0 934 visningar

13 svar

Bildsök med Google

Irene A

10 mar 2007 kl. 10:50

Är det någon mer än jag som har lagt märke till att bildsökningen på Google har blivit helt värdelös? Nu blir sökresultaten allt möjligt utom just det man söker. Vad är det som har hänt?

0

per d

10 mar 2007 kl. 11:06

nej här funkar det fint, gjorde 3 test precis och fick precis det jag sökte ! det är nog du irene a som blivit portad av google !

0

Irene A

10 mar 2007 kl. 11:08

Så är det nog, per. Jag har väl utnyttjat det för mycket.

0

Karin M

10 mar 2007 kl. 12:46

Nej Irene, du har helt rätt.
Det finns ju ingen bild-länk längre att klicka på.
Mycket försämrat och bara en stor text på första sidan om hur man ska förbättra????!! sökandet.

0

Gula

10 mar 2007 kl. 13:35

Prövade och det funkade helt normalt! Månne det är nån inställning hos dig som är ändrad?

0

Irene A

10 mar 2007 kl. 14:33

Jag gjorde bildsökning på Phellinus laevigatus (valkticka) respektive Phellinus lundellii (björkeldticka) och fick 40 resp. 24 träffar. Inte en enda bild föreställer de arter jag sökte, och är inte angivna som sådana på sidorna heller. Så var kommer allt skräp ifrån? Om inte sökmotorn hittar några bilder, borde den inte visa några, och det gjorde den inte tidigare heller.

0

Nina H, Sthlm norr

10 mar 2007 kl. 16:10

Någonstans är det fel - jag sökte på Phellinus Laevigatus och fick endast fem träffar. Kolla den här länken - är det fel svampar
http://images.google.se/images?hl=sv&q=Phellinus+laevigatus+&btnG=S%C3%B6k+bilder&gbv=2

0

Tony S

10 mar 2007 kl. 18:49

Jag tyckte väl det var märkligt, när jag bara fick upp en massa konstiga bilder på allt möjligt utom svamp. Så har det varit de senaste dagarna.

0

Nina H, Sthlm norr

10 mar 2007 kl. 22:45

Har ni fått något skräp i datorn. Jag söker mycket på bilder på Google och har inga problem.

Sökte på Phellinus lundellii och fick detta resultat
http://images.google.se/images?svnum=10&hl=sv&gbv=2&q=%22Phellinus+lundellii%22&btnG=S%C3%B6k
Den ryska sajten kan jag inte vara hundra på att det är om svampar, men nog ser det ut att handla om natur i alla fall.

0

Irene A

11 mar 2007 kl. 09:53

Tony, skönt att höra att du också har sett att något var fel, då var det inte min dator som hade spårat ur i alla fall.
Nu ser det ut att fungera som det ska igen: 5 träffar (laevigatus) resp 1 (lundellii), och det verkar vara rätt arter.

0

Totte Gbg

11 mar 2007 kl. 12:16

Har ni provat med andra sökmotorer än Google?

0

Irene A

11 mar 2007 kl. 12:41

Vilka sökmotorer tänker du på då, Totte? Eniro ger väldigt få träffar, Yahoo likaså. Google är det jag brukar använda, för det har varit överlägset bäst på att hitta bilder på webben.

0

Totte Gbg

11 mar 2007 kl. 12:46

Sök bara på sökmotorer på Google så får du säkert en massa att välja på...det har ju tidigare funnits netscape, altavista, lycos, tjohoo….o säkert en massa fler…. http://www.google.se/search?hl=sv&q=s%C3%B6kmotorer&meta=

0

Mossning

11 mar 2007 kl. 13:20

Altavistas bildsökning är helt OK:

http://se.altavista.com/

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone