Härom dagen när jag var på odlas tillfällig chatt så hade de diskussion om att de ska vara mer än blommor på forumet, tex en del skulle handla om mat, djur och andra saker.
Intressant tycker jag med tanke på hur det ser ut här idag. Vare sig vi vill eller inte så pratas det mer än om svamp, här är det väder, mat, natur och så mycket mer…jag kan ju alltid hoppas på att Michael kanske kommer till dit han vill en dag…att få ännu bättre ordning på sitt växande forum. För han har ju tagit emot idéer och önskemål från oss som är här och jag antar han vill göra något med det framöver. Själv ser jag fram emot en sökfunktion på receptsidan.
En av de två, vad jag förstod, som håller i siten odla var även ute och diskuterade för att berätta vad som var på gång och även ta upp idéer antar jag från de som var inbitna odlare…samma som Michael gjort…
Ja det verkar som om även om ett forum riktar sig till ett visst intresse så blir det mer än bara just det intresset…det blir vad man gör det till på gott och ont.
Jag tycker att det är en JÄTTEBRA idé! Då slipper de som BARA vill diskutera svamp alla de “sociala trådar” som handlar om annat! Och då slipper även de som vill diskutera annat än svamp de ständiga angrepp när så skett! Jag är HELT FÖR EN LEGALISERING av att diskutera annat än svamp på forumtet. Vi är många som har fått kontakt genom forumet och man kan inte begära att man ska kunna ha en dialog som bara rör svamp???
Det verkar även som några har besökt Odla när det var nedlagt och bara hade chatten? Det är nog främst ämnesindelningen Totte avser, och den behöver ju inte alls se ut som Odlas! Det är ju det som är det fina, att vi kan bestämma det tillsammans med Micke!!! Det kan ju vara lämpligt med ex. tre-fem avdelningar (till att börja med i alla fall) Då blir det ju lättnavigerat också.
Det här har ju varit på tapeten förut, så det var ju bra att det kom upp igen. Micke var ju för den förändringen med underavdelningar då, så honom hänger det nog inte på.
Vad sägs om:
SVAMP
MAT OCH RECEPT
DJUR OCH NATUR
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.