Härligt cicki! Fick du autografen också?
I Sverige är ju melodifestivalen MYCKET stort i jämförelse med södra europa. När jag bodde i Spanien var det nästan ingen som skulle titta (mer än vi från norden). Hur är det i Belgien? Är det någon hysteri med löpsedlar, hemmakvällar och trångt i soffan, snack på fikat på jobbet…??? OCH var det RÄTT låt???
Jag får sånt hönsskinn så det gör tmf ont av detta.
Detta kallar jag en klassiker!
http://www.youtube.com/watch?v=xxzJKTWtwZA&mode=related&search=
Försök att sitta still..
Charina, jag trodde jag var ensam om att inte titta på melodifestivaler.
Här är mitt bidrag till medryckande musik. VILKET ÖS !!!! Har sett gruppen live att antal gånger sedan början av 70-talet:
http://www.youtube.com/watch?v=AAAN13Irv5g
per d, jag uppskattar all sorts musik som mina öron och min sinnesstämning är öppna för vid just det tillfället. När jag kör bil vill jag ha lugn musik, gärna schlager, så jag kan koncentrera mig på körningen. Tycker också om att njuta av kombinationen klassisk dans/musik eller modern musical oavsett om det är på Sthlms Opera, London eller lokalt uppträdande.
Har en mkt god vän som är internationellt erkänd klassisk gitarrist som älskar att rocka ut på el gitarr till det som du kallar knarkarmusik. Öppna dina vyer per d, alla kan inte ha samma smak.
ojdå, får alla h sin egen smak !? det kan du ju säga tillcharina som klagar över melodifestivalen och till gula som gnäller över något hon kallar svandammen. dessa får tydligen tycka vad de vill men när jag säger att något är knarkarmusik så skall jag omgående tillrättavisas !förövrigt så är luuk en av sveriges största och bästa tv personligheter genom tiderna och rätt låt vann igår !!
Satt vid nio blecket i går kväll och kastade in en brandfackla här i Forumet.
Vilken underbar respons det blev. Det blev Pink och Kizz och Boss och U-2 och en massa andra läckerheter.
Själv nöjer jag mig med Evert Taube, Dan Andersson, Cornelis och några till, nu för tiden.
Fast en gång i tiden, lirade jag med Jonte, innan han blev med Ola and the Janglers. På den tiden hade jag andra preferenser.
Gula och jag har numera rätt lika uppfattning om musik verkar det som.
Men alla ni andra har enligt mitt sätt att se det lika rätt.
ALL MUSIK ÄR AV GODO.
Alltså, en musikfri värld är en död värld.
Ja, det finns hur mycket bra musik som helst att lyssna på!!! Laleh, Yello, Jean Michel Jarre, Stefan Sundström, Louise Hoffsten, Mando Diao, Jill Johnson, Adolphson & Falk, Bo Kspers orkester, Beatles, Beach Boys, Vivaldi, Ravel, Pink Floyd, The Sounds, Gavin DeGraw…ja här kan listan göra hur lång som helst! Synd att vara enkelspårig när det finns så mycket att njuta av ;-)
Cicki T, vad då anonym???
Har startat tråden och sedan givit ett genmäle, det du responderade på. Jag uppträder aldrig anonymt på något forum.
Eftersom som du verkar vara en verbal och rekorderligt duglig person (av dina tidigare inlägg att döma) kommer jag att ha stort
överseende med detta blygsamma klavertramp.
Du fortsätter att vara en av mina favoriter på detta Forum.
Men som sagt: “Även en vår kan ta slut”. (GH)
Här cicki o gula!
http://www.youtube.com/watch?v=zyPeOH238GQ&mode=related&search=
Den är väldigt fin!!! Fast jag får alltid dåligt samvete när jag hör den! Morbror fyllde jämt och vi firade så klart! Och jag grävde i kusinens skivsamling och hittade Santana…..frågade så klart om jag fick låna och det fick jag ju!! Här är den allt fortfarande, c. 25 år senare….
När jag var ung, fanns det bara en kung. Om det nå´n gång spelas nå´t av hans låtar i radion idag, kör jag åt sidan och bara njuter. Det märkliga är att det inte spelar nå´n roll vilken låt det är. Allt han gjorde är så dj…a bra.
Mr Presley är och kommer att förbli “the great one” allt annat är skuggkopior.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.