0 456 visningar

38 svar

middag - idag igen?!

Gula

5 mar 2007 kl. 17:30

Idag är jag lat. Färdig ärtsoppa (vadå måndag???) från Konsum, med baguette på extrapris - 3 för 20kr. Skönt att inte behöva stå och kocka vid spisen halva dan….

0

Karin Z, Västerås

5 mar 2007 kl. 17:46

Potatismos med kokt köttkorv, kokta morötter och senap serveras här.

0

Trumpelisa

5 mar 2007 kl. 18:31

Här blev det köttfärssås med vitlöksstekta auberginskivor och sallad (pasta till husets herrar). Gott blev det.

0

Grethe F

5 mar 2007 kl. 18:58

Löksoppa med flutes utan ost med korv i morgon varmes den up med ost i ungnen

0

cicki T Belgien

5 mar 2007 kl. 19:03

jättelat! Färdiga Croque Monsieurs

0

Skafferirensning!

Nina H, Sthlm norr

5 mar 2007 kl. 19:07

Snacka om skafferirensning!
I matberedaren åkte rester från;
kycklinggryta med lök och svart trumpet,
kokta morötter,
Ugnsrostade palsternackor, majrovor, jordärtskockor. I det blandades rester av kantarellsås samt trattkantarellsås. Späddes ut med kalvfond, några droppar sherry och vatten till en ljuvligt doftande, lagom krämig soppa.

0

Susanne E

5 mar 2007 kl. 19:10

Samma som Gula. Ärtsoppa, men a´la Charina (nattkokt i ugnen)och med knäckemacka o prästost. Pannkakor och jordgubbarna som blev över igår.

De här middagstipsen är bra! Nu fick jag ju en idé vad jag ska göra med auberginerna jag köpte utan någon plan. :)

0

cicki T Belgien

5 mar 2007 kl. 19:18

soppa är alltid gott och nyttigt (förutom grädden då...)

0

Charina

5 mar 2007 kl. 21:35

Potatis o purjosoppa m överbliven kyckling från igår.
Gottigott!

0

Kristina i Lund

5 mar 2007 kl. 21:41

Här blev det råstekt potatis + rester av kokta, rester av köttbullar och en korv, stekt bacon och en omelett. Och så grönsaker förståss. Sedan festade barnen loss på popcorn, medan jag var på ett möte (där jag fick kanelbulle!) När jag kom hem hade de lagt sig och de berättade att de inte hade bråkat nå´n enda gång! De är inte vana att vara ensamma på kvällstid, så jag blev riktigt stolt över dem! (De fyller 10 och 13 till sommaren, så de borde ju kunna klara det såklart).

0

cicki T Belgien

5 mar 2007 kl. 21:53

klart Kristina att du är stolt! Dessutom fixar ungar mer än man tror och med dagens möjlighet med mobiltel kan man nog ge dom mer ansvar. Min dotter är nu 15, och det är inte jag som är hönsmamma, nåja, försöker låta bli, värst är hönspappan eller vad det nu heter. Han sitter med bössan och vaktar ;))))

0

Nina A

5 mar 2007 kl. 23:23

Mackmiddag vart det här.
det blev nygräddade baguetter med filadelfiaost och rökt lax
+avokadohalva med lite örtsalt

orkade inte ställe mig och laga mat innan simningen

vilken fuskis man är *s*

0

Gula

6 mar 2007 kl. 09:59

Fel skrev jag ju, det ska va 3 för 15!!! Alltså baguetter!!

0

PiaFia

6 mar 2007 kl. 11:43

I dag blir det bara rester, skönt att ha lite över.

0

Kristina i Lund

6 mar 2007 kl. 12:20

Ikväll ska vi ha biff Stroganoff med köpechampinjoner och ris. Vitkålssallad till.

0

Bo E

6 mar 2007 kl. 12:28

Ikväll blir det fisk hos mig.

Får väl kolla in vad “dagens fisk” på ICA kan vara.
Annars kanske sej, det är en användbar “grytfisk” med bra konsistens.

0

Gula

6 mar 2007 kl. 12:47

Rester och rester! Kanske nykokt spagetti till?!

0

per d

6 mar 2007 kl. 13:16

ugnsbakad lättgrav lax !

0

Bo E

6 mar 2007 kl. 14:44

gravlax är en favorit…mums…här blev det 4 spättor och en klick remouladsås över på mitt jobb idag så det blir nog dessa plus nåt tilltugg från ICA då...

0

Maya K. I.

6 mar 2007 kl. 15:12

Tror det blir korvsoppa med finsk bastukorv. Knäckemackor med ost till, skulle kanske testa med majo också.

0

Gunilla

6 mar 2007 kl. 17:55

Två burkar barnmat och kräm med mjölk-dumlekolorna har ställt till det.Spräckte en tand som måste dras ut och får bara äta flytande och passerat idag.

0

cicki T Belgien

6 mar 2007 kl. 18:17

Även vin är flytande Gunilla, så det finns hopp…

0

Gunilla

6 mar 2007 kl. 18:28

Har ett glas rött framför mig-nån tröst i eländet måste man ju ha! Det som retar mig mest är att tanden fixades och rotfylldes för knappt 2 år sedan-kostade nästan 6.000:- De pengarna hade jag ju kunnat ha roligare för , om den nu bara skulle vara kvar “en stund”. Hade ju lika gärna kunnat dra ut den då!

0

Kristina i Lund

6 mar 2007 kl. 19:12

Jag drog ut en tand för en dryg vecka sedan. Den var provisoriskt lagad, men rätt kass och satt långt bak i ovankäken, så jag valde att ta bort den. Det tar tid att vänja sig vid tomrummet - jag är där och petar med tungan hela tiden. Lycka till, Gunilla! Du har väl sett att jag tackat för halsbandet, föresten? Äldsta dottern är så avundsjuk!

0

Susanne E

6 mar 2007 kl. 20:52

Stackars dig Gunilla! Det lät illa. Hoppas du får en tid och får det fixat snabbt. Barmatsmenyn vill du nog inte ha allt för länge, du som gillar god mat!

0

Birgitta D

7 mar 2007 kl. 09:57

Fisksoppa med saffran och aioli

0

Gula

7 mar 2007 kl. 10:22

Ojoj, vad ska man hitta på??? Om man skulle göra räksås och ris till den??!  Då blir ju katterna glada iaf…..

0

Kristina i Lund

7 mar 2007 kl. 11:22

Här blir det pasta och köttfärssås med rivna morötter i.

0

PiaFia

7 mar 2007 kl. 15:28

Pasta med svampstuvning mmm :)

0

cicki T Belgien

7 mar 2007 kl. 15:32

soppa igen!

0

Gula

7 mar 2007 kl. 17:03

Blir nog räksås (ev.med kräftstjärtar) och ris… och sallad.

0

Gula

7 mar 2007 kl. 17:41

Nu har jag satt in receptet på den goda pastasalladen som jag gjorde förra veckan!!! Ingen svamp men den som vill kan ju använda tex. syltad svamp att garnera med! Rekommenderas, den blev verkligen god!!!

0

Gula

7 mar 2007 kl. 19:21

Och smaskiga recept i Go’kväll igen!! Kikärtsburgare och bönsoppa!

0

Totte Gbg

7 mar 2007 kl. 19:35

Blev bjuden på Indisk restaurang av min far idag efter det blev det lite kaffe och några parti chicago på hans Ateljé..

0

per d

7 mar 2007 kl. 19:44

500 g köttfärs, 4 gula lökar, ca 300 g fryst karl johan. steks i lite smör kryddas med salt svartpeppar och lite bong kalvfond.

0

Trumpelisa

7 mar 2007 kl. 20:26

Hokifilé panerad i ägg och flagad mandel. Stekt i smör, å så broccoli, sallad o spenat till.

0

cicki T Belgien

7 mar 2007 kl. 20:34

Nu jävlas jag med dig per d. KÖTTfärs, vilken sorts kött, Grävling, ko, gris, kalv eller katt?

0

middag - idag igen?! cicki

per d

7 mar 2007 kl. 21:43

faktiskt vare sig grävlingsfärs eller kattfärs, utan färs på jakthundar !
nej nötfärs, troligen hasselnöt !

0

middag - idag igen?! cicki

cicki T Belgien

7 mar 2007 kl. 21:50

Så bra då var inte mina hundar med i grytan. Var det gott?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone