Funkar det att gnida in en liten gloria med vitlök och skvattram och ha på sig i skogen?
För oss tvåbenta oxå menar jag?
Förra året tuggade jag vitlök och gnodde inhårfästet med skvattram så fort jag kom åt.
Hade inget större besvär med fästingar men tyvärr var älgflugorna ibland immuna mot detta!
De har blivit ett värtre gissel än både fästing och mygg i skogen numera tycker jag!
Hej.
Vi brukar använda dom halsbanden som finns att köpa på apoteket.
Vi blev rekomenderade av andra hundägare i här i kring.
Vi köpte ett sådant där halsband med örter av en som sålde i ett stånd på en marknad, i Borgholm för några år sedan.MEN vi kunde inta vara i samma rum som Wille, det luktade sååååå starkt.
Hälsningar från fästinghataren Evus
Läbba, läbba, jag försökte också med halsband osv, och pratade med min veterinär. Här finns det nåt som heter “Frontline”, en vätska som man lägger mellan skulderbladen och som sen absorberas genom huden. Finns för både katt och hund. Må vara giftigt men det funkar! Mot loppor och fästingar. Och både katt och hund har överlevt.
Ibland har jag velat använda det på mig också! Blir tokig på allt som biter mig!!!!
http://frontline.fr.merial.com/produit/index.asp
Frontline finns häroch har funnits i många år.
Det är Apotektes fästinghalsband som innehåller massor med gifter och vissa hundar blivit dåliga av.
Frontline har jag inte provat.
Vet kompisar som föder upp marsvin som använder det att bada dom i för att bli av med ohyra i pälsen.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.