Härligt!!! Just nu har allergikatten krupit upp vid datorn och sover; precis som den skulle veta att vi “talade” om den ;)
Jag tycker så synd om den, märker hur den blir en annan katt när den får rätt foder. Men ibland glömmer jag syrrans matkopp framme och då ser man reaktionen genast! Och det är svårt när dom är två, den andra kan ju äta vad som helst!
Jag har också beställt av det amerikanska Eagle fodret, rekommendation från förre ägaren, men det är inte så populärt. Väldigt behändigt dock, dom skickar en stor säck från Kiruna ända hem till dörren och det kostar bara något på 800kr!
Eagle Pack är ett kycklingbaserat foder som brukar tålas bra av katter med allergi. Relativt kort hållbarhet då det inte innehåller några tillsatser. Dom som säljer det heter http://www.björkis.com och på http://www.eaglepack.com finns det mer info. Det är inte helt populärt men dom äter det (hellre än svälter ihjäl ;) ) Tipset om Mjau hittade jag på nån kattsida där det skrevs massor om både det ena och det andra. Men dom sidorna känner du säkert till.
har för mig att det fanns ett bra foder av märket James Wellbeloved
i den serien fanns det iaf för några år sedan ett"sensitive” foder som allergikatter kunde tåla
tror det inte fanns ett spår av fiskmjöl i det, om inte jag är helt och cyklar så är det just fisk många katter inte tål
Ja, jag har varit katt i föregående liv och vill bli katt i nästa också!!!!
Vår allergi-stackare tittade nyss på sitt favoritprogram “Mitt i naturen”!!! Jag har aldrig tidigare haft nån katt som varit intresserad av TVn men den här sitter som ett ljus och tittar!! Och när programmet är slut så går hon. Otroligt!!! Den andra går förbi och lyfter inte ett morrhår….
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.