0 292 visningar

24 svar

Tisdagsmiddag ?

Gula

20 mar 2007 kl. 14:00

Upptäckte att bäst-före-datumet på en förpackning pizzadeg/sås går ut idag! Så då blir det till att greja ihop en pizza! Lök, paprika, salami och mycket ost på!

0

gunhild

20 mar 2007 kl. 14:26

Men svampen då????

0

Maya K. I.

20 mar 2007 kl. 14:32

tack för påminnelsen, Gula, måste kolla min som ligger i kylen. Visst är den vansinnigt bekväm att använda.

0

PiaFia

20 mar 2007 kl. 14:43

Hemagjort mos, hemagjorda köttbullar, blomkål, brunsås och hemkokta lingon

0

Tisdagsmiddag ?Gunhild

Gula

20 mar 2007 kl. 14:50

Jag tycker svampar är alldeles för “fina” att lägga på pizzan… det skulle vara butikschampinjoner då... Eller om man hade enbart svamp på! Måste prova nångång med trattisar!!! Det kan väl vara gott??!

Ja Maya, dom är världens behändigaste!!!

0

Susanne E

20 mar 2007 kl. 14:53

Åt en så god laxlåda på Stadsmuseet i Sthlm när jag var där. Ska försöka härma den av det som återstår av söndagslaxen. Skirat smör och sallad till.

0

Kristina i Lund

20 mar 2007 kl. 15:56

Blodkorv, bacon, lingonsylt och rivna morötter!

0

cicki T Belgien

20 mar 2007 kl. 16:09

ugnspannkaka

0

Trumpelisa

20 mar 2007 kl. 16:12

Fantasitorka å så börjar jag känna mig hängig. Gubben är redan sjuk. Blä :((

0

Bo E

20 mar 2007 kl. 16:22

Nån typ av marin varelse med nån typ av sås och nån grönsak oxå kanse….

0

cicki T Belgien

20 mar 2007 kl. 16:26

Sjöjungfru?

0

Bo E

20 mar 2007 kl. 16:31

Njaeej…det låter lite barbariskt.
Bläckfisk bättre, men det beror på kvällens ICA-fynd…

0

Trumpelisa

21 mar 2007 kl. 08:12

Det blev rester på söndagens fantastiskt goda köttbullar. Till det avocado paprika och sås på kremlorna jag fick av Karin Z. Lade kremlorna i lite grädde för att mjukas upp och “såsen” blev alldeles rosa. Såg häftigt ut och gott blev det. Å som grädden på moset blev det över till lunchlådan idag.

0

Susanne E

21 mar 2007 kl. 08:19

Det lät roligt med den rosa såsen. Vilken av kremlorna är det som har den effekten? Eller gäller det alla kremlor?

...kul att veta bara, för i år ska jag lära mig kremlor har jag tänkt!

0

Trumpelisa

21 mar 2007 kl. 08:24

Det är ett av mina mål också, att lära mig kremlor alltså. Vet inte vilken som ger den rosa färgen. Tror att det var en blandning av olika kremlor. Men det vet ju Karin bäst. Får se om hon läser och svarar. Annars får vi ställa frågan till henne separat.

0

Gula

Maya K. I.

21 mar 2007 kl. 10:32

Gula. Det blev “kuligt” igår hos oss, då vi kom hem från jobbet frågade jag guuuben vad han ville ha till middag. Han undrade om jag kunde göra likadan pizza som sist, jag sa att det gör jag gärna.
Och guuuben som aldrig brukar vistas i köket (han har hand om all städning) ville hjälpa till, men han ville bara öppna förpackningen och lyfte 2 meter, då förpackn. small till och degen rullade ut.
Hade på skinka, salami, räkor, lök och paprika samt på ena halvan tonfisk och på andra K-J, göttgött.

0

Maya

Gula

21 mar 2007 kl. 10:45

Var det frusen K-J eller inlagd eller…?? Har aldrig haft annat än champinjoner på pizza då jag tycker att såsen tar för mycket av svampsmaken! Det där lät GOTT i varje fall :) !!

0

Gula

PiaFia

21 mar 2007 kl. 10:50

Ohhhh finns det färdig pizzadeg att köpa????

0

Gula

Maya K. I.

21 mar 2007 kl. 10:55

Jag slösade med en liten förp. fryst K-J, tittade först på en förp. kant (dom onämnbara) men jag nändes inte. Tyvärr försvann en del av K-J-smaken in i dom andra, men jag hade inga butkischamp.hemma, så det fick bli så. Har ganska mycket svamp hemma, så då kan man ju slösa ibland.

0

PiaFia

Maya K. I.

21 mar 2007 kl. 11:04

Dottern tipsade mej för ett par veckor sedan att degen finns i kyldisken på ICA.
Den heter Pizza-Kit, så där ingår också en burk tomatsås, 24.90 absolut prisvärd. Nu ska jag luncha med pizzarester från igår.

0

PiaFia

Gula

21 mar 2007 kl. 11:04

Både Lidl och Ica har förpackningar med en rulle färdig deg och en liten burk sås. Väldigt behändigt! Gillar Lidls bättre, bottnet blir tunnare!

0

Gula

Maya K. I.

21 mar 2007 kl. 11:08

Jag trycker ut degen på bakplåten så den blir så tunn som möjligt.

0

PiaFia

PiaFia

21 mar 2007 kl. 11:09

OK tack. ICA har jag i närheten så det får bli en koll där snarast. Tack för tipset.

0

Maya

Gula

21 mar 2007 kl. 11:26

Bra ide Maya!!!

0

Gula

Maya K. I.

21 mar 2007 kl. 12:04

Har nyss käkat pizzarester från igår och kände mer av K-J-smaken idag, den kanske hade mumsat till sej över natten eller så berodde det på ölen igår, idag blev det vatten till.
Glömde skriva att jag hade oliver på också samt oregano förstås.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone