I morgon ska jag ut och fota, för regnigt idag. Så kan jag dela med mig av dom små vilda GULA påskliljorna som börjar komma överallt i skogen och grodäggen, eller heter det rom?, som har poppat upp i dammen. Det är alldeles för tidigt, vi får hoppas att det inte blir nån frost och att dom klarar sig. Det är trevligt med grod"sång”.
Nu längtar jag verkligen till våren cicci då ska jag gå till min damm i skogen för att lyssna på grodhannarnas kväkande när dom lockar på honorna. Ett underbart svårbeskrivet ljud som rullar ut över dammens vatten hörs och sen efter en stund upptäcker man dem lite varstans i vattenkanten i gräset.
De förlorade sovtimmarna under grodperioden bjussar vi så gärna på.
Solen blev tyvärr ganska kortvarig idag. Det började småregna och blåste upp riktigt duktigt. Med ett kortare strömavbrott i släptåg.Det bjuder vi åxå på, för då torkar det upp bra i markerna och tar duktigt på snön.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.