0 740 visningar

43 svar

Vilken kändis har du mött?

Susanne E

20 mar 2007 kl. 20:51

Jag var hos frissan nyligen. När jag var på väg därifrån mötte jag Susanna Kallur. Jag var just på väg att säga “hej” när jag kom på att jag faktiskt inte kände henne…kunde iofs hejat ändå...men jag blev lite ställd och bara log mot henne i stället, och jag hoppas att hon förstod
att jag tycker hon är jätteduktig!

Vilka kändisar har ni mött och hur gick det till?

0

hanzzon

20 mar 2007 kl. 20:55

Med 12 år i rad på Hultsfredsfestivalen och nästan lika många på Roskildefestivalen, så är de en himla massa. ;)
mvh

0

Susanne E

20 mar 2007 kl. 20:58

Självklart hanzzon! Men du får bara berätta om EN! ;-D

0

Totte Gbg

20 mar 2007 kl. 21:09

Jag har träffat Robert Welles och Charlie Norman efter en konsert här i Göteborg o fick skivan signerad av dem. De spelade på Konserthuset på den tiden o var inte sådär mega stora liksom… :)

0

cicki T Belgien

20 mar 2007 kl. 21:42

Tja, jag möter mig själv i spegeln varje morgon!

0

Gula

20 mar 2007 kl. 22:02

Såg Roman Polansky vid poolen i Bangkok för flera år sen ;)

0

Evus

20 mar 2007 kl. 22:14

Jag mötte Lassie….

Nej men jag har i alla fall klappat vovven Svipp en airedaleterrier, som var med i 60-talsversionen på TV av Barnen i Bullerbyn.
Han som spelade Olle i Bullerbyn gick i min klass och hade “Svipp” hemma för att dom skulle lära känna varandra. Naturligvis fick han komma med till oss i skolan också.
Sen har jag träffat Björn Ski…..nej visst ja, man fick bara välja EN :-))))

0

Susanne E

20 mar 2007 kl. 22:30

Klart man får berätta om fler Evus! Det var bara hanzzon som fick välja en, haha !

Och Olle i klassen! DET var ju en riktig höjdare. Smäller ju lika högt som Polanski vid poolen! :-D

0

Totte Gbg

20 mar 2007 kl. 22:33

Jahaja så boogie woogie va inget att ha då:(

0

Susanne E

20 mar 2007 kl. 22:36

Självklart Totte! Du har ju träffat en legendernas BWkillar! ;) Men om JAG fick välja på att träffa Bullerby-Olle och Wells så valde jag Olle :-)

0

Totte Gbg

20 mar 2007 kl. 22:38

Ok men jag trodde inte det skulle läggas ner värderingar på vem man mött men men…

0

Totte Gbg

20 mar 2007 kl. 22:40

Men jag skulle velat möta Leonardo da Vinci…..

0

Gula

20 mar 2007 kl. 23:00

Ja och sen har jag ju talat med den första “rymd-människan” . Gagarin!!! Det ni!!

0

Susanne E

20 mar 2007 kl. 23:02

Wow! Gagarin ! Det var häftigt! ....undrar…vilket språk använde ni?

0

Gula

20 mar 2007 kl. 23:08

Ryska - engelska!!

0

per d

20 mar 2007 kl. 23:11

sommaren 93 utanför cartier på strandpromenaden i cannes stäckte helt plötsligt bill cosby fram handen för att hälsa på mig….skulle tro att det var en betingad reflex då han hälsat på väldigt många just innan som ville ta honom i hand…
http://www.timvp.com/cosbysh.html

0

cicki T Belgien

inget kroppsspråk då????;;;))))

0

Susanne E

Kan du ryska också? Träffade du honom när han var i Finland?

0

Gula

20 mar 2007 kl. 23:23

Nej Susanne, jag kan inte ryska!! Och han var på besök i Helsingfors. Jag (och många andra) väntade utanför hans hotell och jag ville ha hans autograf men han förklarade njet, njet bla bla blaa så jag antog att det betydde att han inte skriver såna. Synd, synd!!!

0

cicki T Belgien

20 mar 2007 kl. 23:34

Har pratat med både Kungen och Silvia, räknas det?

0

per d

20 mar 2007 kl. 23:43

vem är kungen ?? och vem är silvia ??

0

cicki T Belgien

20 mar 2007 kl. 23:53

Ja du per d, det skulle du bra gärna vilja veta men viss info för jag inte vidare…använd din fantasi!

0

cicki T Belgien

20 mar 2007 kl. 23:55

tror att jag mötte en “per d” på ett forum för inte så länge sen…räknas det?

0

Helena A

21 mar 2007 kl. 04:30

Bästa minnet är när jag som 13 åring såg Sweet i Parken Zoo Eskilstuna och fick deras autografer.
Sen har jag varit granne med Christina Jutterström/Ingemar Odlander, möter Liza Marklund på Konsum i Hälleforsnäs ibland.
Finns en massa flera om jag just nu glömt.
Är virrig, Blev väckt för en timme sen av att jag kommer att bli farmor under dagen.

0

Lena M

21 mar 2007 kl. 06:44

Maskeradligan ! Kommer ni ihåg dem, de togs i Gävle för ett antal år sedan och jag jobbade i lokalen under där de greps. Men det var väl inte den sortens kändisar ni tänkte på förstår jag.
Då är det Björn Gustavsson som jag sprungit ihop med ett antal gånger eftersom han har sommarhus inte så långt härifrån.
( Jan Malmsjö, Sune Mangs är ytterligare två personer jag mött )

0

Trumpelisa

21 mar 2007 kl. 07:56

Fick samma reflex som du Susanne E när jag möte Louise Hoffsten på Centralen. Jag morsade, rodnade och hon log. Sen har jag mött Björn Afzelius på krogen. Bo Holmström i nån affär. Sen minns jag inte mer. (förrutom dem man sett på konserter förstås).

0

Susanne E

21 mar 2007 kl. 08:29

Lena M, kriminal-kändisarna är ju också kändisar (tyvärr). Så då kan jag nämna att jag bodde granne med Clark Olofsson när jag var liten…fast jag tror inte att jag såg honom någon gång… :-/

0

Bo Reyer

21 mar 2007 kl. 08:39

Som barn i början av 60- talet träffade jag Nils Poppe i Feskekyrka i GBG. Detta minne har etsat sig fast innanför pannloben.

0

Kristina i Lund

21 mar 2007 kl. 09:12

Vid ett tillfälle när jag bodde i Helsingborg mötte jag Ulf Lundell i dörren till Systembolaget. På kvällen skulle jag se honom på Sofiero. Konserten blev rätt kass, Uffe var inte så koncentrerad…Och jag visste ju varför!

0

Gunilla

21 mar 2007 kl. 18:17

Och Uffe har jag träffat åxå-efterfestade i hans turnebuss efter en konsert i S-tälje 1982.Å Magnus Uggla har jag blandat drinkar åt när jag jobbade på krog, å Lars- vad han nu heter Björklund åxå på samma krog. Att jag stötte på Tina på Mallorca har ni ju fått bildbevis på förut å Jan Myrdal brukade köpa lamm av mig förut när jag hade får, likaså Annika Hagström. Anna Godenius köpte sylt och svamp av mig i höstas å litet radio- och tv-kändisar har jag träffat via min systert. Oj det blev många-sen har jag varit politiskt aktiv och stött på en del folkpartiledare och även såna som gått över till miljöpartiet.

0

Bo E

21 mar 2007 kl. 18:55

Hmm om man inte räknar musiker eller andra som man s a s mött i tjänsten, så blir det nog komikern Carl-Gustav Lindstedt, populär i min barndom.
Han stod i kassakön i en liten kvartersbutik på söder i Stockholm när jag och några medmusikanter var där för att handla. Vi bodde och spelade i Gamla Stan och rörde oss ofta i kvarteren på söder.
Vi tyckte det var lite häftigt att se en sån “TV-kändis” minns jag!
Tror jag såg nån skymt av Gustav VI Adolf vid nåt kungligt besök i Örebro oxå, men det var så långt bak i barndomen att minnet inte riktigt etsat sig fast.

Nu är ju detta med kändisskap oxå väldigt klurigt. Hur många gånger bör man ha visat sig i TV eller synts på bild i pressen för att vara en “kändis”?
Ovannämnda platsar tycker i alla fall jag…men för en tonåring är nog inte dessa speciellt “kända” idag?

0

Eva K

21 mar 2007 kl. 22:11

Staffan Ling i Staffan & Bengt har jag mött. Han bode nära min farfar när jag var liten. Det var STORT att möta honom. Lika stort då som det skulle vara nu att möta Janos i Tårtan ;-) Sen har jag ju mött lite andra också.

En gång råkade jag daska en sån där tygsäcksväska i ansiktet på Isabella Scorupco, som gick lite nära bakom mig.. :( Det var inte meningen. Jag bad om ursäkt såklart. Men kanske tackvare mig att hon e så jäla vacker?!?! he he nähäpp..

0

Maya K. I.

22 mar 2007 kl. 08:17

Glömmer aldrig den gången Viktor Klimenko kramade mej och frågade vad jag skulle göra efter konserten. På den tiden var han en av mina stora idoler.

0

Vilken kändis har du mött? Maya K. I.

Eva K

22 mar 2007 kl. 10:23

Maya, vad gjorde du efter konserten?? Kan ju inte låta bli att undra ;-)

Jag fick faktiskt samma fråga av Mungo Jerry en gång på Åsele marknad ha ha.. Jag dansade en dans med honom till musik från en bandspelare. That’s it.

0

Eva K

Maya K. I.

22 mar 2007 kl. 10:34

Eftersom jag var ihop med en kille då så for jag hem snällt och beskedligt, men hade jag varit solo så vete katten….
Kanske lika så bra

0

Maya

Eva K

22 mar 2007 kl. 12:09

Ja. Det var nog bäst så.
Hrm. Jag vet inte ens riktigt vem det där är. Ska jag skämmas?
(ska googla lite :)

0

Maya

Eva K

22 mar 2007 kl. 12:16

http://www.youtube.com/watch?v=Za7VUQQT-HU  hittade denna länk.. :-)
hi hi

0

Eva K

Maya K. I.

22 mar 2007 kl. 13:27

Shit, länken var spärrad på min jobbdator. Klimenko var väldigt inne för ca 25-30 år sen, sjöng mest ryska kosacksånger, t.ex. Kalinka, Stenka Rasin samt många, många fler. Skitsnygg, jättemörk, alltid iklädd kosackkläder och en helt otrolig röst, kunde gå hur högt och hur lågt som helst.
Du kanske är för ung för att minnas. Han var mest verksam i Sverige , där han bor men också i Finland, där han är uppväxt.

0

Maya

Eva K

22 mar 2007 kl. 13:38

nåmen, jodå ock nok var länken på finnshka alltid :-)
Såg lite mörkmuskig och trevlig ut. Jag har nog hört honom och namnet är bekant. Men, ingen skiva av honom finns i mina samling. Ska kolla mina föräldrars samling i helgen.

0

Eva K

BaWa

22 mar 2007 kl. 13:48

Hur lågt och hur högt som helst var väl att ta i men jag håller med dig om att han hade ett riktigt hyfsat omfång, framförallt hans falsett var något utöver det vanliga. Annars är det faktiskt en indianska som anses ha det största omfånget i modern tid. Yma Sumac, född i Peru, har ett röstomfång på nästan 5 oktaver.

0

Eva K

Maya K. I.

22 mar 2007 kl. 19:18

Det var förbaske mej den sämsta låt jag hört med Klimenko, nu får jag nästan skämmas, hade hoppats på en rivig kosackdans.

0

BaWa

Maya K. I.

22 mar 2007 kl. 20:14

Yma Sumac har jag hört, man ryser då man lyssnar på henne.
Jag tog fyra oktaver, då jag sjöng som mest, fick gratis sånglektioner av kantorn i skolan, han tyckte jag skulle vidareutbilda mej. Men det blev att jag sjöng i nån kör och i ett dansband.
Sen blev det familj och barn, och “sångkarriären” lades på hyllan.

0

BaWa

BaWa

23 mar 2007 kl. 07:12

Du får se till att ta upp den nu igen då. Finns ju flera körer i H-fors som skriker efter mera folk ;-) Nu har du ju inga barn att skylla på :-p

0

Maya

E(l)vis

23 mar 2007 kl. 09:30

Ha ha ja, jag tänkte nog att det inte var ett av hans bäst säljande låtar iaf. Men jag log. Brett!

Trevlig helg!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone