0 326 visningar

32 svar

Dagens middag

Kristina i Lund

26 feb 2007 kl. 13:42

Har tillbringat förmiddagen hos tandläkaren. Fick en tand utdragen och nu börjar bedövningen släppa. Det gör ont!!! Det får bli lättuggat till middag - fläskpannkaka! Vad vankas det hos er?

0

Gula

26 feb 2007 kl. 13:55

Köttfärsbiffar - tror jag.Har köttfärs på upptining. Och spagetti!! Kanske “tumbiffar”....

0

Trumpelisa

26 feb 2007 kl. 13:56

Hemgjord pyttipanna på helgens goda rester och mycket lök o så ägg förstås.

0

cicki T Belgien

26 feb 2007 kl. 14:08

fiskpinnar med spenat

0

PiaFia

26 feb 2007 kl. 14:18

Svampröra/lök/strimlad lövbiff i gräddsås med pasta mmmmmmmm. Cicki är det gott med spenat till fiskpinnar? har aldrig provat det!

0

cicki T Belgien

26 feb 2007 kl. 14:27

PiaFia. Jättegott men då tar jag djupfryst stuvad bladspenat med mozzarella i (finns färdigt i frysdisken om man inte vill göra själv på färsk spenat förstås).

0

PiaFia

26 feb 2007 kl. 14:33

Låter himla gott, ska genast testa detta! Tack cicki :)

0

cicki T Belgien

26 feb 2007 kl. 14:38

Riv i lite muskot också, mums!

0

lena c

26 feb 2007 kl. 14:42

ostfylld tortellini med skinka och grädde. Min sons favoritmat.

0

Totte Gbg

26 feb 2007 kl. 14:53

Wookade gröndaker + kyckling med bulgur och ruccula..ringlar över lite rapsolja…

0

gunhild

26 feb 2007 kl. 16:01

Har just ätit dagens middag eftersom min man ska köra söderut (Gävle) med långtradare. En älgköttbit som eg. skulle varit köttfärs, skuren i små bitar och stekt tillsammans med lite rimmat fläsk blandas med paprika lök kantareller och trattisar, spädes med buljong, får puttra en stund och se det blev jättegott med kokt potatis och hembakat tunnbröd.
Förresten är det nån som har en lovande goldenhanne jag vill para min tik?

0

Kristina i Lund

26 feb 2007 kl. 16:07

Det där lät gott, Gunhild! (Ja de flesta av er ska ju ha mumsigheter ikväll). På min helpension i Idre förra veckan åt jag en jättegod köttgryta med kantareller - mmm! Har ingen hund överhuvudtaget, så jag kan inte hjälpa till.

0

Gula

26 feb 2007 kl. 16:21

Nu får jag lämna datorn (med räkneverk) åt sitt öde och gå och framställa nånting av köttfärsen….

0

Kristina i Lund

26 feb 2007 kl. 16:23

Dax å´ strimla vitkål till salladen och riva morötter!

0

Bo E

26 feb 2007 kl. 16:33

Vet som vanligt inget om kvällens mat ännu, men kan upplysa att jag grytstekte en kyckling med strimlad kålrot och två röda paprikor, röd o gul lök igår och det blev smaskens med ris o tomat/ chili-sås till.

Kul att åtminstone två i raden har sparat svamp till maten fortfarande.

Jag har inget sånt kvar, förutom de “öronmärkta” murklorna på kompisens vind, förstås…(se inlägg om murklor)

0

Gunhild

PiaFia

26 feb 2007 kl. 18:00

Dagens middag är nu uppäten… i morgon ska jag pröva cickis “pinnar”!

Jag har två golden varav en kanonfin!! ;)

0

Vi hade

Charina

26 feb 2007 kl. 18:32

12timmarsärtsoppa på jobbet idag. Det är så gott!

Fiskpinnar med stuvad spenat ju kanongott men muskot är ett jävulens påfund *URK*

0

Gula

26 feb 2007 kl. 18:34

Tumbiffarna uppätna, blev jättegoda och spagetti är ju alltid gott! Synd bara att man inte har något gott till efterrätt!!! Skulle smaka bra med några kilo choklad….

0

Kristina i Lund

26 feb 2007 kl. 18:39

Ta en majjomacka, Gula! ;-)

0

PiaFia

26 feb 2007 kl. 18:44

Tumbiffar?!?!? biffar på tummar??

0

Gula

Charina

26 feb 2007 kl. 18:50

vill bara hjälpa dig att inte fortsätt vara godissugen.

Kolla in dessa gynnarna en stund så är du inte sugen sedan *promise*

0

Gula

26 feb 2007 kl. 18:51

Ja nästan PiaFia!!! Namnet kom till när jag började blanda riven morot i biffar och köttbullar, och har sedan fastnat i vår familjs vokabulär!!! Och varför det då heter tumbiffar är säkert inte svårt att räkna ut… 8-D

0

Gula

Charina

26 feb 2007 kl. 18:51

Ojdå, sicken liten bilden blev..

0

PiaFia

26 feb 2007 kl. 18:52

OK, nu fattar jag :) I Mölndal tänker vi inte så fort…;)

0

Gula

26 feb 2007 kl. 18:53

Vad är det Charina??? Binnikemask??  Eller den ökända chokladmasken???

0

Charina

26 feb 2007 kl. 19:00

Spolmask…..... *rysa*

0

Gula

26 feb 2007 kl. 19:02

Bjäk!!! Tur att man ätit redan!!! Fast kanske en bra bantningsmetod!! Titta på bilden alltid innan man sätter nånting i munnen….

0

Charina

26 feb 2007 kl. 19:07

Man skulle skriva ut den o hänga den på kylskåpet..

0

Gula

26 feb 2007 kl. 19:10

Ja, bra ide! Har du inte en lite större version av den???

0

PiaFia

26 feb 2007 kl. 19:11

Usch!! då kommer man ju aldrig att äta något. Äta bör man annars dör man, äter gör man ändå dör man???? visst är det konstigt!

0

Charina

26 feb 2007 kl. 19:17

Jodå PiaFia men inte lika ofta *asg*

0

Gula

26 feb 2007 kl. 19:19

Ja-a du, visst är livet konstigt! Jag tror nog man äter till slut, oberoende av hur äckliga bilder man sätter upp på kylskåpet! Och man kan ju verkligen säga att det är självförvållat….

0

PiaFia

26 feb 2007 kl. 19:26

Suck! Du har nog rätt, livet är inte lätt! Men vem har sagt att det ska vara det??!!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone