0 331 visningar

23 svar

Nya trender????

Tina Nordberg

19 mar 2007 kl. 21:53

Hörde här om dagen att om man vill gå ner i vikt får man endast äta det som : går, springer, hoppar , simmar och flyger.
Grönsaker och frukter som växer OVANPÅ jorden.
Tufft.

0

Susanne E

19 mar 2007 kl. 22:03

Ja, man får nog motion om man ska försöka hinna ikapp den maten…
;-D

0

Tony S

19 mar 2007 kl. 23:40

En god vän till mig som ursprungligen är kines, säger att de har ett ordspråk hemifrån som lyder ungefär:
Allt med ryggen mot himmelen går att äta.

Det kanske inte var riktigt relevant, men jag bara associerade till det när jag läste ditt inlägg Tina.

Själv äter jag ingenting som rör sig snabbare än en slemsvamp…

0

Kristina i Lund

20 mar 2007 kl. 08:57

Då skulle man alltså få äta allt utom rotsaker, ingefära och lök ungefär…? Verkar inte riktigt vettigt, eller?

0

Tina Nordberg

20 mar 2007 kl. 09:34

Rotsaker innehåller mycket stärkelse som omvandlas till socker i kroppen. Angående lök får vi väl ta den gröna delen på Purjo ;)

0

Tina Nordberg

20 mar 2007 kl. 10:02

Hur ska vi lösa det där med Ingefäran? Man tar ju inte så mycket.

0

Kristina i Lund

20 mar 2007 kl. 11:15

Vi låtsas som ingenting och hoppas ingen ser…=)

0

per d

20 mar 2007 kl. 12:10

vad med bröd och pasta, ursprunget där växer ju ovan jord och är fyllt med kolhydrater som man blir tjock av enligt atkins

0

Tina Nordberg

20 mar 2007 kl. 12:35

Inget bröd, ingen pasta. Tyvärr, trots att man ser tydligt hur de VÄXER när det jäser resp kokar.
Hårda bud.

0

kobran

20 mar 2007 kl. 12:42

Det allra viktigaste är nog att man själv går, springer o s v på jordytan, alltså rör på kroppsdelarna ordentligt!

0

Kristina i Lund

20 mar 2007 kl. 12:46

Ja, det tror jag också! (Även om jag inte direkt praktiserar det). På stenåldern satt de nog inte så mycket på kontorsstolen och lät nog bli att ta bilen för minsta lilla förflyttning…

0

Tina Nordberg

20 mar 2007 kl. 12:49

Ni har rätt Kobran o Kristina och faktiskt åt de de saker jag räknade upp.

0

kobran

20 mar 2007 kl. 12:55

Men vi vet väldigt lite om deras fetma då det ju bara är skelettdelar kvar!

0

Trumpelisa

20 mar 2007 kl. 12:58

Inte heller hade de nåt svampforum att lägga ner sin tid och själ i:)

0

Kristina i Lund

20 mar 2007 kl. 13:01

Arma satar!

0

kobran

20 mar 2007 kl. 13:02

Det vet vi inget om heller, de kanske trummade på ihåliga stockar. olika signaler för olika svampfynd!

0

glufs

20 mar 2007 kl. 13:03

blev det alldeles tyst så visste dom att där växer vit flugsvamp, vi går åt ett annat håll!

0

Gröna

20 mar 2007 kl. 13:28

En del dom äter sådant som inte har ansikte. Men med en god sås till sådant kan det smaka gott!! Kött o grönsaker: GI!

0

bruna

20 mar 2007 kl. 14:57

sen finns det dom som äter som en häst!

0

Gröna

20 mar 2007 kl. 16:21

...eller som ett hus!

0

Gula

20 mar 2007 kl. 20:12

....eller tills dom spricker!

(måste ju skriva nånting så det blir lite mera färg i namnlistan ;))

0

cicki T Belgien

20 mar 2007 kl. 20:28

Ett knep är att ställa datorn på ståhöjd. Och “jobba” ståendes sliter mindre på rumpan och gör av med fler kalorier.

0

Blå

21 mar 2007 kl. 19:21

ska motion va nåt problem för såna skogsluffare som svampfolk…egentligen

är det inte snarare så att vi unnar oss lite grädde i stuvningen för att vi går bort kilona vid nästa svamptur?

0

Kristina i Lund

21 mar 2007 kl. 19:58

Det är ju inte så ofta det blir just svampturer så här års! Fast jag har varit med mina “strövare” i skogen idag och vandrat - det var kallt!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone