0 338 visningar

10 svar

vinteskivlingen ganska......

Bo Johnsson

10 mar 2007 kl. 21:26

smaklös och geleartad vid tillagningen!, har t o m låtit svampen torka lite innan stekning men ändå samma konsistens!, många gillar vinterskivlingen men för mej en klar besvikelse!, den pryder träden bättre med sin vackra färg.

0

cicki T Belgien

10 mar 2007 kl. 23:55

Då ska jag inte leta efter den längre, fast mycket sitter ju i känslan av att äta egenhändigt plockad svamp!

0

Göran H

10 mar 2007 kl. 23:59

Håller med Bosse. Har heller aldrig fått nå´n ordning på denna svamp. Men det finns säkert nå´n här på Forumet som som har svar på detta.

0

Dione

11 mar 2007 kl. 00:01

Men att bara hitta den! Visst var det Tina som hittade en bukett på tomten?
Finns inte att hitta i Stockholms västra delar.

0

Tina Nordberg

11 mar 2007 kl. 14:42

Ja, men jag nämdes inte käka upp dem. De växte på en lönn.

0

Gula

11 mar 2007 kl. 17:05

Asså, bara sååå läcker bild!!!! Den SER ju så god ut!!? Går den att torka kanske? KarlJohan blir ju av med sin slemmighet när dom torkas!

0

Tony S

11 mar 2007 kl. 18:06

Det var en riktigt tjusig bild, Tina.

0

Tina Nordberg

11 mar 2007 kl. 20:47

Tack

0

Bo E

12 mar 2007 kl. 15:30

Det är med den som med de flesta svamparter, tycker jag. Gamla slemmiga exemplar blir aldrig goda. Är de fina i konsistensen vid plockningen blir de oxå bra i stekpannan.

Jag hör till de lyckligt lottade som haft tur med tillagningen av vinterskivling!

Är det säsong för dem fortfarande!?

Jag var ute i lördags och såg inte en enda på stockar där de faktiskt fanns strax före juletid.

Trodde den kalla vintern som sedan kom hade knäckt dem.

0

Tina Nordberg

12 mar 2007 kl. 16:38

Jag hittade en nykomling. Den blir man inte mätt på.

0

Tony S

12 mar 2007 kl. 19:15

Jo, jag hittade nyutsprungna vinterskivlingar nu i helgen på två lokaler. De var fina, men fåtaliga.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone