Jag var hos frissan nyligen. När jag var på väg därifrån mötte jag Susanna Kallur. Jag var just på väg att säga “hej” när jag kom på att jag faktiskt inte kände henne…kunde iofs hejat ändå...men jag blev lite ställd och bara log mot henne i stället, och jag hoppas att hon förstod
att jag tycker hon är jätteduktig!
Vilka kändisar har ni mött och hur gick det till?
Jag mötte Lassie….
Nej men jag har i alla fall klappat vovven Svipp en airedaleterrier, som var med i 60-talsversionen på TV av Barnen i Bullerbyn.
Han som spelade Olle i Bullerbyn gick i min klass och hade “Svipp” hemma för att dom skulle lära känna varandra. Naturligvis fick han komma med till oss i skolan också.
Sen har jag träffat Björn Ski…..nej visst ja, man fick bara välja EN :-))))
sommaren 93 utanför cartier på strandpromenaden i cannes stäckte helt plötsligt bill cosby fram handen för att hälsa på mig….skulle tro att det var en betingad reflex då han hälsat på väldigt många just innan som ville ta honom i hand…
http://www.timvp.com/cosbysh.html
Bästa minnet är när jag som 13 åring såg Sweet i Parken Zoo Eskilstuna och fick deras autografer.
Sen har jag varit granne med Christina Jutterström/Ingemar Odlander, möter Liza Marklund på Konsum i Hälleforsnäs ibland.
Finns en massa flera om jag just nu glömt.
Är virrig, Blev väckt för en timme sen av att jag kommer att bli farmor under dagen.
Maskeradligan ! Kommer ni ihåg dem, de togs i Gävle för ett antal år sedan och jag jobbade i lokalen under där de greps. Men det var väl inte den sortens kändisar ni tänkte på förstår jag.
Då är det Björn Gustavsson som jag sprungit ihop med ett antal gånger eftersom han har sommarhus inte så långt härifrån.
( Jan Malmsjö, Sune Mangs är ytterligare två personer jag mött )
Och Uffe har jag träffat åxå-efterfestade i hans turnebuss efter en konsert i S-tälje 1982.Å Magnus Uggla har jag blandat drinkar åt när jag jobbade på krog, å Lars- vad han nu heter Björklund åxå på samma krog. Att jag stötte på Tina på Mallorca har ni ju fått bildbevis på förut å Jan Myrdal brukade köpa lamm av mig förut när jag hade får, likaså Annika Hagström. Anna Godenius köpte sylt och svamp av mig i höstas å litet radio- och tv-kändisar har jag träffat via min systert. Oj det blev många-sen har jag varit politiskt aktiv och stött på en del folkpartiledare och även såna som gått över till miljöpartiet.
Hmm om man inte räknar musiker eller andra som man s a s mött i tjänsten, så blir det nog komikern Carl-Gustav Lindstedt, populär i min barndom.
Han stod i kassakön i en liten kvartersbutik på söder i Stockholm när jag och några medmusikanter var där för att handla. Vi bodde och spelade i Gamla Stan och rörde oss ofta i kvarteren på söder.
Vi tyckte det var lite häftigt att se en sån “TV-kändis” minns jag!
Tror jag såg nån skymt av Gustav VI Adolf vid nåt kungligt besök i Örebro oxå, men det var så långt bak i barndomen att minnet inte riktigt etsat sig fast.
Nu är ju detta med kändisskap oxå väldigt klurigt. Hur många gånger bör man ha visat sig i TV eller synts på bild i pressen för att vara en “kändis”?
Ovannämnda platsar tycker i alla fall jag…men för en tonåring är nog inte dessa speciellt “kända” idag?
Staffan Ling i Staffan & Bengt har jag mött. Han bode nära min farfar när jag var liten. Det var STORT att möta honom. Lika stort då som det skulle vara nu att möta Janos i Tårtan ;-) Sen har jag ju mött lite andra också.
En gång råkade jag daska en sån där tygsäcksväska i ansiktet på Isabella Scorupco, som gick lite nära bakom mig.. :( Det var inte meningen. Jag bad om ursäkt såklart. Men kanske tackvare mig att hon e så jäla vacker?!?! he he nähäpp..
http://www.youtube.com/watch?v=Za7VUQQT-HU hittade denna länk.. :-)
hi hi
Shit, länken var spärrad på min jobbdator. Klimenko var väldigt inne för ca 25-30 år sen, sjöng mest ryska kosacksånger, t.ex. Kalinka, Stenka Rasin samt många, många fler. Skitsnygg, jättemörk, alltid iklädd kosackkläder och en helt otrolig röst, kunde gå hur högt och hur lågt som helst.
Du kanske är för ung för att minnas. Han var mest verksam i Sverige , där han bor men också i Finland, där han är uppväxt.
Hur lågt och hur högt som helst var väl att ta i men jag håller med dig om att han hade ett riktigt hyfsat omfång, framförallt hans falsett var något utöver det vanliga. Annars är det faktiskt en indianska som anses ha det största omfånget i modern tid. Yma Sumac, född i Peru, har ett röstomfång på nästan 5 oktaver.
Yma Sumac har jag hört, man ryser då man lyssnar på henne.
Jag tog fyra oktaver, då jag sjöng som mest, fick gratis sånglektioner av kantorn i skolan, han tyckte jag skulle vidareutbilda mej. Men det blev att jag sjöng i nån kör och i ett dansband.
Sen blev det familj och barn, och “sångkarriären” lades på hyllan.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.