0 416 visningar

35 svar

Väder

Lena M

17 mar 2007 kl. 07:55

i Gästrikland är det sol och blå himmet men bara tre plusgrader.

Skulle det inte bli blåsigt neråt västkusten ?

Och i dagens tidning står det att
i Skåne kommer vintrarna snart att vara ett minne blott. Det låter underbart, tror jag flyttar dit !

0

Charina

17 mar 2007 kl. 08:02

Jodå, visst blåser det här nere. Har legat vaken långa stunder i natt pga blåsten.

0

Helena A

17 mar 2007 kl. 08:48

Tre plus här också.
Efter en regnig natt skiner solen men det blåser svinkallt.

0

Nina A

17 mar 2007 kl. 08:57

runt tre plus i väsby med,
solen skiner men kryper i moln emellanåt.blir nog en fin dag igen :)

0

Bo Reyer

17 mar 2007 kl. 10:28

Vad är egentligen värst? Väderleken eller läderveken.

0

Väder i skåne

Susanne Nö Skåne

17 mar 2007 kl. 10:29

Ja inte är det skönt i skåne idag iaf.Bläää vad det blåser kallt.Var bara ute och hämta tidningen och höll på att båsa bort…

0

Väder i Rånäs...

Gula

17 mar 2007 kl. 10:42

Växlande molnighet, 3, 6 grader och det blåser som attan!!! Ser så fint ut när man sitter inne men man fryser nästippen av sig när man går ut!!!

0

Kristina i Lund

17 mar 2007 kl. 11:07

Sol, blå himmel, 7, 4 grader men blåååsigt! Lena, du är välkommen att bo i Skåne men då har du långt till svampen, slaskigt på vintern och skulle säkert önska dig snö!

0

Evus

17 mar 2007 kl. 12:37

Sol, med mörka moln och 7+ i Botkyrka

0

Bo i Örebro

17 mar 2007 kl. 12:43

Här är det blåsigt, växlande molnighet men mest sol idag.

Regn igår kväll och regnvarning imorgon.
På mitt jobb håller vi på med förberedelser för årets Ljusfest.
Inte bra med regn i morgon för då ska vi bygga troll och andra skogsväsen och lysa med strålkastare på dem, elda och grilla och i största allmänhet vakta hela härligheten som öpnnar för publik kl.18.00.

Bara att hålla tummarna för uppehåll och att vindprognosen är överdriven…

0

Gula

17 mar 2007 kl. 12:52

Håller tummarna för er, Bo!! Inget roligt med grillning i ösregn….Hoppas blåsten dragit vidare tills ni ska börja!!!

0

Bo E

17 mar 2007 kl. 13:00

Ja det är en eld-show som ska uppträda och de säger att blåst är det värsta de kan råka ut för.

Regn är snäppet värre för det elektriska ljuset.

Förra året hade vi kanontur.

Övade i både regn och snöfall men på dagen D så var det både lugnt och uppehåll, fast mycket snö.

Ska bli intressant att se hur det gör sig utan snö i år.

0

Susanne E, Dalarna

17 mar 2007 kl. 14:16

De varma vårvindarna vi haft sista veckan är borta. Idag är det nordanvindar med några snöflingor emellanåt. Blåser kraftigt och det växlar mellan sol och moln var femte minut. Fram med vinterkappan igen!

0

Bo E

17 mar 2007 kl. 16:11

Ja, vintermössan är på igen!

Inte kan man gå lättklädd nu efter denna hemska vårförkylning i alla fall…brrr

0

Lena m

18 mar 2007 kl. 07:32

Och idag söndag, faller en massa snö över Gästrikland, usch !

0

Morgan

18 mar 2007 kl. 07:47

Usch!!
Det snöar här i Nyköping också.
Jag som tänkte ägna mig åt trädgården idag.
Men det får bli inomhustjänstgöring istället.

0

Charina

18 mar 2007 kl. 07:47

Regn o blåst.
Men guud va jåglarna kvittrar!!

0

Lena M

18 mar 2007 kl. 08:20

Charina , du har också skapat ett nytt ord, kanske att Göran H vill ha det att lägga till “vårme” som han fick av mig.
Jåglarna kvittrar i vårmen !

0

Charina

18 mar 2007 kl. 08:30

En timma efter soluppgången så det värsta kakafonin på de små liven sen måste tydligen vila lite för det blir alldeles tyst igen.
Det enda som hörs nu är vinden o knaket i fönsterbågarna.Hasar omkring i pyjamas o morronrock med 2 äggmakcor m citronmajjo, 2 stora koppar kaffe i magen. Kryper nog ner i sängen igen….

0

Helena A

18 mar 2007 kl. 09:28

Snöblandat regn som kommer på tvären i iskall blåst.
Usch!
Jag som tänkt åka och titta efter bombmurklor åt Klas J.
Nä en annan dag

0

Birgitta D

18 mar 2007 kl. 09:45

Blåst och regn i Tranås +7 grader nu.

0

Gula

18 mar 2007 kl. 10:05

Här vet det inte om det ska regna eller snöa! Nånting mittemellan alltså. Och +0, 7 grader. Och blåst!
Vi får hålla tummarna för Bo E i Örebro nu!!!!

0

Charina

18 mar 2007 kl. 10:20

Vinden har mojnat o solen bryter igenom.Skumt!
Anar ugglor i mossen…. Är detta lugnet före stormen?!

0

Tina Nordberg

18 mar 2007 kl. 10:23

Här är det + 1, 7 har kommit några cm snö som nu regnar bort. Blåser isigt.

0

Susanne E, Dalarna

18 mar 2007 kl. 10:23

Här är det snöoväder…igen! Har redan skottat en gång och måste nog ut igen efter lunch om det inte ger sig. Men det är ju inga ovanligheter som händer. Vanligt nyckfullt vårväder. Fast det var ju härligt med vårdagarna förra veckan :-).

Förra året, samma tid, hade vi full vinter fortfarande med -23 grader och massor av snö.

En pilfink kämpar för att hålla sig kvar i blåsten

0

Susanne E

18 mar 2007 kl. 10:40

Så dumt det där blev….Bilderna är förstås från i morse! (Inte förra året)

0

Gula

18 mar 2007 kl. 10:53

Sötnosar eller kanske sötnäbbar!!! Ibland undrar man ju HUR fåglarna kan hålla sig kvar och framförallt hur dom kan flyga när det blåser som värst!
Trevliga bilder Susanne!!

0

Tina Nordberg

18 mar 2007 kl. 12:02

Just nu tittar solen fram genom en liten lucka i molntäcket.

0

Totte Gbg

18 mar 2007 kl. 12:24

Här drog det över ett hagel snö regn på tvären historia o nu har det avtagit lite ...knepigt väder..o så blåser det .....

0

Charina

18 mar 2007 kl. 12:44

Solen skiner fortf här. Vinden tar i igen. Va vid havet en sväng för att rasta vovven lite. Med betoning på lite då kopplet låg kvar i pannrummet hemma :(
När vi kom hem så ville inte hon gå ur bilen. Så hon ligger i bilen med bakluckan öppen o solar sig.Hon skiter fullständigt i att det blåser.

0

Charina

18 mar 2007 kl. 13:09

Här går det undan.
Plötsligt släckte nån lampan o det började hagla nåt för #¤&/%. Nu blåser det som *host* igen.
Fick rusa ut för att hämta in vovven.

0

Charina

18 mar 2007 kl. 13:13

+6 grader o snöfall från höger till vänster. Vad är detta för väder eg??

0

Susanne E

18 mar 2007 kl. 13:22

Vårväder, Charina, Vårväder…
:-)

Här har förmiddagsens snöstorm dragit förbi liksom snöplogen på vägen,  och nu skiner solen och det porlar i stuprören.

0

Gula

18 mar 2007 kl. 13:28

Ja det är rena aprilvädret där ute!! När jag åkte till Rimbo ÖSTE det ner snöflingor stora som handflatan, tätt, tätt!!! När jag körde tillbaka var det småregn och nu glimtar solen fram!!! Vad det gör om en halv timme vete gudarna…!!!

0

Kristina i Lund

18 mar 2007 kl. 15:08

Här har det också varit omväxlande regn, snö(!) och strålande solsken. Det enda som är bestående är vinden! Just nu sol så jag får skynda mig ut om det ska bli nå´n promenad. Mannen åkte just till sitt favorittillhåll “Kjell&co”, så jag får gå själv…:(

0

Helena A

18 mar 2007 kl. 15:46

Snö i morse som sanbbt regnade bort.
Sen har det hunnit vara sol, regn, vindstilla, full storm, ösregn och hagel.
Nyss förll det några snöflingor.
Aprilväder

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone