Jo här är de tråkiga nyheterna http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=332543
här brukar äta en hel vitlöksklyfta några timmar innan vi går ut. Billigt o garanterat okladdigt.
Den ska vara färsk!
Ska du ut på morronen så tar du den när du lägger dig. Ska du ut på em så ta den till frukosten.
Just här där vi bor så är det ett fästingeldorado utav guds nåde.. *ryysa*
Jag har vaccinerat mig o gör så var 3-5 år nu mera…funkar bra jag känner mig lite säkrare iallafall mot TBE, blir det elände tja då får jag ta atibiotika….
http://www.fasting.nu/
Nä men jag har inte sagt nåt annat eller har jag? Detta vet jag ju…får jag däremot en rodnat då kan jag gå till läkaren o få antibiotika, det ska väl hjälpa mot Borrelians innan den sätter sig eller är jag helt ute o cyklar nu?
http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3084
Jag försöker ha järnkoll på äcklen men nog 17 hittar jag alltid såna som bitit sig fast. Som tur är kliar det rejält på mig så jag tror iaf att jag upptäcker dem relativt tidigt. Jag måste smaka gott för jag får dem på mig om jag gör det minsta avsteg från asfalten :(
Jag tar 65 kr för en burk på 100 g.
Receptet är hemligt men innehåller inga hudirriterande ämnen.
Tjärna är riktig dalbränd trätjära utan tillsatser.
Just ja, porto på 22 kr också.
Är virrig, hade sonen med flickvän på förlossningen i går kväll.
Falskt alarm fast de vill se henne idag igen.
Hej.
Jag har Helenas salva och jag kan garantera att den hjälper mot knott i alla fall.
Var uppe i Norrlands-skogarna i somras där jag brukar bli rejält knottbiten i vanliga fall, när jag smörjde in mig med salvan klarade jag mig.
Helena, du får säga till svärdottern att knipa igen ett tag till, hon ska ju ha den 30:e!
:-))))
för oss som inte attraherar fästingar, så kan vi få ha svampen för oss själva i hela mitt snart 50 åriga liv har jag bara haft en fästing och det är för 40 år sedan. går i stot sett alltid i skogen i bermudashorts så dom små liven har då fått chansen. skulle tro att det är ett genetiskt problem om fästingar dras till dig eller inte. och där finns fästingar i skogen jag rör mig i. känner en hundägare som varje gång får sin hund full med fästingar efter att ha varit där.
Jo så är det säkert…läste någonstans förra året att kvinnor i medelåldern hade större risk än andra att få fästingar pga lukten av hormoner eller nåt i den stilen ;)
så kan det kanske vara men hur som helst så finns de små kräken o äckliga är dom precis som älglusen blä!
Har under mitt 50-åriga liv tillbringar ca 48 i skog- o mark och haft 1 st rejält jobbiog fästing när jag var i 10-årsåldern!
Nästa kom förra sommaren, men den petade jag ut innan den hunniot hugga in ordentligt!
Det ligger nog något i detta meed gener då, eftersom jag intew börjat köra med vitlök och skvattram förrns de senaste 10 åren ca.
M;en älgflugan är ettrigare!
Där krävs tydligen rejäla doftsensationer för att skrämmas?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.