0 854 visningar

23 svar

Dagens kloka ord

Gula

6 mar 2007 kl. 10:21

” Dumhet är en smittsam sjukdom som inte ens de kloka kan vara säkra på att klara sig ifrån”
    Zarko Petan

0

Helena A

6 mar 2007 kl. 12:08

Ha, ha den gillar jag!!!!!!!

0

BaWa

6 mar 2007 kl. 12:28

Tänk på att främlingar är vänner man inte känner.

0

Gula

6 mar 2007 kl. 13:01

“Var tacksam mot dem som irriterar dig, de hjälper dig att träna upp ditt tålamod”

0

Gula

7 mar 2007 kl. 09:16

“Den medicinska forskningen har gjort så enorma framsteg, att det praktiskt taget inte finns någon frisk människa mer”
    Aldous Huxley

0

Gula

8 mar 2007 kl. 10:18

“Resultat? Herregud, jag har fått fram massor av resultat. Jag vet tusentals saker som inte fungerar!”
    Thomas A. Edison

Instämmer!

0

BaWa

8 mar 2007 kl. 12:42

Mannen tror att han väljer kvinnan men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.

0

Gula

8 mar 2007 kl. 12:45

Hahahaa!! Tänk så klokt sagt!!!! 8-D

0

Maya K. I.

8 mar 2007 kl. 13:16

Bra talat, kvinna (för visst är du kvinna), visst är det du som bor i Hörnefors?

0

BaWa

8 mar 2007 kl. 13:28

Mycket kan man beskylla mig för men inte för att vara kvinna ;-)
Ja, jag bor i H-fors.

0

Maya K. I. H-fors

8 mar 2007 kl. 13:33

Du hade ju så bra Dagens kloka ord, så jag antog att du var kvinna. Nä nu ska jag inte vara elak, bara kul att retas ibland, som många andra här på Forumet.

0

Gula

8 mar 2007 kl. 21:31

“Små sår och fattiga vänner skall man inte förakta”
Gammalt ordspråk

0

BaWa

8 mar 2007 kl. 22:06

Jag var dyster för jag saknade skor tills jag mötte en man utan fötter.

0

gunhild

9 mar 2007 kl. 07:27

“Stirra dig inte blind i dimman. Vila och hämta krafter och vänta tills den lättar”

0

Sorgliga ord

Trumpelisa

9 mar 2007 kl. 08:46

De gav oss många löften,
fler än jag kan komma ihåg.
Men de höll bara ett.
De lovade att vårt land,
och de tog det.

Gammal indianhövding (har glömt vem)

0

Sorgliga ord

Eva i Piteå

9 mar 2007 kl. 09:28

Från indianerna kommer det många kloka visdomsord.

Men Trupelisa glömde ett viktigt ord i sin vers, nämligen ordet “TA”. Antar att fingrarna flög fram för snabbt över tangenterna, det händer så lätt.

Så här blir det om man lägger in ordet “TA”.

De gav oss många löften, fler än jag kan komma ihåg, men de höll bara ett: de lovade att ta vårt land, och de tog det.

Red Cloud

Ett annat klokt indianskt ordspråk lyder så här.
“Människan är inte ägare till jorden. Vad hon icke äger kan hon icke sälja. Vad ingen kan sälja kan ingen köpa”.

Red Iron

0

Sorgliga ord

Helena A

9 mar 2007 kl. 09:30

Det var verkligen klokt Eva!
Ska använda det…..säjer så mycket

0

Sorgliga ord

Trumpelisa

9 mar 2007 kl. 09:33

Tack Eva! Ibland går fingrarna för fort. Och visst finns det många tänkvärda ordspråk från indianerna.

0

Trumpelisa

9 mar 2007 kl. 16:33

Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill kom ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
(Okänd)

De svåraste åren är de mellan 10 och 70.
-Helen Hayes - (vid 73 års ålder)

Varje gång jag stänger en dörr mot verkligheten kommer den in genom fönstret.
-Jennifer Unlimited-

Om du inte kan föregå med gott exempel - ja, då får du bara vara en gräslig varning

0

Gula

9 mar 2007 kl. 16:54

“Ett fynd är något du inte har användning för till ett pris du inte kan motstå”
    Franklin Jones

0

Gula

12 mar 2007 kl. 09:50

“Ordning är för idioter, genier behärskar även kaos”

0

Helena A

12 mar 2007 kl. 10:01

Den var bra Gula!!!
Var hittar du alla??

0

Gula

12 mar 2007 kl. 10:07

Lite här och där…. Borde egentligen köpa nån bok med tänkvärdheter, jag vet att det finns såna! Och så dåligt minne som man har så skulle det vara bra att ha allt samlat på ett ställe…

0

Helena A

12 mar 2007 kl. 10:10

Jag lånade en på biblioteket, skrev av en del. Men det var inte så mycket bra i den. Har dessutom glömt titeln…....

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone