0 292 visningar

11 svar

Äckligt vårtecken!!!!

Helena A

15 mar 2007 kl. 11:27

Usch, så var det dags….....
Plockade precis bort årets första fästing från hunden.

0

Evus

15 mar 2007 kl. 12:20

Burr, nu börjas det…

Jag ska skaffa ett “fästinghalsband” till min Wille, det funkade bra förra året.

0

Helena A

15 mar 2007 kl. 12:39

Hurdant sånt hade du?
Jag vill inte köpa de där som är fulla med en massa gifter.
Har hört om hundar som blivit sjuka av det.
Ska finnas med örter och aloe vera tror jag det var som ska funka bra.
Gäller bara att hitta det.

0

Bo i Örebro

15 mar 2007 kl. 15:40

Funkar det att gnida in en liten gloria med vitlök och skvattram och ha på sig i skogen?

För oss tvåbenta oxå menar jag?

Förra året tuggade jag vitlök och gnodde inhårfästet med skvattram så fort jag kom åt.

Hade inget större besvär med fästingar men tyvärr var älgflugorna ibland immuna mot detta!
De har blivit ett värtre gissel än både fästing och mygg i skogen numera tycker jag!

0

Evus

15 mar 2007 kl. 19:59

Hej.
Vi brukar använda dom halsbanden som finns att köpa på apoteket.
Vi blev rekomenderade av andra hundägare i här i kring.

Vi köpte ett sådant där halsband med örter av en som sålde i ett stånd på en marknad, i Borgholm för några år sedan.MEN vi kunde inta vara i samma rum som Wille, det luktade sååååå starkt.

Hälsningar från fästinghataren Evus

0

Bo E

15 mar 2007 kl. 20:21

Kanske bäst att provlukta då, och avgöra om man väljer likten före krypen???

0

Bo E

15 mar 2007 kl. 20:22

lukten…menar jag förståss

0

cicki T Belgien

15 mar 2007 kl. 20:28

Läbba, läbba, jag försökte också med halsband osv, och pratade med min veterinär. Här finns det nåt som heter “Frontline”, en vätska som man lägger mellan skulderbladen och som sen absorberas genom huden. Finns för både katt och hund. Må vara giftigt men det funkar! Mot loppor och fästingar. Och både katt och hund har överlevt.

0

Bo E

15 mar 2007 kl. 20:29

Hur funkar det på oss tvåbenta då?

Livsfarligt eller…?

0

cicki T Belgien

15 mar 2007 kl. 20:34

Ibland har jag velat använda det på mig också! Blir tokig på allt som biter mig!!!!

http://frontline.fr.merial.com/produit/index.asp

0

Bo E

15 mar 2007 kl. 20:38

Ja, man får väl fråga på Apoteket om älgflugorna blir oövervinnerliga med vitlöken.

Det sägs ju att de blir fler och fler och t o m är ett problem för älgstammens framtid här i Sverige!
Hoppas det bara är rykten.

0

Helena A

15 mar 2007 kl. 20:43

Frontline finns häroch har funnits i många år.
Det är Apotektes fästinghalsband som innehåller massor med gifter och vissa hundar blivit dåliga av.
Frontline har jag inte provat.
Vet kompisar som föder upp marsvin som använder det att bada dom i för att bli av med ohyra i pälsen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone