0 395 visningar

15 svar

Mat idag? vädret?

PiaFia

12 mar 2007 kl. 12:20

Idag blir det pasta rester! Strålande solsken o +9 i Gbg härligt:)

0

Anki, N. Östergötland

12 mar 2007 kl. 12:37

+11 och solsken.
Här blir det pyttipanna i dag.

0

Kristina i Lund

12 mar 2007 kl. 12:39

Samma väder här! Trist bara att jag åkt på feber och allmänna förkylningssymptom…:(

Det blir förmodligen potatis- och kasslergratäng här ikväll. En rätt som vi kallar “Jönsson”, till skillnad från “Jansson”. Man byter ut ansjovis mot ost och strimmlad kassler…=)

0

Bo Reyer

12 mar 2007 kl. 12:53

Kristina i Lund: Det är lite synd att det inte är cykelavstånd från Sala, för då hade jag redan varit hemma hos dig. Jag får väl nöja mig med torra kotletter.

0

Bo i Örebro

12 mar 2007 kl. 12:55

Mat igår:
stekt sejfilé med vitvinsås,
gröna ärtor och basmatiris.

Väder idag:
+10 disigt blåsigt men vår i luften.
Snön är nu i princip ett minne blott!

Hälsan…

en vårförkylning smyger sig påå.
jag kontrar med echinagard.

Vårtecken i lördags:
Första tussiulagon, två små i en dikeskant.

Massor av gäss på vattensjuka åkrar och ett 30-tal sångsvanar.

De är förmodligen på väg till “svansjön” Tysslingen nån mil väster om Örebro.
Det är ett känt svanskådarställe.

0

Bo i Örebro

12 mar 2007 kl. 12:56

...och svampen såklart!

Ett pyttelitet gullkrös på murken pinne!

0

Kristina i Lund

12 mar 2007 kl. 13:04

Bo R. du behöver väl inte äta torra kotletter? Du kan väl göra dem saftiga istället?...=) Efterstek dem i lite skysås, vet jag! Annars får du väl hojja ner hit!

0

Tina Nordberg

12 mar 2007 kl. 14:13

Aha, det är ni som lagt rabarber på solen. Här är det 8 varmgrader o blåser.Det blir nog sol här åxå för det blir ljusare var var timme som går.

0

Gula

12 mar 2007 kl. 14:15

Idag kokar jag spagetti. Två restbiffar till och steker shiitake eller lagar sås av dem, har inte bestämt mig ännu.

Vädret är bedrövligt! Varmt (7, 6) är det men tunga moln och lite blåst, verkar förebåda regn….Men snön är väck :-D !!!!

0

Morgan

12 mar 2007 kl. 14:29

Lutar åt oxjärpar på kalvfärs idag.

Vädret är underbart, soligt och 10-15 grader varmt i Norrköping. (jag jobbar här)

0

Bo Reyer

12 mar 2007 kl. 15:00

Jag glömde en liten detalj - vädret. Här i Sala är det halvklart och 9 plusgrader.
Det är snart dags att ge sig ut i skogen för att bli sönderklöst igen. Jag tänker på mur - klorna.

0

Bo E

12 mar 2007 kl. 15:11

Ja, Bo R, jag väntar med spänning på de första rapporterna om murklor på guiden.

Håller detta vårväder i sig kan det kanske bli inom några veckor eller vad tror ni?

0

vädret!!

PiaFia

12 mar 2007 kl. 15:47

Har just varit ute på en promis. +15 solsken, fågelsång, första huggormen!!! :(

0

Totte Gbg

12 mar 2007 kl. 16:10

Vårväder i Göteborg härligt och sooooligt!!!!

Charina o jag har varit på träff på Amundön o titta på tofsvipor vitkindadegäss strandskator sånglärkor…mm härligt!!
Sen bar det av o käka lunch så middag i dag nja…kankse en kvällsmacka :)

0

cicki T Belgien

12 mar 2007 kl. 16:58

Strålande sol, vindstilla och +18 i solen där katterna har gonat sig hela dan.

Det blir Santa Marias Kerala Curry med lårfilé av kyckling.

Kul det här med SantaMaria, litet svenskt famileföretag som lanserar asiatiska produkter och har gjort jättesuccé. Hittar deras produkter även här. Mitt svenska hjärta bankar stolt!

0

Charina

12 mar 2007 kl. 17:06

Middag?! Tror inte det. Pizzan jag åt vid lunsch med Totte satt som en smäck. Blir nog en äggmacka lite senare, kanske..
Här är fortfarande 10grader, solen värmer så gott.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone