Har ni haft fint väder idag? Vad har ni ätit? Ska ni se melodifestivalen?
Här har solen lyst så vackert. Jag har klippt ner lite vissna perenner i trädgården. På eftermiddagen gick jag och min man en lång promenad i solskenet medan barnen tränade konståkning i den ruggiga och fuktiga ishallen…
Ikväll har vi ätit baconlindade kycklingfiléer, klyftpotatis och färsk, grön sparris!!! Mannen kom hem från en 2-veckorsresa till Schweiz igår och hade köpt ett helt kilo för nästan inga pengar alls! Vårt frossande började redan igår kväll och det finns till imorgon också!...=)
Det var jättefint väder på dagen, solen sken och himlen var klarblå! Men sen började det blåsa och kom moln och nu är det halv storm där ute!!! Hoppas el’en håller sig kvar, annars blir det ingen festival…...den ska ju tittas på!
Vi åt varm korv och pastasallad; måste bara göra den igen, den var så god!!
Snart börjar det…!!!
har aldrig förstått vad dessa små söta kycklingar gjort för ont när dom skall straffas med att bli inrullade i en gris….jo den gröna sparrisen från spanien är läcker, och helt otroligt så brukar den faktiskt vara lite billigare här i danmark än i spanien vid samma tid ! 20 kr för nästan 1 kg idag ! men inget går upp mot den vita sparrisen från sydvästra tyskland !!!!
kristina du säger att danskt griskött och kycklingkött ofta är smittat av salmonella !! vad är din definition på ofta ??
sen verkar du inte speciellt påläst om det du uttalar dig om !!
http://www.danskeslagterier.dk/smcms/Danish_Svenska/DANISH_Information/DANISH_Information/6081/Aug06_Hoeg_dansk_liv/Index.htm?ID=10694
Jag köper aldrig danskt fläskkött på grund av att de behandlas med antibiotika på ett helt annat sätt än svenska grisar och Per missade du dokumentären om hur danska grisar behandlas?
Sorry, men det finns inte på min karta att överhuvudtaget köpa kött som är danskt.
Billigt är inte alltid bra.
Nu vet jag ju inte om det är en ung gris du fått?För är den det behöver man ju inte göra nägot med den. Men jag tycker att det det blir riktigt gott om du marinerar köttet i cocacola.Det kan man även göra med annat vilt.Det mörar köttet tar bort skarp smak, dock inte galt smak!Gör sen en god sås med grädde, enbär och en skvätt gin i.Alternativ sås, grädde rosmarin, dijonsenap.Gott vilket som
Det börjar faktiskt bli vanligare med vildsvin och även annat vilt i butikerna nu igen.
Ikväll blir det nog en fisk för min del.
Har käkat lite väl mycket kött på sistone, men jag har svårt för att motstå KRAV-kossorna från naturbetena runt stan här. Det är verksamhet man gärna vill stödja, och dessutom mycket gott kött!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.