0 290 visningar

4 svar

Morgonunderhållning

Tina Nordberg

22 mar 2007 kl. 09:43

Den här dagen börjar bra, solen skiner 0 grader. Från sängen fick jag genom fönstret se två Ekorrar retas med bobyggande skator i en gran.De små kvicksilvren såg ut att ha underbart kul. Skatorna kom hela tiden till korta då de var tvungna att ta omvägar runt grenarna. Vilka retstickor.Har saknat dem hela vintern.

0

Kristina i Lund

22 mar 2007 kl. 09:45

Det måste ju ha varit Piff och Puff, du såg!

0

Tina Nordberg

22 mar 2007 kl. 09:49

Tänkte inte på de. Så klart det var de.Sötnosarna.
Har någon annan nå`t att förtälja om ekorrar. Eller en kul bild.
De är för snabba för mitt avtryckarfinger.

0

Bo E

22 mar 2007 kl. 15:53

Ingen bild tyvärr, men ett minne från vintern.
Jag råkade komma väldigt nära en ekorre i en låg tall och den satt som förstenad väldigt länge och bara glodde.

Det var det närmaste jag kommit en sådan i skogen och det var även ungefär i min ögonhöjd den satt. Ofta ser man dem ju fara fram från träd till träd högt uppe så man får spana in dem lixom i “underläge”.

0

cicki T Belgien

22 mar 2007 kl. 18:47

Våra grannar har två kurrar i trädgården som som kallar Chip & Dale. Och dom har en massa hyss för sig. En av favoritsysselsättningarna är att reta gallfeber på hundarna. Dom klättrar precis så långt ner på trädstammen att hundarna inte når upp och tjattrar provocerande. Den ena kurren råkade ta sig inomhus, ett helvete att jaga ut honom. Det som var göttast var datakablaget med lite ITproblem som följd…Men söta är dom!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone