0 431 visningar

17 svar

Svampkurser, dags att söka

Elisabeth Bååth

16 mar 2007 kl. 11:40

Vill du förbättra din svampkompetens. Umeå univ har distanskurser för alla.
Se sid
http://www.emg.umu.se/utbildning/mhs/svamp/index.htm

0

Gunhild

16 mar 2007 kl. 14:02

Svamp-ekologi och naturvård, den kursen kan jag varmt rekommendera!
Vedsvampar ekologi och artbestämning är också mycket intressant, den skulle jag gärna gå en gång till.

0

Totte Gbg

16 mar 2007 kl. 14:04

Finn det någon av kurserna som är på distans o lite mer söderöver?
Tycker det är långt att åka när jag inte flyger :( men hade gärna läst….

0

Elisabeth Bååth

16 mar 2007 kl. 14:47

Vedsvampar, tickkursen, går i Skövde 4 dagar i maj och sedan har vi en träff i Umeå i slutet av sept.
Se
http://www.emg.umu.se/utbildning/mhs/svamp/5bio002vedsv/index.htm

0

Totte Gbg

16 mar 2007 kl. 15:04

Ok tack!
Finns det någon fundering på att ha någon av de andra utbildningarna åt det hållet framöver, typ Svamptoxikologi, Svamp-ekologi o naturvård och svampkunskap 3?

0

Elisabeth

17 mar 2007 kl. 19:37

Svampkunskap III går i Skövde, nästa kurs 2008. Välkommen med ansökan

0

Birgitta D

20 mar 2007 kl. 10:49

Hej Jag trodde att svampkunskap 1 som går i Linköping var på fem poäng men den jag hittade ligger på 7, 5 finns det fler eller? Om man har dålig ordning på sina papper finns gamla meriter samlade hos antagningsmyndigheterna jag har låst ca 150 poäng förut så behörighet har jag. MVH

0

Elisabeth B

21 mar 2007 kl. 14:10

Hej
Fr 1.7 2007 gäller ny högskoleförordning.
Den högre utbildningen indelas i tre nivåer: grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå. Till grundnivån hör kandidatutbildning. Till den avancerade nivån hör magisterutbildning (60 hp) och masterutbildning (120 hp).

En tidigare 5-poängskurs motsvarar nu 7, 5 högskolepoäng.

Hoppas att du är nöjd med svaret

0

Birgitta D

21 mar 2007 kl. 22:46

Jag hoppas bara att antagningsnämnden hittar mina gamla meriter.

0

Elisabeth B

13 apr 2007 kl. 22:00

Är det någon som försökt att söka svampkurser på nätet. Det verkar bekymmersamt. Har fått många samtal om problemen och det är ju tråkigt om vi missar många pga det nya systemet.
Gå in på http://www.studera.se och prova!

0

Lisa P-D

14 apr 2007 kl. 21:27

Hej!
Jag har sökt svamp II via nätet och det gick smidigt och lätt.
Hälsningar Lisa P-D, Skellefteå

0

Kapten Hammock

14 apr 2007 kl. 22:28

Hoppsan! Jag lyckades visst anmäla mig till Svampkunskap 1! Vad skoj. Nu återstår bara att se om jag lyckas leta fram mitt gamla gymnasiebetyg….

0

Birgitta D

17 apr 2007 kl. 22:26

Då hoppas jag att vi ses i höst, Kapten Hammock. Jag och min man lyckades ochsåanmäla oss till ettan via nätet.

0

Birgitta D

Kapten Hammock

22 apr 2007 kl. 08:30

Ja, det är inte omöjligt att vi ses, har själv anmält mig till “Linköpingsversionen”.
Fast nu återtår ju att se om man kommer med. Vet inte hur många platser det finns och hur många sökande det brukar vara.

0

Anitha i Umeå

22 apr 2007 kl. 12:05

Hej alla Ni som sökt in på svamputbildning!

Jag har gått både I och II. Underbart roligt, det är bara att gratulera. Det är intensivt och mycket givande.

Lycka till.

0

Lill, 35, Bureå, Västerbotten

22 apr 2007 kl. 18:55

Har sökt svampkunskap I på undantag. Har inte högskolekompetens.
Hoppas jag kommer med!!

0

Affe Nv Skåne

23 apr 2007 kl. 00:08

Vad innebär högskolekompetens???

Förhoppningsvis kan jag söka in nästa år.

0

Affe Nv Skåne

Lill, 35, Bureå, Västerbotten

23 apr 2007 kl. 07:46

Att man gått gymnasiet!
Var tyvärr inte så smart att jag gick gymnasiet i min ungdom.
Försöker nu i stället.
Det finns säkert massor med svampkurser där man inte behöver ha gått gymnasiet, men utbildningen som det refereras till i trådens början är på UMU. För att få gå kurser där krävs att man har godkänd gymnasie i ryggsäcken.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone