Snacka om skafferirensning!
I matberedaren åkte rester från;
kycklinggryta med lök och svart trumpet,
kokta morötter,
Ugnsrostade palsternackor, majrovor, jordärtskockor. I det blandades rester av kantarellsås samt trattkantarellsås. Späddes ut med kalvfond, några droppar sherry och vatten till en ljuvligt doftande, lagom krämig soppa.
Här blev det råstekt potatis + rester av kokta, rester av köttbullar och en korv, stekt bacon och en omelett. Och så grönsaker förståss. Sedan festade barnen loss på popcorn, medan jag var på ett möte (där jag fick kanelbulle!) När jag kom hem hade de lagt sig och de berättade att de inte hade bråkat nå´n enda gång! De är inte vana att vara ensamma på kvällstid, så jag blev riktigt stolt över dem! (De fyller 10 och 13 till sommaren, så de borde ju kunna klara det såklart).
klart Kristina att du är stolt! Dessutom fixar ungar mer än man tror och med dagens möjlighet med mobiltel kan man nog ge dom mer ansvar. Min dotter är nu 15, och det är inte jag som är hönsmamma, nåja, försöker låta bli, värst är hönspappan eller vad det nu heter. Han sitter med bössan och vaktar ;))))
Har ett glas rött framför mig-nån tröst i eländet måste man ju ha! Det som retar mig mest är att tanden fixades och rotfylldes för knappt 2 år sedan-kostade nästan 6.000:- De pengarna hade jag ju kunnat ha roligare för , om den nu bara skulle vara kvar “en stund”. Hade ju lika gärna kunnat dra ut den då!
Jag drog ut en tand för en dryg vecka sedan. Den var provisoriskt lagad, men rätt kass och satt långt bak i ovankäken, så jag valde att ta bort den. Det tar tid att vänja sig vid tomrummet - jag är där och petar med tungan hela tiden. Lycka till, Gunilla! Du har väl sett att jag tackat för halsbandet, föresten? Äldsta dottern är så avundsjuk!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.