Fina bilder på gamla bekantingar!
Jaså är de så tuffa att de lever vidare under snön?
Hur gamla blir de?
Speciellt vårskålen ser ju ganska spröd ut i konsistensen.
Har även observerat skålsvamp i höstas men av dem finns inte ett spår nu längre.
Brödkorgarna verkar ju lite mer torra och hårda så de kan jag tänka mig står kvar längre.
Du måste bara ha en kamera dom är så billiga nu och ger så mycken glädje. Tänk att kunna sitta och njuta av sommarens fröjder under vintern. Det är också bra att ha bildbevis när folk ser tvivlande ut över vad man berättar. Att jag hittat grynsopp trollhand och scharlakansröd vårskål här uppe i Västerbotten var ju inte så självklart. Min kamera eller mobil finns alltid i min ficka.
Ett litet tips på en mycket prisvärd kamera som får plats i fickan och är mycket lättskött som dessutom tar fantastiskt bra bilder. Har 2 st själv, en som jag har och en som sambon har. Då har man alltid med kameran var man än är…
Konica Minolta X31, heter denna skapelsen. Bra optik med 3* optisk zoom 4*digital zoom. Upplösning på 3, 1 mp.
Hej igen… vad vet du om priset? Pengar är alltid ett problem, så jag blir ju litet glad om det inte kostar massvis, det finns så mycket annat man måste handla så här gäller det att dela upp allt i “vill ha” respektive “behöver” innan man tar fram plånboken.
P.S. Snygga bilder, Gunhild. D.S.
Här kan man se och jämföra priser på i stort sett alla digitalkameror som finns på marknaden:
http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/
Helt klart värt att kolla, Affe, men en viktig fråga först: kan en digitalkamera få virus? Kanske låter dumt att fråga en sån sak, men jag vet inte och jag kopplar inte något som kan vara virusbärande till min dator, och ska jag köpa en digitalkamera så vill jag ju kunna lägga in mina bilder på hårddisken utan att behöva fundera på små läskiga virus. Min väninna fick virus i mobiltelefonen, den är helt paj nu.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.