0 282 visningar

47 svar

svamppartiet.

Bo Reyer

12 mar 2007 kl. 12:30

Jag har en stark känsla av att många svamp-lockare skulle önska ett riktigt miljöparti inför nästa val! De flesta av oss vistas mycket i naturen och värnar om densamma. Nu efterlyser jag en partiledare. Kom med förslag!

0

per d

12 mar 2007 kl. 12:54

då det knappast lär gå med någon vanlig miljöfjolla eller miljöfjolle om det skall bli till något så föreslår jag att du kontaktar göran persson, som nybliven herrgårdsägare med egna jakt och svampmarker så borde han ju ha ett stort intresse att bevara miljön. svamp och vilt är ju också ett utmärkt komplement till de dyra smakprover som herrgårdsägarens hustru kan ta med sig hem från det företag hon en gång i tiden fick som förläning av sin nuvarande make !
i detta sammanhang skall man också tänka på vad den globala uppvärmningen kan innebära för vinmarker i södra europa som kan komma att ödeläggas av den globala klimatförändringen.
således torde det finnas ett mycket genuint och grundmurat miljöintresse i hela herrgårdsägarfamiljen !

0

Bo E

12 mar 2007 kl. 12:58

Jag tror Göran P är körd.

Du såg väl hur det gick i höstas!

Nej, det måste till nya radikalare krafter!

0

per d

12 mar 2007 kl. 13:03

göran persson körd, aldrig livet han fick ju trots allt mer än 30 proc av rösterna. och det måste ju ha varit andra gods och herrgårdsägare som röstade på honom så ett miljöpart med gäran som partiledare lockar sökert uppmot 40, kanske 50 proc av rösterna. blir så anitra partisekretare och vice ordförande så kommer det att locka alla kvinnor som vill ha en kvinna högt upp i politiken men som inte tjuväter toblerone !!
succen är given !!

0

bruna

12 mar 2007 kl. 13:06

Perssonn…kan han ens sitta på en häst?

0

?

12 mar 2007 kl. 15:44

Svampbob fyrkant?

0

Bengt Sandh

12 mar 2007 kl. 15:48

Bruna, det stämmer att Göran Persson inte ens kan sitta på en häst men däremot lär Anitra vara duktig på att rida…

0

Bo Reyer

12 mar 2007 kl. 15:54

Vad menar du egentligen? Är Anitra duktig på att rida på G.P eller?

0

kobran

12 mar 2007 kl. 16:13

Varför inte lämna dem ifred då?

Det måste väl finnas fräschare kandidater för ett svampparti?

Bengt och den som kommit med förslaget är väl bägge hetare alternativ än en avdankad gråsosse?

0

per d

12 mar 2007 kl. 16:22

och bengt sandh förnekar sig aldrig, kommer med anspeglingar som den gamle snuskgubbe han är !

0

svamppartiet. kobran

per d

12 mar 2007 kl. 16:24

vaddå avdankad gråsosse kobran ? det var ju tack vare görans nya fräscha framtoning som herrgårdsägare och naturmänniska som partiet fick så många röster som de fick ! utan det hade nog 4 proc spärren varit i fara, men det kommer väl snart med kontokortsbedragerskan och tobleronetanten tar över spakarna.

0

svamppartiet. kobran

cicki T Belgien

12 mar 2007 kl. 17:05

per d är ju en solklar partiledare, fast PR-avdelningen får ju ett och annat att göra ;)

0

svamppartiet. kobran

cicki T Belgien

12 mar 2007 kl. 17:27

och Bengt Sandh får vara partisekreterare!

0

svamppartiet. kobran

Gula

12 mar 2007 kl. 17:29

Det blir säkert ett givande samarbete!!! 8-D

0

svamppartiet. kobrann cicki

per d

12 mar 2007 kl. 17:29

nej du bengt som förespråkar naturgräsets utskiftning mot plastgräs har intet i ett miljparti att göra !
för övrigt kandiderar jag heller inte men tro mig , herrgårdsägare persson är ett ypperligt namn för ändamålet !!

0

cicki T Belgien

12 mar 2007 kl. 17:33

skämt åsido, håller nog med per d om Göran Persson. Men plockar han svamp?

0

Helena A

12 mar 2007 kl. 17:49

Ja han plockar svamp.
Har kompisar i Harpsundstrakten.
Han kunde ofta ses i skogen på svampjakt.

0

per d

12 mar 2007 kl. 18:10

självklart att han plockar svamp, han är ju gourmet och herrgårsägare ! och vad passarbättre än svamp till smakproverna som anitra får med hem !?

0

Eros

12 mar 2007 kl. 18:12

Se Bo, vad du ställt till med…

Skulle vara trevligt att se när Bengt och per vigs av Göran Persson på plastgräset i borås.
Tips på bröllopspresent kan vara en visp eller eventuellt en påse torkade trattisar.
Som alla vet….
kärlek börjar alltid med bråk.

0

Eros

12 mar 2007 kl. 18:13

Just det, Fyyyyyyy på mig!!

0

Gula

12 mar 2007 kl. 18:15

Jag tror det är vårkänslor på gång….

0

kobran

12 mar 2007 kl. 18:16

tycker nog att den hängivna inlevelse i detta ämne som per d visar tyder på att han innerst inne har en önskan om en riksdagsplats för svamppartiet.

han är en given kandidat, men jag gissar att övriga partistyrelsen kommer att få se fram emot heta debatter…

Kanske blir det lugnare med Bo R i alla fall.

Bengt S som partisekreterare verkar vara ett gott val

0

Cicki T i svamppartiet.

kobran

12 mar 2007 kl. 18:17

Naturligtvis måste vi ha en diplomatisk representation i Bryssel och vem ligger närmast till…?

0

Cicki T i svamppartiet.

cicki T Belgien

12 mar 2007 kl. 18:56

uj, uj, uj…
närmast är nog min kompis i Bryssel.

0

per d

12 mar 2007 kl. 19:08

eros, du kan gott hålla upp med ditt pludder om att jag skall vigas med bengt, jag är homofob uti fingerspetsarna och hatar allt som har med bögar att göra !
för det andra kan du ju inse att här skriver vi med en signatur och står för det vi skriver !!!!!

0

Kristina i Lund

12 mar 2007 kl. 19:12

Ska bli intressant att se vad ni kommit fram till imorgon. Nu går jag nog och lägger mig - förkyyyyld!:(

0

Eros

12 mar 2007 kl. 19:20

Se så per, var inte blyg, kliv ut och bli fri.

0

cicki T Belgien

12 mar 2007 kl. 19:25

per d, du “hatar” allt som har med bögar att göra. Vet du vad ordet empati betyder? Om inte så googla lite. Jag är “normal” i din bok. Kvinna gift med man, ett barn gjort på det vanliga sättet.

0

cicki T Belgien

12 mar 2007 kl. 19:27

och du Eros, släng dig i väggen och ta bort din anonymitet!

0

per d

12 mar 2007 kl. 19:54

cicki håller helt med dig signaturen eros har inte här att göra ! och speciellt inte att han försöker pådyvla mig en homovigsel med någon som heter bengt. för övrigt skall alla präster som håller på med dyligt brinna i hvete för evig tid !

0

Stackars per d.

Charina

13 mar 2007 kl. 08:19

Hysa så mycken agg mot människor du aldrig träffat.
Du är en djupt tragisk individ.

0

Stackars per d.

per d

13 mar 2007 kl. 08:24

charina, trodde du sagt att du aldrig mer skulle svara mig mer ! och för övrigt skall du inte blanda dig i vad jag anser om bögar !!!

0

Kristina i Lund

13 mar 2007 kl. 08:34

Nämen, ni hade ju inte kommit fram till nå´nting! Jag som trodde att valberedningens förslag skulle ligga klart här nu för omröstning… Jaja, vi vet ju hur det brukar vara med små 1-frågepartier - mycket snack och lite verkstad…;)

0

svamppartiet. kristina

per d

13 mar 2007 kl. 08:41

du får väl fråga partistiftaren bo reyer varför det går så trögt, men han har ju som vanligt bara kommit med 6uella insinuationer !

0

Bo Reyer

13 mar 2007 kl. 09:44

Detta börjar likna SJ. De lär ju ha lok som som spårar ur. Något att tänka på om man förlorar sin armbandsklocka i skogen. Detta var ett i högsta grad allvarigt menat inlägg. Vi som dagligen vistas i naturen behöver ett nytt miljöparti!!!

0

Johnny

13 mar 2007 kl. 12:57

Är inte Bert Karlsson en given partiledare, han har ju redan varit det, och hans stora hobby är väl att plocka svamp!

0

svamppartiet. johnny

per d

13 mar 2007 kl. 13:36

johnny, jag skulle nog tro att partiet behöver något mer statsmannaaktigt än bert karlsson. så föredrar jag nog wachtmeister om det nu inte kan bli herrgårdsägare persson.

0

svamppartiet. johnny

Bo E

15 mar 2007 kl. 16:11

Ska det vara seriöst så tycker jag att både per d och bo reyer ligger bättre till än misslyckade pajasar som dankats av från tidigare politisk verksamhet!

0

Bo Reyer

16 mar 2007 kl. 09:54

Mitt tidigare inlägg var seriöst menat. Vi behöver en logga.Jag har tänkt mig en kantarell, men ska den vara röd, grön eller gul??

0

per d

16 mar 2007 kl. 10:29

ta en karl johan till logga istället så kanske du kan få en bernadotte som partiledare.

0

Susann

16 mar 2007 kl. 10:57

Jag tycker loggan ska vara grön eftersom det inte finns gula kantareller ;-)

0

bernadotte1

17 mar 2007 kl. 13:48

Carl-Johann

oui!

Excellente!

0

Bo Reyer

19 mar 2007 kl. 21:13

Jag har ännu inte gett upp tanken på ett nytt miljöparti-Svamppartiet. Som logga vill jag gärna ha en grön kantarell. Finns det nägon som kan hjälpa mig att verkställa detta???

0

per d

19 mar 2007 kl. 21:17

bo, så är jag inte med, man kan inte ha en symbol för ett parti som föreställer något som inte finns !!

0

cicki T Belgien

19 mar 2007 kl. 21:39

En grön kantarell, ok, det kan jag fixa, när/var/hur vill du ha den? Och ska det vara en grön/gul kantarell, eller en grön höstkantarell?

0

svamppartiet. cicki

per d

19 mar 2007 kl. 21:47

jag tror han vill ha en grön ametistkantarell !! dom du nämner finns ju heller ikke, och inte ens i normal skepnad, och det vet du mycket väl !!!

0

Bo Reyer

19 mar 2007 kl. 21:49

Cicki. Det får gärna vara en helgul men jag vill gärna ha den giftgrön.

0

Cicki

Maya K. I.

19 mar 2007 kl. 21:59

Men Cicki då, vi får ju inte skriva om GULA kantareller, det verkar vara en dödssynd.
På jobbet idag snackade vi om vår blivande svampklubb på Volvo och några frågade mej om jag har fryst dom GULA kantarellerna eller om jag torkat dom.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone