0 352 visningar

32 svar

Vädret...

Kristina i Lund

28 feb 2007 kl. 08:43

...är bra konstigt, verkar ha svårt att bestämma sig! Igår smälte den mesta snön bort. I natt har det snöat igen (ett par cm) och det ska bli 6-7 grader “varmt” idag. Var det lönt? Imorgon är det mars - var är våren? Jag vill ha sooooool!

0

Trumpelisa

28 feb 2007 kl. 08:46

Nyköping bjuder på -1 och gråååååååååått. Blä

0

Totte Gbg

28 feb 2007 kl. 09:27

Här snöar det för fullt men ska övergå i regn….

0

gunhild

28 feb 2007 kl. 09:51

Lätt snöfall minus 6 grader här utanför Umeå

0

Gula

28 feb 2007 kl. 10:55

Här är det inget väder alls. Det är liksom helt dött där ute. Inen blåst, ingen snö, inget regn, ingen sol…. det bara är! Tur att det är temperatur iaf. -1, 1

0

Kristina i Lund

28 feb 2007 kl. 11:08

Låter trist, Gula!

0

Gula

28 feb 2007 kl. 11:17

Ja, det är inget vidare! Bäst att sitta inne vid datorn så man har nånting att glädjas åt ;-D
Men ljusare blir det ju för var dag som går; det märks verkligen nu på eftermiddagarna, och DET är roligt! Det finns hopp….

0

Kristina i Lund

28 feb 2007 kl. 11:19

Vi får ägna oss åt mat istället! Här blir det nå´n form av kycklingsoppa ikväll. Plättar efteråt!

0

Gula

28 feb 2007 kl. 11:27

Jag köpte finska “hot dogs” igår, tänkte laga dem idag; kanske en potatisgratäng till?? Å lite sallad.

Hahaa, ja vi får äta upp oss till sommaren så vi orkar med alla blommor och svampar!!!

0

Kristina i Lund

28 feb 2007 kl. 11:29

Vad är finska Hotdogs? Du har väl rejält med vitlök i gratängen? Och grädde!!! Mmmm…

0

Gula

28 feb 2007 kl. 11:32

Varmkorv. Grillkorv. Jättegoda!!! Mycket bättre än svenska!
Och det är klart det ska va vitlök och grädde i gratängen!!! Annars blir det ju ingen gratäng….Mums!!!

0

k

28 feb 2007 kl. 11:34

Nä, just det!

0

Kristina i Lund

28 feb 2007 kl. 11:35

Gick snabbt, det där… Jag är sällan anonym. Kristina skulle det va´!

0

Totte Gbg

28 feb 2007 kl. 11:36

Sällan?!

0

Gula

28 feb 2007 kl. 11:38

Totte, ska du inte iväg snart???

0

Vädret...Totte

Kristina i Lund

28 feb 2007 kl. 11:43

Aldrig menar jag!

0

Vädret...Kristina

Gula

28 feb 2007 kl. 11:44

Ser du över till Köpenhamn??? När det är bra väder menar jag??

0

Vädret...Kristina

Totte Gbg

28 feb 2007 kl. 11:47

Nä jag ska på jobbintervju kl 15 o jag e gööööra nervös just nu skrutt oxå vill inte vara det…..

0

Vädret...Totte

Gula

28 feb 2007 kl. 11:51

Tat lugnt Totte, det kan inte gå värre än illa!!!! Du överlever! Lek att det är träning för kommande intervjuer! Tänk på mig….. 8-D

0

Vädret...Gula

Totte Gbg

28 feb 2007 kl. 11:53

Ja tack för detta, då kommer jag att ha göör kul hahaha…

0

Vädret...Gula

Kristina i Lund

28 feb 2007 kl. 11:59

Nä, jag ser inte så långt. Man måste nog längre ut mot kusten för det! Dessutom behöver jag nog nya glasögon…

0

Vädret...Gula

Gula

28 feb 2007 kl. 12:06

Hahaa, du får åka till Turning Torso i Malmö och kika! Borde inte ens behöva glasögon då :)

0

Vädret...Gula

Kristina i Lund

28 feb 2007 kl. 12:44

Har en kompis, som bor i Torson. Jag har inte hälsat på än - bara varit i receptionen. Ska snart bli av, hoppas jag.

0

Totte

Charina

28 feb 2007 kl. 12:49

Köpenhamn ja…. Ska vi ta en dagstur med tåg?? Blev attans sugen plötsligt.

0

Vädret...Kristina

Gula

28 feb 2007 kl. 12:52

Oj va spännande! Bor han/hon högt uppe?? Där finns väl nån utsiktsterass eller liknande?! Eller var det resteurang kanske??

0

SVAMP!!!

Gula

28 feb 2007 kl. 12:55

Jag fick paket nyss från Karin Z i Västerås, FULLT med svamp!!!! Guu va härligt!!!
Tack snälla Karin!!!!

0

Vädret...Gula

Kristina i Lund

28 feb 2007 kl. 12:56

Nånstans på mitten, tror jag. Ingen terass, men konferensrum har jag för mig (som de boende kan hyra).

0

SVAMP!!!

Kristina i Lund

28 feb 2007 kl. 12:57

Vad är det för sort/sorter? Blir det ändrade middagsplaner nu?

0

SVAMP!!!

Gula

28 feb 2007 kl. 13:19

Kalle, tratt, rimskivling och kremlor!
Nej, inga ändrade planer idag, ska försöka hålla mig till fredag åtminstone…. eller lördag! Köpte fläskkotlett i bit utan ben igår och till den passar det ju jättebra med en god svampsås! Åå kan knappt bärga mig, går hela tiden till köket och tittar på dom, att dom säkert finns kvar…

0

SVAMP!!!

Kristina i Lund

28 feb 2007 kl. 13:47

Ja, det är härligt. Jag tar mig också en titt i skåpet emellanåt. Det passar ju utmärkt med svampsås till den helstekta kotlettraden! Hur dax får man komma? hehe

0

SVAMP!!!

Gula

28 feb 2007 kl. 13:54

Sextiden skulle jag tro! Men vilken dag vet jag inte :) ! Antagligen lördag, för på söndag blir det ju traditionellt kyckling!!

Just nu är det vanvettigt HALT där ute, höll på att gå “gammaldags” när jag hämtade posten…. tur att man inte behöver ut och köra idag!!!

0

SVAMP!!!

cicki T Belgien

28 feb 2007 kl. 14:45

Här är vädret helt knas! det åskar och haglar!!!!Brukar den torkade svampen rymma eftersom ni måste ha den under uppsikt? lyxade lite idag och köpte torkad karl-johan. Här kostar den 700kr/kg. måste jag låsa in den så han inte springer sin väg?

0

SVAMP!!!

Gula

28 feb 2007 kl. 15:31

Det är nog bäst Cicki!!!! Man vet aldrig med Kalle!
Oj, 700/kg??? Då känner jag mig ännu lyxigare som fick en påse med posten idag!!! Bäst att hålla den under uppsikt ;-D….

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone