0 413 visningar

14 svar

Till Micke!

...

21 mar 2007 kl. 14:00

Kan du inte ta med något sådant här på ditt forum? För allas trevnad….

Regler - vett och etikett

————————————————————————————————————————

När Du skriver ett meddelande bör Du uppträda som Du själv vill bli bemött, respekt för andra och andras erfarenheter skadar aldrig. Oförskämdheter, förolämpningar och personangrepp tolereras ej. Man behöver inte hålla med andras åsikter eller acceptera idéer eller påståenden som om de vore fakta, lite källforskning skadar inte om man tvivlar på vad folk påstår, istället för att kasta sig ut i en diskussion utan att ha ‘torrt på fötterna’. Alla människor tänker inte lika, men när vi tänker tillsammans, då tänker vi bättre. Det är just det som är meningen med ett sådant här forum. Kom i håg att meddelanden Du läser reflekterar författarnas åsikter och ej den som är ansvarig för sidan.

Forumet är en öppen tjänst (‘elektronisk anslagstavla’) där alla kan läsa Dina meddelanden och kräver inte inloggning. Du kan som användare själv välja signatur (användarnamn), men bör respektera och inte avsiktligt ta användarnamn som redan är i bruk av andra. Det är inte tillåtet att i samma diskussion använda flera olika användarnamn och därmed föra en diskussion med sig själv.

Självfallet är det inte tillåtet att i meddelandetexten uppmana till brott, sprida meddelanden med brottsligt innehåll eller obehörigen publicera upphovsrättsligt skyddat material. Forumet tillhandahålls och övervakas i enlighet med ‘Lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor’.

Vi förbehåller oss rätten att stryka inlägg och hela diskussioner som bryter emot svensk lag eller som enligt vår bedömning inte bidrar till trevnaden eller saknar läsvärde. Vi förbehåller oss också rätten att förhindra anslutning av enskilda datorer som enligt vår bedömning stör forumets funktion.

Vi är tacksamma om våra besökare hjälper oss att hitta tveksamma inlägg. Enklast är att klicka på länken kontakt och skriva in ett meddelande. Glöm inte att tydligt ange vilken diskussion det gäller samt datum och tid för det tveksamma inlägget.

0

......

21 mar 2007 kl. 14:07

Tack för ditt inlägg, hoppas att Micke tar tag i detta när han kommer hem.

0

Michael Krikorev

21 mar 2007 kl. 14:13

Later som ett bra forslag! Har du skrivit texten sjalv eller ar den kopierad fran nagon annan hemsida? Jag ar fortfarande i Malaysia. Borneo var en helt fantastisk upplevelse. Vi hade turen att stota pa vilda elefanter och orangutanger i regnskogen i Danum Valley under kursens gang. Jag kan beratta mer nar jag ar tillbaka. Nu ar jag ute pa Pulau Perhentian Kecil, en vacker liten o pa Malaysias ostkust. har ar internetuppkopplingen dalig och dyr, sa jag kan inte styra och rensa sa mycket i forumet forran jag ar tillbaka den 14:e april.

Var snalla mot varandra sa lange!Micke

0

...

21 mar 2007 kl. 14:19

Hej på dig Micke!

Va kul att höra från dig o att du har det bra….Ska bli spännande att få höra dina berättelser o ev få se lite bilder….

Jag har kopierat texten….tyckte att den var mycket informativ…

0

Bo E

21 mar 2007 kl. 15:12

Hej Michael K!

Jag tycker oxå att manb ska hålla på vett och etikett, men utöver detta så tycker jag det är bra att du (eller vem det nu är?) tagit bort de dumma grejerna (annonser ellewr vad det nu var) på rapportsidan.
Där ska svamp rapporteras, inget annat!

I forumet kan man få diskutera annat, gärna med naturanknytning, men göra det i glad och vänlig ton. Så tycker jag i alla fall!

Ha det gott på resan!

mvh

0

Bo E

21 mar 2007 kl. 15:13

PS
Det jag skrev om rapporter gäller även recepten!

Ska det skämtas kan man göra det på forumet med de som själva uppskattar humor!

0

cicki T Belgien

21 mar 2007 kl. 15:16

Håller med föregående talare!

0

Till Micke! cicki

per d

21 mar 2007 kl. 15:22

bra cicki, visste väl att du skulle supporta mig !
bara för det skall du få en karta på var jag ämnar leta efter toppmurklor om någon månad drygt.
det är vid den blå pricken ! och noter kalkgrave lite till vänster ! riktigt kalkrikt område ! och norr om slingrar sig limfjorden, eller på norksa, klisterkanalen !
http://www.krak.dk/Kort/KortResultat.aspx?Road=Hornevej+2+&City=9220+Aalborg+%C3%98st&MapState=633467900%7C631067900%7C54686500%7C57686500%7C641300000%7C603300000%7C42750000%7C90250000%7C50000%7C50000%7C640%7C512%7C56186500%7C632267900%7C&SearchResult=cG9pbnR8NTYxODY0NzB8NjMyMjY3OTA3&AddressX=56186470&AddressY=632267907&Ortho=ortho.map&Zoom=6

0

Till Micke! cicki

cicki T Belgien

21 mar 2007 kl. 15:24

Tack per, kan man landa med visp?

0

Till Micke! cicki

per d

21 mar 2007 kl. 15:50

visst kan man landa med visp cicki. precis vid sidan av skogen ligger aab´s träningsplaner och de är av gräs….!!!
kunde du öppna länken med luftfotot ??? jag kunde det inte när det låg här på svampguiden !

0

Till Micke! cicki

cicki T Belgien

21 mar 2007 kl. 16:00

Bra, att det inte är plastgräs, min visp är ekologisk och handdriven;). Ska kolla på kalhyggena här först bara den f-benade snön smälter bort! Visst kunde jag öppna länken.

0

Till Micke! cicki

per d

21 mar 2007 kl. 16:13

bra att du kunde öppna länken ! så har du ju sett aalborg från luften !

0

Till Micke! Bo

Gula

21 mar 2007 kl. 16:24

Du är modig du Bo!!!

0

Till Micke! cicki

cicki T Belgien

21 mar 2007 kl. 16:24

Tror nog att micke tycker likadant men han har ju svårt att koppla upp sig just nu. Bäst att låta bli allt som ser suspekt ut.

0

Bo E

21 mar 2007 kl. 16:33

Tror det har lugnat ned sig nu.

Det var nog några fånar som passerade sidan och la in dendär reklamen, säkert ingen av oss som är intresserade av svamp.

Hoppas de inte återkommer med mer såna “skämt”!

Jag är nog mer obetänksam än modig! Först efteråt såg jag virusvarningen och sen dess öppnar jag “none” av okända länkar!

Nu tror jag i o f s inte det var så farligt utan bara nån sån där billighetsannonsering på nätet som verkar ha blivit populär numera.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone