Just det!
Lasse har rätt, det var bara ren nyfikenhet från min sida. Jag stöder naturligtvis detta oavsett om Anneli plockar kantareller där eller ej, men det vore ju intressant att höra lite om mykologin i en riktig “gammelskog”.
Hur gammal är den förresten? Är tallen dominerande art?
Tack Bo för ditt kommentar till mitt inlägg.
Här finns det personer som lägger ned energi och tid på att rädda några av de allra sista unika resterna av den ursprungliga skogen som finns kvar i vårt land. Det tycker jag är ett enormt lovvärt initiativ.
Speciellt med tanke på att detta är ett helt nytt grepp som gör att annars “dödsdömda” skogar får en chans att bevaras. Ju fler som kan delta genom att “klicka” desto större chans att detta nya sätt blir en framgång. Då kan det används aäven för att rädda andra skogar
Även den mest misstänksamma borde inse att det bakom detta endasr står seriösa personer som på inget sett är ute efter att lura användarna. För eventuella tvivlare rekommenderas ett noggrant besök på hemsidan, kvarstår då tvivel är det ju bara att kontakta personerna bakom det hela.
Dessa sista fullständigt unika skogsrester behöver handlingskraftiga och driftiga människors hjälp för att överleva. Just det har de just nu fått. Naturvården har tyvärr inte rpd med alltför mycket tvivel. Tvivlar vi lite för länge så är redan skogen nedhuggen och det hela blir oåterkalleligt.
Evus: Det var definitivt inte min mening att vara aggresiv. Vill passa på att be om ursäkt om jag upplevdes så!
Jag känner bara en sån hopplöshet över i den takt som fullständigt unika skogar försvinner och blir så glad att någon tar kraftttag för att försöka rädda spillror av dessa. Därav min starka reaktion.
Jag vet inte vad lunarstorm är, men i Småland har dom massor av stormfälld skog!
Som tur är finns det orörda fina skogar kvar som skogsbolagen vill meja ned med maskiner (lunarstorm borde betyda ungefär “storm på månen” och det blir kanske rena månlandskapet kvar när dom härjat gammelskogen)!
Det är absolut inte löjligt att klicka för skogen!
Håll i hatten gubbar & käringar, ungar & hundar, nu blåser det opp!
Jag inser att det kan vara lite svårt att hitta länken till artikeln på ettklickförskogen sidan.
Lägger därför in länken här: http://www.kuriren.nu/GEN_Utmatning.asp?ArticleID=900019
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.