Fick ni min hälsning från tranorna? När jag var ute i kalasvårvädret kom det ett streck på väg norrrut. Dom lovade hälsa och det var ett jäkla kackel, eller vad nu tranor gör. Bilden visar att snart, snart blir det alldeles gult i skogen.
Ja, förra våren såg jag trandans.
Det var fantastiskt.
Nu är det lite vårkänslor på gång hos koltrastarna här, en koltrast sätter igång att sjunga varje natt mellan ca 03.00 och 05.00.
Ingen bra tid för mig att lyssna på den så det blir att försöka somna om.
Idag satt den högt uppe i en björktopp och sjöng för full hals mitt på dan i alla fall!
snacka om att då blir det dans à la Glenn Miller! Skickar en bild på en liten vårbukett jag fick av grannens tjej idag. Påskliljorna växer vilda här så om en vecka är det GULT (Gula!) i backen. Dom små vita tror jag kallas snöanemoner, eventuellt snöklockor. Någon som vet?. Växer tillsammans med snödropparna.
Åh vad härligt cicki. Som sagt vi får vänta ett tag till….Vet inte vad dom vita heter, men fina var dom.
På tal om Koltrasten, visst är väl det en “Stannfågel”? Jag har Koltrastar utanför fönstret varje dag året runt. Jag lägger ut äpplen till dom på vintern, det älskar dom.
Hälsar Evus från ett GRÅTT! Botkyrka
hittade en länk på Aftonbladet om sniglarna, kan kanske vara till nytta? http://www.aftonbladet.se/bostad/0007/06/mordarsniglar.html
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.