Värdelöst vetande, fick veta häromdan att Caja W inte alls sa “man tager….” kolla in http://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_Christina_Warg
Glad att det smakar!
Jag torkar all svamp i torkapparaten. Det går fort och tar lite plats. Gullar lite med svamparna och plockar om och vrider på gallren så att det torkar jämt och fint. Jag har svårt att få svampen att torka utan att bli dålig när jag torkar den på tidningar. Önskar att jag hade golvvärme…
Läste i ett inlägg att man kan torka kremelhattarna hela. Det låter häftigt. Dekorativt om inte annat. Det ska provas nästa år, helt klart.
Steksky, lite vitlök, timjan, grädde, ungefär 1 dl (helst färskpressad) apelsinjuice och rivet apelsinskal. Fuska med buljongtärning om såsen behöver mer stuns. Lovar, det blir jättegott, det beska i apelsinskalet “gifter sig” perfekt med lammsmaken. Annars kan du ju göra som engelsmännen, mintsås men det är inte riktigt i min smak.
Mmm lamm e gott här e lite tips… http://www.menyse.com/action/recipeSearchForm;jsessionid=F86CC1E2DB82BD24575C3C212CE9E20E?searchField=lamm
precis! Lite risker får man ta så länge man inte stoppar i sig flugsvamp! Du kan väl berätta vad du tyckte. En fråga bara, du säger att du har lammet på tining. Färskt, ej djupfryst kött finns inte det i Sverige längre? Här är det tvärtom, allt är färskt.
Snön i sig stör mig inte, vovvarna är jätteglada och tar snöbad. Däremot blir det trafikkaos direkt med galna belgare som får panik. Själv har jag allvädersdäck och vet att man inte ska starta på ettan! Men vad hjälper det när folk inte begriper att man ska hålla avstånd!
Naturligtvis finns det färskt kött!
Det är nog bara lamm, kyckling och vilt som förekommer fryst.
På ICA handlar jag uytterst sällan lamm på grund av prisnivån.
Lamm handlar man färskt och till bra pris i invandrarbutikerna. De har dock inte lika lättillgängliga öppettider för mig som oftast jobbar till ca 20.00 på kvällen.
Men jag brukar proviantera där på helgerna, ris, kryddor mm till bra pris.
På ICA finns däremot dedär KRAV-kossorna som jag gärna talar mig varm för. Det är ekologiskt naturbeteskött från lokala uppfödare nära Örebro.
Bra för mijön på många sätt alltså!
Jag glömde om du skrev timjan eller salvia när jag stod vid kryddhyllan så nu blev det färsk timjan och torkad salvia i såsen för säkerhets skull.
Helt ok, fast ska jag vara riktigt ärlig så uppskattar jag inte apelsinsmak överhuvudtaget.
Men visst!
En god middag blev det till slut och förutom salvian så höll jag mig till ditt recept!
Tack cickiT
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.