0 555 visningar

60 svar

middag idag?

cicki T Belgien jättehungrig

2 mar 2007 kl. 16:55

Vad blir det för fredagsgodis? Sälv har jag idétorka

0

Kristina i Lund

2 mar 2007 kl. 16:58

Tacos!

0

Gula

2 mar 2007 kl. 17:00

Här blir det pastasallad med brockolibuketter, små tomater, ruccola, fetaost och taco-kycklingstrimlor! Receptet finns på Svt:s Go’kväll!! Spännande sås! Aj, vitlöksbröd till så klart!

0

cicki T Belgien

2 mar 2007 kl. 17:00

bra idé! Ska nog härmas

0

cicki T Belgien

2 mar 2007 kl. 17:05

ingen majo Gula???

0

Gula

2 mar 2007 kl. 17:08

Näää, går inte så bra med balsamvinäger och olivolja….och lök och kapris och…..

0

cicki T Belgien

2 mar 2007 kl. 17:27

Gula hittar inte receptet på SvT, var gömmer den sig?

0

Kristina i Lund

2 mar 2007 kl. 17:34

Jag har just kollat på receptet. Det ligger på “Go´kväll”:s egen sida. Men, tacokyckling hittar jag inte, bara pastasalladen?

Nu ska jag gå och steka tacoköttfärs och skära grönsaker. Hörs se´n!

0

Susanne E

2 mar 2007 kl. 17:56

Här blir det köttbullar och pasta a´la grecco. Alltså grekiskt inspirerat… Massor av basilika och vitlök i köttbullarna, kryddig tomatsås, sallad med ruccola, plommontomater och pasta. Ljust öl till.

0

Grethe F

2 mar 2007 kl. 18:01

Stekt ris med stekt Karljohan salt och pepper och kycklingbitar super godt och enkelt jag bytar ut kyckling med kottlet ibland

0

middag idag? Cicki & Kristina

Gula

2 mar 2007 kl. 18:43

Tacokycklingen köpte jag i frysdisken, färdig att ätas!!
Cicki: första sidan : fler recept; sedan enkla pastarätter! Och det blev jättegott!! Puh, har nog förätit mig… Såsen var väldigt spännande! Har faktiskt hittat flera av mina favoritrecept hos Go’kväll, speciellt dom som Maud Onnermark lagar.

0

Länka Gula!

Charina

2 mar 2007 kl. 18:45

Länka!

0

Kristina i Lund

2 mar 2007 kl. 19:16

Fabrikat på tacokycklingen, Gula? Det låter gott! (Hoppas den e´glutenfri - det är mitt största bekymmer nuförtiden sedan yngsta dottern fått sin diagnos). Jag gillar också Mauds mat, men tycker hon e´ tramsig när hon mäter upp allting! Tacka vet jag Tina - hon skvätter i lite “efter behag”!  =)

0

Gula

2 mar 2007 kl. 19:24

Det var Guldfågelns kyckling! Dom hade en annan också, tex-mex tror jag, den var visst i lite större bitar, den här var strimlad! Och god!!! Stekte den lite i stekpanna.

0

Kristina i Lund

2 mar 2007 kl. 19:28

Jag gillar Guldfågeln. De “bor” i Mörbylånga på Öland och mina föräldrar bor på södra Öland och där är finast, tycker jag!!! (Låtsas vara 5 år och lillgammal)

0

Gula

2 mar 2007 kl. 19:34

Hahaaa, jo, dom har kommit med många nya, bra produkter på senare tid. Dom färdigmarinerade kycklingdelarna är alla goda!!

0

Kristina i Lund

2 mar 2007 kl. 19:39

Och 2-kilosförpackningarna med bröstfiléer är kanon, tycker jag!

0

Karin Z, Västerås

2 mar 2007 kl. 20:31

Idag bidde det friterade kycklingfilestrimlor med ris med sweetchilisåser och en limecremefraichesås. Gott för alla smaker, även tonnisarna gillade det utan negativa kommentarer!

0

Gulas middag idag?

?

2 mar 2007 kl. 20:51

0

Gulas middag idag?

Emil

3 mar 2007 kl. 00:24

Så lyxiga middagar har inte jag råd med. Jag äter mest nudlar i olka buljong.

0

Gulas middag idag?

Gula

3 mar 2007 kl. 18:07

Ja det var den salladen jag menade!
Har levt över ett dygn i “internet-skugga” och måste tillstå att abstinensen har varit SVÅR!!! Men nu borde kontakten till cyber-space vara OK.
Och middagen idag var helt UNDERBAR!!! Kotlettbit utan ben i ugnen, ris och KarlJohan-sås!!! Fantastisk blev såsen!!! Lika god som Susanne och jag åt förra veckan i Stockholm!!
Tack snälla Karin Z!!!!!!!!

0

Gulas middag idag?

cicki T Belgien

3 mar 2007 kl. 18:28

Välkommen tillbaka Gula, blev lite orolig, hur ska vi kunna överleva här utan Majjooo?

0

Gulas middag idag?

Gula

3 mar 2007 kl. 18:36

Hahahaaa, ni överlever nog!!!  Det gjorde jag också idag!! Å andra sidan visste jag att det skulle bli mumsKalle till middag så med den utsikten kunde jag avstå från majo-tuben…. men imorron blir det nog ostmajomacka igen…
Cicki, den där pastasalladen blev verkligen god!!! Rekommenderar!! Själv köpte jag marinerad feta med oliver och blandade i men det går nog lika bra med vanlig feta.

0

Gulas middag idag?

Susanne E

3 mar 2007 kl. 18:38

Majjon kan jag avvara…men inte Gula!!!
:-D

Det är liksom mosaiken av alla människor här som gör forumet till vad det är. Om det saknas någon så märks det. Och en mosaik kan man alltid bygga på med nya också, så mönstret växer och ändras.

...Men nu ni, nu blev jag då poetisk som aldrig förr…

0

Gulas middag idag?

Gula

3 mar 2007 kl. 18:41

Fortsätt Susanne…det började bra…
Och det är nog därför jag haft abstinens, det är er alla jag längtat efter!!!! Och jag menar ALLA!!!

0

Gulas middag idag?

Charina

3 mar 2007 kl. 18:45

Majjotub?
Gör egen, den är mycket godare.

0

Gulas middag idag?

Gula

3 mar 2007 kl. 18:55

Ja jag vet men den håller inte så länge…. inte för att tuben gör det heller….och aioli…mums… måste göra det, för DEN är verkligen godare när man gör den själv!!

0

Gulas middag idag?

Kristina i Lund

3 mar 2007 kl. 19:14

Jag har fortfarande kvar av aiolin med gräslök och gurkmeja från i torsdags. Kom du och smaka, Gula!    ;-)

0

Gulas middag idag?

Gula

3 mar 2007 kl. 19:17

Mums Kristina, bara månförmörkelsen är över så kommer jag bums!!!!
(Oj, det där rimmade (?) nästan!?)

0

Gulas middag idag?

Maya K. I.

3 mar 2007 kl. 19:52

Gorgonzolaälgrulader med gräddsås, kokt mandelpotatis, blomkål, broccoli och vinbärsgele, okay jag fuskar med GIn i helgen annars orkar jag inte fortsätta.
Guuben gick över till grannen, så nu slänger jag mej i soffhörnan med ett glas vin och kollar på melodifestivalen.

0

Totte Gbg

3 mar 2007 kl. 20:24

Köttabit med potgratäng, skysås gratinerade rotfrukter, vitlökssmör o en sortguld :)

Äggost med hallonsylt o kanel…muuummmsssss…...

0

Totte

Maya K. I.

3 mar 2007 kl. 20:27

Vaaad är sortguld?

0

Maya

Totte Gbg

3 mar 2007 kl. 20:45

En öl, Carlsberg svartguld skulle jag skrivit så klart ;)

0

Totte

Maya K. I.

3 mar 2007 kl. 20:57

Hvornor smager en “Carlsberrg” som bedst? Hvergang.

0

Maya

Totte Gbg

3 mar 2007 kl. 21:00

Yesss!

0

Maya

per d

3 mar 2007 kl. 21:31

tuborg och carlsberg, probably the worst beer in the world !!

0

Totte Gbg

3 mar 2007 kl. 21:38

...andra goa öl är Diebels ALT och Staropramen Dark, mörka öl är favoriter…

0

Gunilla

3 mar 2007 kl. 21:47

Lammgryta med rödvin och skogssvamp ( fast det blev skogs- och golfbane-svamp (KJ och ängschampinjöner))
http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/amnessida.asp?programID=950&Nyheter=&grupp=2204&artikel=701081
Till det ugnstekta hela små mandelpotatisar, morotsbitar och lökklyftor med olivolja, timjan och flingsalt.

0

Gula

3 mar 2007 kl. 21:48

Vilka är bäst då Per??
Kommer du att se månförmörkelsen där borta??? Här lyser en härlig fullmåne!

0

per d

Maya K.. I.

3 mar 2007 kl. 21:54

Lapin Kulta går också att “tvinga” ner, men jag är mer för dom mörkare sorterna, lite mera sting.

0

middag idag-Gula

Karin Z, Västerås

3 mar 2007 kl. 21:54

Glad att det blev gott! Fixade själv en sås/stuvning av trupetsvamp till guben. Lite trötta idag så middagen blev bakade potatisar med olika så röror och plock.
Jag fick trumpetsvamp av Trumpelisa som jag krossade och kokade i grädde med salt och peppar. På med en klick smör och så fick det stå på eftervärmen en stund och gotta till sig. Blev gott tydligen!

0

per d

Gula

3 mar 2007 kl. 22:01

Ooooh Maya, mitt favvo-öl!!! Lapin Kulta!!1 Förr i världen drack jag bara öl men nuförtiden har jag mer och mer börjat med rödvin! Som jag inte kunde tåla tidigare!!! Konstigt!!?

0

per d

3 mar 2007 kl. 22:03

finns många microbryggerier som är överlägsna det vattenaktiga öl som carlsberg och tuborg står för. bland de lite mer större finns hancock i skive och thisted brygghus i thisted. inte en aning om man kan se månförmörkelse, men man kan se barcelona mot sevilla !!

0

Alf Pallin

3 mar 2007 kl. 22:07

I dag blev det paltbröd med stekt rimmat fläsk och vitsås. Nu ligger den salta Islandssillen för urvattning, skall halstras i vedspisern i morgon, mums.

0

Gula

Maya K. I.

3 mar 2007 kl. 22:07

Inte så himla konstigt, jag har också gått mera över från öl till vin. Enligt GI-metoden, så är det mycket bättre att dricka vin än öl.

0

Alf Pallin

Maya K. I.

3 mar 2007 kl. 22:16

Har letat paltbröd i flera år, men inte hittat nåt, var har du köpt ditt?
Mamma kokade ibland paltbröd, blandade i det tärnade fläsket och vitsåsen till samt lingonsylt.Vanlig pitepalt finns ju alltid att få tag på, men det är ju inte detsamma.

0

Maya K

Alf Pallin

3 mar 2007 kl. 22:34

Paltbröd finns alltid här i Söderhamn såväl på ICA som Coop, både den hårda varianten som går att spara länge, och så finns en litet mjukare variant, har också sett det som tunnbröd. Om du vill kan jag ordna några bröd och skicka till dig.

0

Alf

Maya K. i.

3 mar 2007 kl. 22:48

Jättetack för erbjudandet, ska höra med “MIN “ICA handlare först, han brukar fixa det mesta. det är kanske fler i Hörnefors som är intresserade.
Min gube kommer att bli jättelycklig. Nu ska jag ut och kolla månförmörkelsen, har helt klarhimmel just nu.

0

Maya K

Susanne E

3 mar 2007 kl. 23:22

Det finns på Hemköp i Dalarna också, kolla där också om du har det hos dig.

0

Maya K

Susanne E

3 mar 2007 kl. 23:22

...om du har Hemköp alltså...

0

Susanne E

Maya K. i.

3 mar 2007 kl. 23:39

Tackar för det. Vi har Hemköp i Umeå också, ska kolla där. Tittar du på månförmörkelsen?.ganska häftigt.

0

Maya

Susanne E

3 mar 2007 kl. 23:41

Jag ser inte ett dyft av månförmörkelsen! Jag som hade laddat kameran o allt!

0

Susanne

Gula

3 mar 2007 kl. 23:44

Gå in på din mejl!!

0

Susanne E

Maya K. i.

4 mar 2007 kl. 00:03

Har sett hela månförmörkelsen genom mitt vardagsrumsfönster, ganska häftigt. Hade lejt min dotter att fota, men månen var för långt borta.

0

Britt-mari Häggbom

4 mar 2007 kl. 00:09

Här har jag lagat skink och champinjon sås till kokt blomkål

0

Britt-mari

Maya K. I.

4 mar 2007 kl. 00:13

Hejsan, en nykomling? Jättekul att du hittade hit.

0

Britt-mari

Gula

4 mar 2007 kl. 00:22

Det låter gott! Brukar bara koka blomkålen (=lat) men en god sås till måste jag prova!!

0

Kokt blomkål m

Charina

4 mar 2007 kl. 09:38

vitlökssmör är så himmelst gott. Prova gärna!

Här blir det kokt kyckling m currysås i dag. I morron kycklingsoppa på resterna.Dvs potatis o purjo kokt i resterande buljong. När det är klart mixar jag det. O sedan lägger jag i det kalla kycklingköttet.
Billig mat. Kycklingen kostade 19, 90/kg.

0

Kokt blomkål m charina

per d

4 mar 2007 kl. 10:52

för 19.90 per kg måste den kycklingen haft ett eländigt liv, tänkte du inte på det charina, nej visst det är ju bara jakthundar som det är så synd om och som du vurmar för bland djuren !

0

Pellelille

Charina

4 mar 2007 kl. 12:40

har du tullat på tetran nu igen o bara tvunget måste tråka någon.

Lägg ner för du är bara så patetisk.

Hade det funnits en “Ignorelist” på detta forum så hade du varit högst på den listan hos mig.

DETTA ÄR DET SISTA JAG SKRIVER TILL DIG!

0

Pellelille

per d

4 mar 2007 kl. 13:02

charina, jag var inte klar över att jag var pelle med dig ! för det andra så kan jag bara konstatera att om det funnits en ignore list här så hade jag inte sett dina senaste inlägg här.
och för det tredje såtycker jag du skall gå och se till dina jakthundar innan vargen kommer och äter dem !

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone