0 404 visningar

27 svar

81

Kristina i Lund

10 mar 2007 kl. 19:21

Har ni haft fint väder idag? Vad har ni ätit? Ska ni se melodifestivalen?

Här har solen lyst så vackert. Jag har klippt ner lite vissna perenner i trädgården. På eftermiddagen gick jag och min man en lång promenad i solskenet medan barnen tränade konståkning i den ruggiga och fuktiga ishallen…

Ikväll har vi ätit baconlindade kycklingfiléer, klyftpotatis och färsk, grön sparris!!! Mannen kom hem från en 2-veckorsresa till Schweiz igår och hade köpt ett helt kilo för nästan inga pengar alls! Vårt frossande började redan igår kväll och det finns till imorgon också!...=)

0

77

Totte Gbg

10 mar 2007 kl. 19:32

Regnar nu gör det :(

Klipp ner lite växter på min balkong…

Varit på min fars Atelje öppet i dag…han målar i olja…

Ska äta ryggbiff med mandelpotatis stekttomat, färska primörer o en svarttrumpetsås till detta :)

Se melodifestivalen…

O slappa…

0

88

Gula

10 mar 2007 kl. 19:46

Det var jättefint väder på dagen, solen sken och himlen var klarblå! Men sen började det blåsa och kom moln och nu är det halv storm där ute!!! Hoppas el’en håller sig kvar, annars blir det ingen festival…...den ska ju tittas på!
  Vi åt varm korv och pastasallad; måste bara göra den igen, den var så god!!
  Snart börjar det…!!!

0

89

Kristina i Lund

10 mar 2007 kl. 19:47

Ja, den där pastasalladen lät väldigt god - måste pröva den nå´n gång!
Hoppas elen håller sig på plats…=)

0

per d

10 mar 2007 kl. 19:52

har aldrig förstått vad dessa små söta kycklingar gjort för ont när dom skall straffas med att bli inrullade i en gris….jo den gröna sparrisen från spanien är läcker, och helt otroligt så brukar den faktiskt vara lite billigare här i danmark än i spanien vid samma tid ! 20 kr för nästan 1 kg idag ! men inget går upp mot den vita sparrisen från sydvästra tyskland !!!!

0

80

Kristina i Lund

10 mar 2007 kl. 19:56

Gris är gott - åtminstone svensk utan dansk salmonella…

Den gröna sparrisen var köpt i Schweiz…

Jag gillar inte vit sparris lika mycket, som grön…

Kunde inte låta bli - hej hopp, Per D…=)

0

80

per d

10 mar 2007 kl. 20:11

aha kristina, så danst griskött har alltså salmonella ?? om så varit fallet hade nog inte griskött varit en av danmarks viktigaste exportprodukter.

0

50

Kristina i Lund

10 mar 2007 kl. 22:15

Men det är ju ett känt faktum att danskt griskött och dansk kyckling ofta är salmonellasmittat - har du misat det?

0

50

Dione

10 mar 2007 kl. 23:00

Apropå mat så blev det vildsvin, karré, men jag vet inte. Vi har fått massor så vad gör man?!

0

50 kristina i lund

per d

10 mar 2007 kl. 23:06

kristina du säger att danskt griskött och kycklingkött ofta är smittat av salmonella !! vad är din definition på ofta ??
sen verkar du inte speciellt påläst om det du uttalar dig om !!
http://www.danskeslagterier.dk/smcms/Danish_Svenska/DANISH_Information/DANISH_Information/6081/Aug06_Hoeg_dansk_liv/Index.htm?ID=10694

0

50 kristina i lund

Dione

10 mar 2007 kl. 23:14

Jag köper aldrig danskt fläskkött på grund av att de behandlas med antibiotika på ett helt annat sätt än svenska grisar och Per missade du dokumentären om hur danska grisar behandlas?
Sorry, men det finns inte på min karta att överhuvudtaget köpa kött som är danskt.
Billigt är inte alltid bra.

0

Apropå mat...

Göran H

10 mar 2007 kl. 23:19

Vet inte om jag missförstår ditt inlägg som börjar som i rubriken. Men menar du att du har så mycket vildsvinskött att du inte vet vad du skall göra med det? Eller…..

0

Apropå mat...

Dione

10 mar 2007 kl. 23:28

vi har av någon anledning, (pga. min mans chef) fått massor av paket med vildsvin men vad gör man med dem?  Har tillagat några karrérer men nja är väl mitt omdöme

0

Apropå mat...

cicki T Belgien

10 mar 2007 kl. 23:33

Vildsvinskött går alldeles utmärkt att djupfrysa, om det nu inte varit djupfryst tidigare. Förut rekommenderades djupfrysning så man fick död på ev parasiter.

0

Apropå mat...

oxå anonym

11 mar 2007 kl. 00:21

Dione eller vad du heter,  alla vet vem du är varför har du bytt namn?

0

Apropå mat...

Dione

11 mar 2007 kl. 00:32

Jag har aldrig bytt namn men nyligen bytte jag mascara. Och vad byter du?

0

Apropå mat...

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 00:38

Ja, jag har inte varit med så länge här men varför byta signatur och eller speciellt skriva anonymt? det är fegt!

0

Apropå mat...

oxå anonym

11 mar 2007 kl. 00:41

Ha, ha gkul
Vad tyckte du om vinnaren i melodifestivalen vann rätt låt?

Jag tyckte Tommy Nilsson skulle ha vunnit

0

Apropå mat...

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 00:49

inte ett dugg kul! Fortsätt du vara “oxå anonym”. Tänker ignorera dina inlägg fortsättningsvis. Godnatt!

0

Apropå mat...

Dione

11 mar 2007 kl. 00:54

No comments.
Elisabeth Arden funkar i alla lägen så chansa inte, att vara anonym betyder inte att man måste vara ful :)

0

Apropå mat...

Maya K. I.

11 mar 2007 kl. 00:58

Cicki och ni andra som inte behöver vara anonyma god natt

0

Apropå mat...

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 01:01

Det samma Maya K.I.

0

Tips på vildsvin Dione?

Susanne Nö Skåne

11 mar 2007 kl. 08:21

Nu vet jag ju inte om det är en ung gris du fått?För är den det behöver man ju inte göra nägot med den. Men jag tycker att det det blir riktigt gott om du marinerar köttet i cocacola.Det kan man även göra med annat vilt.Det mörar köttet tar bort skarp smak, dock inte galt smak!Gör sen en god sås med grädde, enbär och en skvätt gin i.Alternativ sås, grädde rosmarin, dijonsenap.Gott vilket som

0

Tips på vildsvin Dione?

Dione

13 mar 2007 kl. 22:49

Tack för tipset Susanne,

Jag har inte en aning vad det är för delar jag har fått men jag ska prova. Behövs det andra kryddor också?

0

Tips på vildsvin Dione?

Bo i Örebro

15 mar 2007 kl. 20:43

Det börjar faktiskt bli vanligare med vildsvin och även annat vilt i butikerna nu igen.

Ikväll blir det nog en fisk för min del.
Har käkat lite väl mycket kött på sistone, men jag har svårt för att motstå KRAV-kossorna från naturbetena runt stan här. Det är verksamhet man gärna vill stödja, och dessutom mycket gott kött!

0

201

Bo E

15 mar 2007 kl. 20:50

Hoppsan
över 200

och såååå dött

???

0

201

Göran H

15 mar 2007 kl. 22:42

Calma, Bo E, det har varit hockey på TV.

0

65

Bo E

17 mar 2007 kl. 16:14

nu i alla fall, fast funkar denna räknare perfekt?

I så fall satt 200 o såg på hockey samtidigt som de hade guiden uppe?

Minimerad kanske?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone