dina krustader.

0

Susanne E

26 feb 2007 kl. 09:00

Du är sååå välkommen! :-D

0

Gula

Susanne E

26 feb 2007 kl. 09:02

Nej, jag gjorde inte croustaderna själv utan köpte dem på Hemköp. Har du gjort egna? ....verkar svårt…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone