0 153 visningar

7 svar

Massor av Stenmurkla!

Hannah

8 maj 2005 kl. 12:25

Jag har under morgonpromenaden hittat mängder av mkt fin stenmurkla. jag ringde en känd gourmetrestaurang i Gbg och frågade om de var intresserade av att köpa av mig. Och DET var dom! Nu vet jag bara inte hur mkt jag kan begära för svamparna. Finns det någon här som har en uppfattning av kilopriset?

0

Bo Reyer

8 maj 2005 kl. 20:49

Hej Hannah.
Du kan gott och väl begära 3-4000 kr/kg om de är torkade . Annars vet jag inte.

0

Anne

11 maj 2005 kl. 10:24

Hej jag skulle vilja veta vart å på vilken sorts mark du har plockat murklor jag är nybörjare på dessa ./ Anne

0

Thomas H

11 maj 2005 kl. 23:31

Är det någon som har hittat murklor i Uppland än? Ska ut på en liten exkursion i helgen och se om man kan hitta några.

0

Gunnar

17 maj 2005 kl. 10:52

Hittade massor av stenmurklor på Södertörn i helgen. De fanns i en beteshage i skuggan under några ekar.

0

Henke L

6 jun 2005 kl. 13:21

Jag har plockat mängder av stenmurkla i Glaskogen i Värmland i förra veckan. Har även plockat dem väster om Harbo i Uppland i helgen, dock lite färre. Kolla nya hyggen och körvägar över dessa, gärna sandig jord.

0

mats

7 jun 2005 kl. 18:36

stenmurkla få icke saluföras - giftet…

0

Birgitta

7 jun 2005 kl. 22:10

Hannah ville sälja till en restuarang och detta är tillåtet.  “Därför råder idag försäljningsförbud av färsk och
torkad stenmurkla. Dock får den säljas till restauranter och konservindustri som avses förvälla
denna”

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.