0 234 visningar

12 svar

Titta det är vår!

Gunilla

3 mar 2007 kl. 10:52

I alla fall nästan!

0

Kristina i Lund

3 mar 2007 kl. 14:10

Den utlovade solen lyser med sin frånvaro. Men det får bli en eftermiddagspromenad ändå. Får trösta mig med de små krokussolarna istället!  =)

0

Titta det är vår! Gunilla!

Susanne E

3 mar 2007 kl. 14:25

Härligt Gunilla! Det står nog inte på förrän det ser ut så i min rabatt också (hoppas jag…)

Kan berätta att jag hade svampbroschen på mig, som jag vann av dig, när jag och Gula skulle träffas i Sthlm förra veckan, som ett signalement. Gnistrade snyggt på min svarta schal!

0

Lena M

3 mar 2007 kl. 16:09

Ja, den har anlänt hit också, bladrosetter av stockrosor, det är mot en södervägg visserligen men den är definitivt på gång.

0

Titta det är vår! Lena

Susanne E

3 mar 2007 kl. 17:06

Vad har du för blåa blad i rabatten?

0

Titta det är vår! Lena

Lena M

3 mar 2007 kl. 17:22

Växer de inga sådana i Dalarna ?
Skämt åsido, det är gjutna blad i betong som jag spraymålat. Rabarberblad ex.vis är jättebra att ha som stomme för att gjuta fågelbad

0

Titta det är vår! Lena

Susanne E

3 mar 2007 kl. 18:18

Hehe, har inte sett så stora skördar av dem här…

Läckra! Gör du dem själv? Isf, är det svårt? Kan du förklara närmare? Det där vill jag prova! :)

0

Här är det sommar

Evus

3 mar 2007 kl. 18:48

Så här ser det ut här hos mig nu…..

;-)..... men längtar…

0

Här är det sommar

Gula

3 mar 2007 kl. 18:57

Åååååååååå va fint!!! Som gjorda för varandra!  Snart, snart, snart…

0

Här är det sommar

Kristina i Lund

3 mar 2007 kl. 19:19

Försommaren med syrener är bara bäst!!! Vi har inga vita syrener. Doftar de ännu mer än “bondsyrenerna”? Det brukar väl vara så, att om en blomma är oansenlig i färgen, så har den mer doft?

0

Här är det sommar

Evus

3 mar 2007 kl. 19:26

Kristina….hm, dom doftar underbart, men jag har inte tänkt på om dom doftar mer än de lila. Ska kolla/dofta när dom blommar och jämföra. Jag har lila också.

:-)

0

Titta det är vår! Lena

Lena M

3 mar 2007 kl. 20:19

Susanne, det är inte svårt, skriv in ” betongjutning” så får du upp flera sidor med ämnet, eller åk hit i sommar så skall jag visa dig.
Evus, vad vackert det ser ut !

0

Titta det är vår! Lena

Susanne E

3 mar 2007 kl. 21:59

Tack Lena!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone