En fin köttbit, blomkålspuré, sallad och mycket stekt svamp (trattkantareller). Nu är fotbollen igång i Nyköping. Kl 9 i morse slog vi (fniss, IFK) runtuna med 3-0 i den första träningsmatchen. Där satt jag o en annan mamma och var hejarklack. PS. kom lite fler eftervart.
Jaja-men brunchen var rätt frossig!Äggröra, massa bacon, toast och amerikanska pannkakor med blåbär och färskpressad apelsinjuice. Och lammgrytan igår var inte så tokig heller! Men visst kommer jag gärna till er-och ni får gärna komma till mig! Mycket roligare att laga mat till någon mer än bara sig själv!
Ja det har du rätt i! Jag kan inte ens lag åt två!!! När gubben kommer till bordet brukar han säga: Ska vi få middagsgäster idag??! Eller när jag har “tantbjudning” på sommaren, då brukar buffen räcka åt 15 pers!! Tanterna är sju….. ;)
Och din brunch var ju verkligen maffig!!! Okej, okej….
Vi får lov att äta rester OFTA! Av förekommen anledning ;) Å andra sidan är det skönt att inte behöva laga nytt varje dag, man har ju annat att göra vettja!!! Och maten får aldrig ta slut, speciellt inte om man har gäster; det är min mardröm!!!! Spelar ingen roll hur roligt ett partaj är, om maten och drickat tar slut så är det slutet på tillställningen också!
Hahaa, ja-a du, såna minnen har vi nog säkert alla! Men man känner sig ju verkligen dum i huvet efteråt! Men alla fick väl några skivor potatis iaf. av din gratäng!! Av sina misstag lär man sig. Dom flesta gör det; inte nödvändigtvis jag, som konstant lagar för mycket….gästerna blir spyfärdiga när dom ser all mat….hahahaa….
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.