Jaaaaaadå det är gött götti göttgött.
Tips
Stek kycklingbröst salta peppra.
Gör en sås på stekskyn och grädde.
Tillsätt rosèpeppar efter smak.
Krydda gärna med lite torkad svamp, sandsopp o Karljohan passar förträffligt.
Låt fileerna koka med i såsen de sista minuterna.
Mums filibabba.
Trevlig helg.
det som menades senap var att du aldrig setts här under den signaturen men likväl önskar någon välkommen i ditt första inlägg.
har själv råkat ut för det några gånger att en helt “ny” signatur gjort diverse påhopp på mig.
när micke är tillbaka och uppgraderar svampguiden borde han göra så att enbart registrerade signaturer kan skriva här, och allra helst bara en signatur på varje ip adress, om det är möjligt ??
dione , för mig är det en fullständig gåta att du låter en idiot, ursäkta uttrycket, husera i ditt kök ! bara att använda burkchampinjoner till renskav säger ju allt om den gastronomiska nivån på det som din man skapar i köket.det är ju för h v att häda minnet av den ren att den skall sluta sitt liv tillsammans med burkchampinjoner.
karre av vildsvin skall du givetvis marinera och grilla utomhus till sommaren.
och förresten varför envisas ni stockholmare för att kalla det karre när det heter grishals ??? kommer någon ihåg diskussionen för ca 20 år sedan när en stockholsfamilj på semester i skåne ondgjorde sig i en insändare i lokaltidningen över namnet grishals !? deras barn tyckte det var så synd att att äta halsarna på de små söta grisarna att dom grät när dom såg skylten i butiken !
Lammhals däremot är helt ok i grytan…
Igår blev det i alla fall en kyckling med lite speciell kryddning.
Kanske en tuppkyckling, dom lär ju kunna ge hals…
Jag hade en klick utgående chili-lime pickles som jag ville bli av med så jag fyllde kycklingen med detta plus lite morötter och ett knipope koriander.
Brynte den med vitlök och sköljde sedan ur picklesburken ordentligt så att det blev en vätska att koka den brynta pippin i.
Balanserade det salta picklet med några bitar ananas i grytan när det kokat upp.
Riktigt gott blev det.
per
Du tycks ha missat biologin i skolan (om du nu gått i skolan). Eller så vet du inte hur en gris ser ut.
http://www.menyse.com/action/subProductGroup?productGroupId3=12754
Rester?
Nä det gick i komposten…benen alltså!
Möjligen hade jag kunnat sparat lite av skyn, men jag gillar npg färskvaror framför att spara gammal mat.
Har ju ingen hund heller…annars brukar jag gärna lämna matrester från jobbet till nån hundägare och det brukar uppskattas!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.