0 431 visningar

20 svar

Katter

Helena A

7 mar 2007 kl. 10:58

Så där Gula en alldeles ny tråd.
Vi kan hålla oss till katter här.

0

Gula

7 mar 2007 kl. 11:11

Härligt!!! Just nu har allergikatten krupit upp vid datorn och sover; precis som den skulle veta att vi “talade” om den ;)
Jag tycker så synd om den, märker hur den blir en annan katt när den får rätt foder. Men ibland glömmer jag syrrans matkopp framme och då ser man reaktionen genast! Och det är svårt när dom är två, den andra kan ju äta vad som helst!
Jag har också beställt av det amerikanska Eagle fodret, rekommendation från förre ägaren, men det är inte så populärt. Väldigt behändigt dock, dom skickar en stor säck från Kiruna ända hem till dörren och det kostar bara något på 800kr!

0

Helena A

7 mar 2007 kl. 12:03

Det fodret har jag aldrig hört talas om.
Men det kommer ju en massa nya hela tiden.
När min första skogis kom i huset så fanns bara Iams som märkesfoder.
Resten var de vanliga Friskies, Whiskas Pussi osv…...

0

Gula

7 mar 2007 kl. 13:36

Eagle Pack är ett kycklingbaserat foder som brukar tålas bra av katter med allergi. Relativt kort hållbarhet då det inte innehåller några tillsatser. Dom som säljer det heter http://www.björkis.com och på http://www.eaglepack.com finns det mer info. Det är inte helt populärt men dom äter det (hellre än svälter ihjäl ;) ) Tipset om Mjau hittade jag på nån kattsida där det skrevs massor om både det ena och det andra. Men dom sidorna känner du säkert till.

0

Helena A

7 mar 2007 kl. 14:50

Första länken vill inte fungera.
Mne var inne och tittade på den andra.
Aldrig hört talas om det förut men verkar ju väldigt bra.

0

bruna

7 mar 2007 kl. 16:04

mjaaauuu katter äter åtminstone mindre foder än en häst

0

Gula

7 mar 2007 kl. 16:07

Ja, gudskelov !!!!! 8-D

0

Nina A

7 mar 2007 kl. 20:31

har för mig att det fanns ett bra foder av märket James Wellbeloved

i den serien fanns det iaf för några år sedan ett"sensitive” foder som allergikatter kunde tåla

tror det inte fanns ett spår av fiskmjöl i det, om inte jag är helt och cyklar så är det just fisk många katter inte tål

0

cicki T Belgien

7 mar 2007 kl. 20:44

Mina monster äter allt utom fisk, då blir det kli i pälsen direkt! Sork, mullvad, möss och allt annat skräp helt ok men ger jag dom fisk så mår dom inte bra. samma sak med hundarna.

0

Susanne E

7 mar 2007 kl. 20:53

Vad bra att få veta ! Vi har bara haft våran katt sedan augusti, så då vet vi vad det kan bero på när fisket börjar i sjön (har alltid trott att katter kunde äta fisk ).

0

Helena A

7 mar 2007 kl. 21:04

Olika på olika katter.
Min första katt åt gärna fisk och mådde bra. Fast med egenheten att det skulle vara levande fisk! Död fisk var gammal!!!
Han blev bortskämd av min fiskande bror när han tillbringade somrarna på mina föräldras ö.

0

Susanne E

7 mar 2007 kl. 21:47

Det måste ha varit fina fisken det! Den måste ha haft roligt ett tag om den ville äta fisken levande.
Jojo, katter! De kan konsten att leka livet!

0

cicki T Belgien

7 mar 2007 kl. 22:01

Ja riktiga livsnjutare! Finns det bara en liten solstråle så, vips, ligger dom där och njuter! Ska jag bli nåt i mitt nästa liv så är det katt!

0

Gula

7 mar 2007 kl. 22:13

Ja, jag har varit katt i föregående liv och vill bli katt i nästa också!!!!
Vår allergi-stackare tittade nyss på sitt favoritprogram “Mitt i naturen”!!! Jag har aldrig tidigare haft nån katt som varit intresserad av TVn men den här sitter som ett ljus och tittar!! Och när programmet är slut så går hon. Otroligt!!! Den andra går förbi och lyfter inte ett morrhår….

0

cicki T Belgien

7 mar 2007 kl. 22:23

Ja, katter är speciella! Vi har precis flyttat, inte längre än 100m bort. det tog katterna 1 sekund att hitta “fönstervägen” hem. Det här med nio liv är nog väldigt rätt.

0

Gula

7 mar 2007 kl. 22:34

Och tankeläsare är dom rackarna också! Det tog dom här katterna c. 3veckor innan dom lärde sig att på långt håll se(????) att jag skulle ta upp dom i famnen!!! Hur fan kan dom veta det???? Jag vet inte ens själv alltid att jag tänker göra det….

0

cicki T Belgien

8 mar 2007 kl. 00:47

Gula, dom är inte tankeläsare utan tankegörare!

0

Katter, Cicki

Kristina i Lund

8 mar 2007 kl. 08:15

Har du flyttat ifrån slottet?

0

Katter, kristina

cicki T Belgien

8 mar 2007 kl. 14:19

Nejdå, jag har flyttat från en annan byggnad inom slottsområdet till själva slottet! den andra byggnaden skulle renoveras och det fanns en lägenhet ledig här.

0

Katter, kristina

Kristina i Lund

8 mar 2007 kl. 14:25

Så nu är du alltså slottsfru nu då!!!...;)

0

Katter, kristina

cicki T Belgien

8 mar 2007 kl. 14:33

Snarare slottsspöke ;)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone