0 425 visningar

34 svar

Hantverkssidan???

Susanne E

3 mar 2007 kl. 18:28

Med Lena M:s blå rabarberblad och Gunhilds glada tuppar så väcktes lite minnen från i höstas. Ni var några som gick samman för att “mötas” på en hantverkssida. Kan ni inte berätta hur det har gått? Hur många är ni nu? Och framför allt, finns det en hemsida med era alster där “vi andra” kan titta vad ni gör, och kanske t.o.m. beställa era produkter?

0

Kristina i Lund

3 mar 2007 kl. 19:11

Ja, det är jag också nyfiken på, har tänkt på er ibland (jag -avundsjuk?).

0

Evus

3 mar 2007 kl. 19:21

Jag är “med” i “Hantverkarna” fast jag inte är särskilt konstnärlig. Jag stickar och virkar, handarbetar när andan faller på. Det är väl på den nivån som jag ligger. ( Jag får vara med ändå....:-)  )Vi “pratar/mailar” om det mesta och det är riktigt, riktigt trevligt.
Vi ska även träffas en (svamp)helg nu i sommar/höst är det planerat.

0

Helena A

3 mar 2007 kl. 19:28

Jo vi är några stycken som mailar vandra om hantverk, svamp, allmänt snack osv, osv
Härom sistens vann Lena M min bil i en av mej utlyst tävling. Hon blev INTE glad över att vinna en bil med 4 tvåor som jag vill ha tillbaka efter reparation.
Skoj har vi och som sagt planerar en träff med svampplockning, vindrickande och snack i början av september.
Jag vet inte om man kan se bilderna på hemsidan utan att vara medlem.
http://uk.groups.yahoo.com/group/hantverkare är adressen till sidan.
Flera är självklart alltid välkomna.

0

Birgitta D

3 mar 2007 kl. 23:38

Det är tur att jag blivit med pension, annars hade jag bara haft vänner på nätet. Hantverkarna och bridgespelarna över hela världen. Spelade en tävling i dG MED EN KVINNA FRÅN Indien och en i går med en från Bali. Världen är såliten med internet så jag är jätteglad över mina svensks nätvänner.

0

Birgitta D

3 mar 2007 kl. 23:40

Kul med caps lock va. Trevlig helg

0

Totte Gbg

4 mar 2007 kl. 00:15

ja nu har jag hållt på en stund med att skapa mig en profil för att kunna vara med i er grupp men hjälp va svårt o jobbigt det var….får se hur det går framöver…va lite nyfiken på hur en sådan grupp funkade…lät så trevligt :)

0

Susanne E

4 mar 2007 kl. 00:26

Jag ser ingenting av några hantverk på sidan. Det var synd! Var nyfiken på vad ni gör för fint.

Kan tänka mig att inte Lena M blev så glad för din bil, hehe, minns när du besiktade den… ;-)

Men man måste alltså vara medlem för att se vad ni gör?

Vad gör du Totte (förutom vackra fotocollage)?

0

Totte Gbg

4 mar 2007 kl. 00:28

blir galen på att skapa mig en profil på hantverkssida….men det gick bättre på clickit där är jag med o tävlar:)

0

Totte Gbg

4 mar 2007 kl. 00:29

http://uk.groups.yahoo.com/group/hantverkare/ blir även du medelm så ser du vilka fina saker som alla gör:)

0

Helena A

4 mar 2007 kl. 07:18

Det är inte så svårt…....
Gå till hantverkssidan.
Klicka på join this group
Sen är det bara att hitta på ett
användarnamn och lösen ord.
Ja så klsrt det viktigaste…...
ange till vilken mail adress du/ni vill ha mailen.

0

Helena A

4 mar 2007 kl. 08:05

Nu har jag kollat på hantverkssidan som utloggad.
Det stämmer ni kan varken se våra fotoalbum eller länkar utan att vara medlemmar.
Men flera är fortfarande välkomna.

0

Susanne E

4 mar 2007 kl. 11:42

Men då ska man väl ha någont hantverk att komma med också?

...å det har jag inte…men det skulle ha varit kul att få se vad ni gör. Inga planer för någon annan slags sajt där ni kan förmedla era alster?

0

Helena A

4 mar 2007 kl. 11:46

En del av mina saker kan du se på min hemsida http://www.geociteis.com/skogsraets
En del av oss på listan är väldigt produktiva, andra typ stickar ibland eller grejar med barnbarnen.
Det är INTE krav på att kunna/göra massor.

0

Susanne E

Helena A

4 mar 2007 kl. 11:50

Är jag helt ute och cyklar nu…... Var det inte du som textar kalligrafi????

0

Helena A

Susanne E

4 mar 2007 kl. 12:50

Det stämmer, men det är bara till husbehov….kan det räcka med det?? :-)

0

Helena A

Helena A

4 mar 2007 kl. 13:04

Eftersom jag är på mitt generösa humör idag *flinar* så duger det så bra med till husbehov.
Finns inga proffskrav, då skulle inte listan existera.

0

Helena A

Nyfiken

6 mar 2007 kl. 17:11

Sidan blockeras av netgear firewall jag kunde inte se dina fina alster.

0

Helena A

Helena A

6 mar 2007 kl. 18:20

Min egen hemsida eller hantverkslistans sida????
Vet inte ens vad det du nämner är för nåt

0

Helena A

nyfiken

7 mar 2007 kl. 07:16

0

Helena A

Kristina i Lund

7 mar 2007 kl. 08:17

Ja, det där är nog inte din sida Helena! Jag minns din sida från i höstas och innehållet var inte detsamma… :)

0

Helena A

Helena A

7 mar 2007 kl. 10:10

Men vad sjutton händer???????
Länken är rätt men jag hamnade på nån sida med en massa reklam och skit….....
http://www.geocities.com/skogsraets
Har ändrat lite på sidan men i stort är innehållet detsamma.

0

Helena A

Helena A

7 mar 2007 kl. 10:10

Ovanstående länk funkar testade precis.

0

Helena A

Gula

7 mar 2007 kl. 10:19

Helena, du som har mycket erfarenhet av skogisar, har du haft nån katt (eller känner till) som varit allergisk??? Matallergi alltså??

0

Helena A

Helena A

7 mar 2007 kl. 10:22

Har inte själv haft nån men hört talas om det.
Fast jag tror att det är ganska sällsynt

0

Helena A

Gula

7 mar 2007 kl. 10:26

Synd! Vi har en skogisblandning och den är allergisk. Så tråkigt när man inte vet exakt VAD den är allergisk för. Jag har ju hittat mat som går an men, men….

0

Helena A

Helena A

7 mar 2007 kl. 10:34

Jag har hört att det kan vara ett elände att hitta det som katten är allergisk emot.
Sen om man väl hittat det gäller det att hitta maten som inte innehåller det osv *suck*

0

Helena A

Gula

7 mar 2007 kl. 10:40

Ja, blev så glad när jag prövade Miaus små tetraburkar och kräket tålde dom!! Dessutom är dom svenska! Innehåller inga tillsatsämnen så jag misstänker det är dom hon är allergisk för! Men helt 100% bra är dom inte heller.

0

Helena A

Helena A

7 mar 2007 kl. 10:47

När jag började föda upp i forntiden och de svindyra amerikanska fodren började komma så hade en uppfödarekompis frågat veterinären vad som egentligen var bästa fodret.
Svar: Avmaska en råtta och stoppa den i burk!! Råttan innehåller allt en katt behöver uatn tillsatser.
Men det är inte alls omöjligt att det är nåt av alla skumma ämnen som tillsätts som din kisse reagerar emot.

0

Helena A

Gula

7 mar 2007 kl. 10:52

Och får den tag på en råtta så reagerar den också!!!!! Därför är det lite svårt…. :(

0

Susanne!!!!

Gula

7 mar 2007 kl. 10:53

Förlåt!!!!! Nu har jag kapat din hantverkstråd helt och hållet!! Blev så glad när jag såg alla katter på Helenas sida!
Flåt, flåt, flåt!!!!

0

Gula!!!!

Susanne E

7 mar 2007 kl. 10:59

Nada problema :-D På guiden kapas det titt som tätt. Det gör mig absolut ingenting!

Började fundera på din stackars misse istället….Min syster hade en hund med exem som till slut bara åt kokt ris och älgfärs.

0

Gula!!!!

Gula

7 mar 2007 kl. 11:02

Det låter som ett gott middagstips :)))) !

0

Gula!!!!

Susanne E

7 mar 2007 kl. 11:03

Haha, Gula, det var hunden som fick den magra middagen.

0

Gula!!!!

Gula

7 mar 2007 kl. 11:20

Jag vet, men jag tycker det låter gott….har säkert varit hund i mitt föregående liv….. ;)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone