Lördag 3 mars, en perfekt dag för årets första lunch ute. Hade skottat mig fram till altanen där jag skulle avnjuta en smarrig gulasch-soppa med tabasco och creme-fraiche, till det en ostmacka. Då dyker de här dj…...a upp! Massor!! I öron, i näsan, i ögon och naturligtvis i soppan. Vårtecken i all ära men det här? Räcker det inte med att dom härjar under svampsäsongen?
Jag håller med Charina, ang. proteintillskottet. Du har nog satt i dig åtskilliga små vita larver redan. De smådjävlarna är det lätt att missa vid svamprensning. Å andra sidan så har de knappast stoppat i sig något annat än svamp. Med andra ord: njut av proteintillskottet!
Tjena Gula och alla ni andra.
Ingen dialys men eftersom jag tillhör VHV ligger jag lågt tills ljuset och värmen börjar komma tillbaka. Charina och Bo: Självklart bra med proteintillskott men jag vill inte ha det via näsa och öron.
OK, Rödhaken som sjunger så vackert skall självklart ha sitt.
Då är det väl bara att gilla läget, vad jag kan förstå.
Ni är för goda.
Det skall vara vår, sommar, höst höst.
Vad gäller de sk. myggen
är de i sig inte ett problem. De sticker aldrig mig, förmodligen av rädsla för att bli på kanelen.
Det är bara det, att när inte Rödhaken eller den Svart Vita finns till hands så blir de för många och för påträngande. Återigen; i öron, näsa, hals.
Dessutom tycker jag att de kan begränsa sina framträdanden till
de klassiska sommarmånaderna och inte ränna omkring nu när snön ligger vit på taken, som Victor Rydberg sade.
SSHÅ den klub vill jag gerna vara medlem af men kanske vi havde tröttnat om vi inte fick lov att längta halva året fast i år måste jag forsöge att hitta murklor har alldrig lyckats her i Skåne dom andra vårsvamperna vill jag också söka enbart for motions skuld,
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.