och skriv på !!!!!!! Hemskt
Fruktansvärt! Skriv under du med och skicka vidare i hela ditt nätverk!!
Är det någon av er som visste om detta??
Längst ner i mailet finns två länkar. Den första till filmen och den
andra till att skriva på en protest till Japans regering.
PLEASE, PLEASE DON’T DELETE THIS…
PLEASE TAKE 2 MINUTES TO WATCH THESE POOR DOLPHINS, IT’S HARD BUT
THAT’S THE REALITY. (THE FIRST LINK)
AND 1 MINUTE TO SIGN THE PETITION (THE SECOND LINK)
THANK YOU ALL
IT WILL BE GREAT IF YOU CAN FORWARD THIS TO YOUR FRIENDS
http://www.glumbert.com/media/dolphin
http://www.petitiononline.com/golfinho/petition.html
Visst, jag tycker att det är bra att hanteringen visas och att det protesteras mot behandlingen av djuren, även om jag tror att Japans regering får svårt att få gehör hos de fattiga japanska fiskare som ser delfinerna som rovdjur som konkurrerar med dem om fisken (f.ö. samma syn som våra jägare har på vargen).
Självklart köper inte vi delfinkött eftersom vi ser dem som både kloka och vackra djur - men hur resonerar vi när vi handlar en burk tonfisk i affären? Vill vi överhuvudtaget veta att vi medverkar till djurplågeri och massmord då (på både tonfisk, delfiner och albatrosser)?
Jag vill i alla fall veta!
Sedan hanteringen av tonfisk visades på tv för några år sedan har jag inte köpt en burk. Filmer, om än bara “Tinas” korta, har en stark effekt för att få förståelse för vad det är som händer i den s.k. livsmedelshanteringen. Även om man inte kan påverka regeringen i de berörda länderna så kan man åtminstonde påverka genom sina egna val av föda. Det ger effekt om vi är många. Finns det inga konsumenter så finns det ingen marknad.
äter ytterst sällan tonfisk, men vad man kan utläsa av text på burkarna så är det alltid “delfinsäkra metoder!
Är det bara bluff då?
Bra i så fall att sånt tas upp på forumet för jag vill gärna veta och välja bort så mycket som möjligt av otyg.
Köper helst både Rättvise- och KRAV-märkta produkter, men ibland kanske infon är missvisande och då tackar jag för förtydliganden!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.