0 321 visningar

9 svar

Det börjar att

Lena M

16 mar 2007 kl. 13:13

bli snöfritt även i mina skogar och då såg jag denna källare, husgrund och gamla äppelträd. Vet att det funnits många torp häromkring där folk levde så länge gruvan var i drift. ( till 70 talet )
Tickor däremot var det inte så många av, främst borst, klibb och fnösktickor. Och ett frågetecken, vad är detta som växer på en björkstubbe.

0

gunhild

16 mar 2007 kl. 13:56

1 jordkällare
2 tvåfärgsticka gissar jag
3 fnösktickor, med kanske fjärilslarver, åtminstone hålen där dom krupit in.

0

Lena M

16 mar 2007 kl. 16:24

Tvåfärgsticka var något nytt för mig och fnösktickorna tyckte jag var så fina , därför foto.
Annars är det bara klibb och borsttickorna som är fina just nu.
Dina krös Gunhild kan jag inte svara på, är dåligt insatt i den arten, men tack för svaret.

0

Tony S

16 mar 2007 kl. 16:48

Jag tycker det ser ut att vara dallergröppa som växer på björken.

0

Lena M

16 mar 2007 kl. 17:36

Nu var du inte rolig Tony nåt annat vill jag ha.

0

Alf Pallin

16 mar 2007 kl. 19:16

Håller med Tony, dallergröppa. Ser lika dant ut på björkstubbe hos mig.

0

Lena M

16 mar 2007 kl. 20:10

Ni är inte ett dugg roliga, kunde ni inte sagt att jag hittat något väldigt sällsynt.Hur länge ska jag leta det tär på krafterna.Ha, ha, ha. Skämt åsido, jag kämpar vidare !

0

Tony S

16 mar 2007 kl. 23:38

Ledsen Lena att vi grusade förhoppningarna om något ovanligt. Du snubblar snart över något nytt.

Men det var en härlig källarhåla du plåtat, som gjord för en saga om Bauertroll.

0

Dallergröppa!

Elisabeth jansson

17 mar 2007 kl. 00:46

Hej Lena!

Det var lustigt att vi hittade samma svampen idag min växte på al!

Dallergröppa bild 2 är baksidan

0

Dallergröppa!

Elisabeth

17 mar 2007 kl. 00:52

Här kommer bilden på baksidan av dallergröppan

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone