Basilika, ruccola och en massa blommor brukar det bli. Fast blommorna sår jag inte förrän senare direkt i trädgården. Jag behöver jord till krukorna inomhus och såjord till sticklingar (fucchsia och pelargon). När jag ser fröställen i butiken kan jag inte hejda mig. Sedan sitter jag och tittar på fröpåsarna i ett par månader och längtar!
Visst är säckarna svåra att “få tag i”!! Jag brukar ta skottkärran till bilen, samma sak med fågelfrösäckarna, annars finns det risk att det händer nånting med dom….
Och småflugorna blir jag vansinnig på!!! Är man mördare om man slår ihjäl dom? Jfr vargmördare…. I så fall är jag mördare många miljoner gånger om….
Nu har jag sått basilika och ruccola i några små krukor. Jag har aldrig provat ruccola i kruka förut, bara i trädgårdslandet. Hoppas det blir bra.
Jag har också satt sticklingar av fuccshia och Mårbackapelargon.
Typiska vårsysslor alltså - men ute är det grått! Nå´n som sett solen idag?
Det är väl svårt att övervintra dem i rumstemperatur? Jag har inget kallt och ljust ställe. Dessutom spar det ju plats! Mitt citronträd, min uppstammade rosmarin och olivträdet får bo på fönsterbrädan i sovrummet varje vinter - svalaste rummet. Dessutom vädringslucka öppen nästan året om…;)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.