0 361 visningar

71 svar

Musik??

Göran H

10 mar 2007 kl. 21:11

2:an och 5:an lät hyggliga när man satt i köket och lyssnade.
Slapp alltså se eländet, har lite svårt med Luuk.

0

Bo Johnsson

10 mar 2007 kl. 21:29

lyssnar hellre på klassisk musik medan jag läser svampforum

0

Lars

10 mar 2007 kl. 21:39

Smaken är som baken… Luuk tycker jag är trevlig och har en speciell “ironi” i framtoningen. Kan man tävla i musik?

0

Helena A

10 mar 2007 kl. 22:13

Rätt låt vann!!!!
Nu mer är det ju sevärt när det inte bara är en massa smöriga schlager/dansband

0

Gula

10 mar 2007 kl. 22:17

Men alltså, jag bara undrar, varför måste framförandena vara som värsta TRÄNINGSPASS????? Det var riktigt skööönt att se på dom som bara stod och sjöng sin låt!!! Man blir ju stressad av allt hopp och vift och höftvick och bensprattel…..

0

Kristina i Lund

10 mar 2007 kl. 22:18

Jag tyckker att den största behållningen är Luuks små inslängda skämt! The Arks låt var riktigt bra, men Andreas var bäst! Sen höll ju äldsta dottern på Måns, för han har gått på hennes skola…

0

Kristina i Lund

10 mar 2007 kl. 22:24

Håller med dig, Gula - man blir svettig! Tänk om man var tvungen att göra det dom gör…

0

Gula

10 mar 2007 kl. 22:27

Man skulle nog tappa bra många överflödiga kilon…. kanske borde fundera på det….. leka lite Måns iblad….. 8-D

0

Susanne E

10 mar 2007 kl. 22:30

The Ark är bra. Ett bidrag som kanske går hem på den stora arenan. Men jag höll på Sanna och Andreas Johnsson!

0

cicki T Belgien

10 mar 2007 kl. 22:31

Jätteballt, dom sände över nätet så jag kunde sitta här och titta live! Tycker nog rätt låt vann. Kommer ni ihåg Claes Göran med det börjar verka kärlek banne mig? Oj så förtjust jag var i honom som liten tjej, beställde till och med en autograf;)))

0

Gula

10 mar 2007 kl. 22:35

Hahahaa Cicki, du kanske borde gå till Antikrundan med den????!

0

Susanne E

10 mar 2007 kl. 22:36

Härligt cicki! Fick du autografen också?
I Sverige är ju melodifestivalen MYCKET stort i jämförelse med södra europa. När jag bodde i Spanien var det nästan ingen som skulle titta (mer än vi från norden). Hur är det i Belgien? Är det någon hysteri med löpsedlar, hemmakvällar och trångt i soffan, snack på fikat på jobbet…??? OCH var det RÄTT låt???

0

Dione

10 mar 2007 kl. 22:41

Men visst är det skönt att det är över. Jag har räknat till 5 tv apparater i huset men ändå får man inte en lugn stund. Söker nu efter en minimal tv jag kan ha i köket utan konkurrens.

0

Totte Gbg

10 mar 2007 kl. 22:42

Jag tycker att han som sjöng som Mikael Wiehe och låten “Kråkan säger krax” i Stockholm live skulle vunnit hahaha…

0

Gula

10 mar 2007 kl. 22:45

Jag håller fortfarande på af Ugglas…. (alltså INTE Uggla!!!)

0

Musik?!

Charina

11 mar 2007 kl. 12:25

Tittar hellre på när färg torkar än ser dylika program..

0

Ståpälsmusik!

Charina

11 mar 2007 kl. 13:01

Jag får sånt hönsskinn så det gör tmf ont av detta.
Detta kallar jag en klassiker!
http://www.youtube.com/watch?v=xxzJKTWtwZA&mode=related&search=

Försök att sitta still..

0

Ståpälsmusik!

Mossing

11 mar 2007 kl. 13:51

Charina, jag trodde jag var ensam om att inte titta på melodifestivaler.
Här är mitt bidrag till medryckande musik. VILKET ÖS !!!! Har sett gruppen live att antal gånger sedan början av 70-talet:

http://www.youtube.com/watch?v=AAAN13Irv5g

0

Ståpälsmusik!

per d

11 mar 2007 kl. 14:00

kan förstå att det passar dig charina, stökigt skrikigt och totalt omusikaliskt !

0

Ståpälsmusik!

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 14:26

Charina och Mossing, ja här går det inte att sitta still, vilka musiker, elguran slår ju tom Janne Schaffer på käften. Queen är ju också ett ex, sen gillar jag ju förstås Zantana också. Fast lite klassiskt “pling-plong” är inte heller fel ibland

0

Mossning!!

Charina

11 mar 2007 kl. 14:26

Jag har sett dem live 2 ggr i Göteborg. Bara så jäkla bra!!

0

Ståpälsmusik!

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 14:42

per d, då är du mer åt Svansjönhållet till? Tassar runt på tå??? Som du förstår retas jag bara!

0

Ståpälsmusik!

Charina

11 mar 2007 kl. 14:44

Skit i honom Cicki, han har somnat kramande sin rödvinstetra.

0

Mossning!!

Gröna

11 mar 2007 kl. 16:10

Uj uj uj! Såg dom i Eskilstuna 1975, Örebro 1978, världens svängigaste rockband! Har just hittat en del gamla videos på you tube. Min telecaster ska dammas av….

0

Mossning!!

Gula

11 mar 2007 kl. 16:18

Ja det är ju väldigt INNE nu med äldre rockare…. ;)

0

Mossning!!

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 16:22

Åtminstone i vår generation ;;)))

0

Mossning!!

Charina

11 mar 2007 kl. 16:26

Inne?!
Jag gillar vad jag vill, oavsett om det är inne eller ute.

0

Charina

Gula

11 mar 2007 kl. 16:30

Tänkte närmast på Mossning som skulle damma av sin gamla Telecaster….

0

Charina

Gula

11 mar 2007 kl. 16:31

NEJ!!!  Gröna var det!!!!

0

Mossning!!

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 16:31

Klart Charina, men du är inte tonåring längre, tror jag ;))) åtminstone inte på idkortet…

0

Cicki

Charina

11 mar 2007 kl. 16:41

visst e ja de *hehe*

0

Cicki

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 16:51

i sinnet hoppas jag! Inte på idkortet ändå?

0

Ståpälsmusik! cicki

per d

11 mar 2007 kl. 16:58

cicki, man behöver inte vara balettdansare för att uppskatta svansjön ! mycket mer njutning än att lyssna på knarkarrock som du och charina tycks gilla !

0

Gula

11 mar 2007 kl. 17:11

För övrigt håller jag med Göran H. Tvåan bäst, femman bra och Luuk har jag väldigt svårt med!!!!

Och Svandammen såg jag med lilla barnet på Operan för par år sen och blev ganska besviken!

0

Ståpälsmusik! cicki

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 17:14

per d, jag uppskattar all sorts musik som mina öron och min sinnesstämning är öppna för vid just det tillfället. När jag kör bil vill jag ha lugn musik, gärna schlager, så jag kan koncentrera mig på körningen. Tycker också om att njuta av kombinationen klassisk dans/musik eller modern musical oavsett om det är på Sthlms Opera, London eller lokalt uppträdande.
Har en mkt god vän som är internationellt erkänd klassisk gitarrist som älskar att rocka ut på el gitarr till det som du kallar knarkarmusik. Öppna dina vyer per d, alla kan inte ha samma smak.

0

Ståpälsmusik! cicki

per d

11 mar 2007 kl. 17:22

ojdå, får alla h sin egen smak !? det kan du ju säga tillcharina som klagar över melodifestivalen och till gula som gnäller över något hon kallar svandammen. dessa får tydligen tycka vad de vill men när jag säger att något är knarkarmusik så skall jag omgående tillrättavisas !förövrigt så är luuk en av sveriges största och bästa tv personligheter genom tiderna och rätt låt vann igår !!

0

Ståpälsmusik! cicki

Charina

11 mar 2007 kl. 17:25

Jasså, du har vaknat ur rödvinsdimmorna nu? Jaja, det är väl bara temporärt.

0

Ståpälsmusik! cicki

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 17:25

nyanser per d, nyanser…

0

Gula

11 mar 2007 kl. 17:40

Och nu tycker jag att vi alla tillsammans tar och sjunger We shall overcome!!!!

0

Ståpälsmusik! cicki

Morgan

11 mar 2007 kl. 18:46

Deep Purple är helt underbara, jag såg dem på Sweden Rock i sommras och jag lovar att det svängde. Gubbarna kan än. Tyvärr var inte John Lord med, men “nya” killen på klaviatur var grym han med… och grymt lik Göran Stangertz! =)

0

Ståpälsmusik!

Kristina i Lund

11 mar 2007 kl. 19:02

Tänk om det VAR Göran Stangertz? Eller kanske Göran Söllsher…;)

0

Ståpälsmusik!

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 19:07

WAO, tillsammans med Schaffer, vilken höjdare!

0

per d/Mossning!!

Gröna

11 mar 2007 kl. 19:29

Dåliga skämt:
Bättre varm och ute än cool inne! Varför får inte jag slänga min strato när du telecaster…
Det finns fisförnäma konstmusikkompositörer som gjort sin musik i drogrus. Att kategoriskt kalla rock för knarkmusik stämmer funkar inte.

0

per d/Mossning!!

Gröna

11 mar 2007 kl. 19:31

oj lite fel i slutet, ta bort stämmer.

0

Musik

Trumpelisa

11 mar 2007 kl. 19:35

Jag gillar många olika musikstilar, men Bruce Springsteens konserter lever jag länge på.

0

Musik

Mossning

11 mar 2007 kl. 19:37

Pink Floyd 1994 på Ullevi. Har gått i lyckorus sedan dess.

0

Musik

Susanne E

11 mar 2007 kl. 22:15

Å!!!!! Jag är avis på dig Mossning!! Men jag får hålla till godo med P-floyd i Skog på sommaren istället ;-)

0

Musik

Gula

11 mar 2007 kl. 22:20

Håller med Trumpelisa, Long Live the Boss!!!!!

0

Musik

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 22:56

Missade en Rolling Stones konsert i Luxemburg 1998 tror jag. satt fast i ösregn. MoRRRRRRR. Mick Jagger, the Boss, Paul Mc och många andra av dom stora finns ju fortfarande kvar. Men vad har hänt med min favvis Tina Turner? Nån som vet?

0

Musik

Gula

11 mar 2007 kl. 23:02

Hon kanske tappade peruken???
Har faktiskt också undrat; det var(?) en riktig stålmormor det!!!! Simply the Best!!!!!

0

Göran H

11 mar 2007 kl. 23:04

Satt vid nio blecket i går kväll och kastade in en brandfackla här i Forumet.

Vilken underbar respons det blev. Det blev Pink och Kizz och Boss och U-2 och en massa andra läckerheter.

Själv nöjer jag mig med Evert Taube, Dan Andersson, Cornelis och några till, nu för tiden.
Fast en gång i tiden, lirade jag med Jonte, innan han blev med Ola and the Janglers. På den tiden hade jag andra preferenser.

Gula och jag har numera rätt lika uppfattning om musik verkar det som.

Men alla ni andra har enligt mitt sätt att se det lika rätt.

ALL MUSIK ÄR AV GODO.

Alltså, en musikfri värld är en död värld.

0

Musik

Susanne E

11 mar 2007 kl. 23:10

Ja, det finns hur mycket bra musik som helst att lyssna på!!! Laleh, Yello, Jean Michel Jarre, Stefan Sundström, Louise Hoffsten, Mando Diao, Jill Johnson, Adolphson & Falk, Bo Kspers orkester, Beatles, Beach Boys, Vivaldi, Ravel, Pink Floyd, The Sounds, Gavin DeGraw…ja här kan listan göra hur lång som helst! Synd att vara enkelspårig när det finns så mycket att njuta av ;-)

0

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 23:23

Göran H, brandfackla men anonymt din fuling?????

0

Musik

Gula

11 mar 2007 kl. 23:23

Ja herregud, etern surrar ju av bra musik!!!
Ååå, har helt glömt bort mina Jean Michel Jarre skivor!!! Bra att du påminde Susanne!!! Han är ju bara för mäktig!!

0

Musik

Totte Gbg

11 mar 2007 kl. 23:31

Jean Michel Jarre satt jag o lyssande på förut, gooo musik….

0

Musik

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 23:32

jag säger bara en sak: Björn Skifs!!!! För min romantiska sida.
Annars “Samba pa ti”, Santana eller Elton Johns “your song”. men det är ju bara minnen…snyft!

0

Musik

Gula

11 mar 2007 kl. 23:34

Jaaaa, Samba pa ti!!!! Urslapp!!!! Verkligen skönt lir!!!

0

Gula

11 mar 2007 kl. 23:39

Funderar lite om jag måste avbeställa min hårklippningstid på tisdagen; om jag måste åka till Almunge och head-banga när Göran dammar av sin telecaster…....?

0

Musik

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 23:40

YESSSS, Samba pa pi, OJ vilka minnen, första kärleken, 16 år och tårar.

0

Musik

Morgan

11 mar 2007 kl. 23:41

Black Sabbath får vi inte glömma =).
Göran… Ola and the Janglers?...
Spotnicks… Jobbar tillsammans med en gammal Secret service medlem =)

0

Göran H

11 mar 2007 kl. 23:44

Cicki T, vad då anonym???
Har startat tråden och sedan givit ett genmäle, det du responderade på. Jag uppträder aldrig anonymt på något forum.
Eftersom som du verkar vara en verbal och rekorderligt duglig person (av dina tidigare inlägg att döma) kommer jag att ha stort
överseende med detta blygsamma klavertramp.
Du fortsätter att vara en av mina favoriter på detta Forum.
Men som sagt: “Även en vår kan ta slut”. (GH)

0

Totte Gbg

11 mar 2007 kl. 23:45

0

Musik

cicki T Belgien

11 mar 2007 kl. 23:45

Och sen…“My Song” med Elton !

0

Musik

Gula

11 mar 2007 kl. 23:46

Den är väldigt fin!!! Fast jag får alltid dåligt samvete när jag hör den! Morbror fyllde jämt och vi firade så klart! Och jag grävde i kusinens skivsamling och hittade Santana…..frågade så klart om jag fick låna och det fick jag ju!! Här är den allt fortfarande, c. 25 år senare….

0

Musik

Gula

11 mar 2007 kl. 23:51

Tack Totte!! Och på japanska och allt!!!! 8-D

0

Totte Gbg

11 mar 2007 kl. 23:54

Nää:( så var det inte när jag lyssnade ju…

0

Göran

Morgan

11 mar 2007 kl. 23:55

Känner du till Herr Kink?

0

Göran

Gula

12 mar 2007 kl. 00:04

Texten Totte, texten i rutan och tjejen i början!!! Tydligen från nån konsert i Japan….

0

Göran H

12 mar 2007 kl. 00:39

När jag var ung, fanns det bara en kung. Om det nå´n gång spelas nå´t av hans låtar i radion idag, kör jag åt sidan och bara njuter. Det märkliga är att det inte spelar nå´n roll vilken låt det är. Allt han gjorde är så dj…a bra.

Mr Presley är och kommer att förbli “the great one” allt annat är skuggkopior.

0

Musik?? Göran H

Susanne E

12 mar 2007 kl. 09:14

...håller med där…Hans musik spelas alldeles för sällan. Dessutom ser jag just nu att det är reklam för Mr Presley högst upp på forumet! Är det du som lagt in reklam där???

0

Bo E

12 mar 2007 kl. 13:04

Många förvirrade inlägg.

Hur var det det började?

Jag lyssnar på P2 ganska ofta…ja…

5:an…finns den?

P3 & P2 räcker gott för mig om jag vill höra nåt nytt som inte finns i samlingen av vinyl, kasettband eller CD:s

0

Göran H

12 mar 2007 kl. 19:34

Och förvirringen bara ökar Bo E.
Nej Susanne det är inte jag, men jag gör det gärna.
Bara Lasse, Morgan.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone