Det man får fram ur den Tibetanska svampen o mjölk är en mycket hälsosam dryck.
Var väldigt svårt att hitta information om denna sak på nätet, tills jag fann att den heter Milk-Kefir, ej att förväxla med det man kan köpa i mjölkdisken (!)
Här finnes lite mera information + möjligheten att köpa ett start-paket för 15 Euro från Tyskland http://www.kombuchapilz.de/english/milkkefirsupply.htm (engelsk text)
Den ska vara bra för väldigt många saker, som redan är uppräknat tidigare här - men klicka vidare på sajten ovan så hittar du ännu mer under ‘Application’.
Har själv druckit av detta under ca 4 månader, och kan konstatera att min gallsten som var ett “gränsfall” till att behöva opereras, då jag max kunde äta 1 ägg, och endast väldigt små portioner av råa grönsaker/frukt nu har blivit nästan helt bra.
Har testat med att äta upp till 4 ägg, och äter nu grönsaker utan problem.
(tips för er med gallstensanfall - istället för att ligga o ha *ont*, ajjj! under några timmar, så funkar 3 sexor med Whisky/sprit direkt om du har förkänning av anfallet, även efter ca 20 minuter efter medicinering, så märker du att det är borta - undvik *överdosering*, du kanske klarar av en mindre dosering, alkoholen hjälper gallan att spjälka upp fett bl.a. så att den inte behöver arbeta så mycket :-)
Ännu bättre är ju att använda denna fantastiska Kefir-dryck istället :o)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.