Jovisst, men man måste se framåt!!! Susanne, då blir det ju grekiskt både till lunch och middag! Gör du “riktig” moussaka på aubergin, eller “försvenskad” på potatis? Jag gör den senare, men gillar eg. den “äkta” bättre. På tal om aubergin, det odlade jag i sommras! Fick ett par plantor av min moster. De växte så det knakade och skörden blev stor!
Ja, Kobran du får kolla på din ICA-runda ikväll om de har aubergin…;)
Jag visste inte heller att det gick att odla aubergin här, förrän jag fick plantorna. Jag odlade dem på friland, i en f.d. sandlåda, som nu är fylld med jord istället. Det var ju en varm sommar, så det spelade säkert stor roll.
Tjoho!
Jag har serverat rimskivling både stuvad och stekt, med och utan alkoholhaltiga drycker. Ingen har fått magont! Vet 100% säkert att jag har serverat den till rött vin, öl och wirre efter. Vitt vin är jag osäker på, men går det med rött så borde det gå med vitt…eller?
Men det är väl som med så mycket annat: alla är vi olika, så det skadar inte att vara försiktig!
Väl bekomme Gula! Och tack själv! Det dimper ner både det ena och det andra i postlådan! Det glädjer mycket mycket!
Dagens middag:
Stekta kotletter som får puttra en god stund i stark sky = mycket smak
Klyftpotatis till detta.
Kall bearnaisesås, från kyldisken. Creme fraishe varianten. Den är så god.
Ett gott rött.
Stuvad svamp till gubben.
Och en liten efterrätt om jag orkar fixa. Tinade jordgubbar från frysen med vaniljkesella kanske…
här blir det fredagsbiff med ugnsbakade bebispotatisar, sås gjord på matlagningsboursin. Märker att kött och fågelhantering skiljer sig oerhört här från Sverige. Fruset kött måste man leta efter, allt är färskt, mört och gott (och billigt), har blivit riktigt bortskämd!
Ugnsrostade rotsaker : mandelpotatis, majrova, morötter,
palsternacka,
färsk vitlök, purjolök, olivolja, smör, timjan och salt.Toppat med bitar av små färskfrysta KarlJohan.Till det rödvinsmarinerad kycklingfile och sås som jag inte bestämt än. Bättre än chips och dumlekola va´?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.