0 409 visningar

21 svar

Fredagsmiddag!

Gula

23 mar 2007 kl. 10:30

Idag skall jag laga korvstroganoff enligt recept från Go’kväll! Fick tag på finsk korv på ICA ; blir mycket bättre med den!!!

0

Tonfiskbiffar

Charina

23 mar 2007 kl. 10:56

blir det här idag.

Någon här inne hade gjort dessa biffarna häromdagen. Då jag blev nyfiken på hur hon hade gjort så ställde jag frågan HUR…. Men pga att en viss herre från vårt grannland i sydväst lade sig i diskussionen så fick jag inget svar.

0

Tonfiskbiffar

BaWa

23 mar 2007 kl. 11:30

Du har tydligen missat tråden “Titta den som kan”

0

Tonfiskbiffar

Charina

23 mar 2007 kl. 12:56

Hinner inte läsa allt som skrivs, jag har faktiskt ett liv utanför cyberspace.Något fler skulle prova på.
Har idag varit på jobbet.Fixat middag.Tvättat bilen.Tvättat en maskin tvätt som just nu ska ut i solen.

0

Tonfiskbiffar

per d

23 mar 2007 kl. 13:23

och charina missar sannerligen inte ett tillfälle att angripa mig oavsett vilken tråd hon är i ! det hon nu hänger upp sig på var att jag skrev att en tonfiskstek väl skall stekas i smör ! förövrigt kanske du skulle läsa tråden som bawa hänvisade till, istället för att arrognat avvisa, så kanske du får den tonfisken i halsen ........

0

Lögnhals!!

Charina

23 mar 2007 kl. 13:26

Alla kan läsa vad du svarade.

0

Lögnhals!!

per d

23 mar 2007 kl. 13:32

charina, du säger att alla kan läsa vad jag svarade !! jag kan inte själv finna det men du kanske kan klippa och klistra in det här med angivande av tråd och tid så alla får se om jag är den lögnhals du kallar mig för !?
men jag vill minnas att det var något mycket snarlikt det jag skrev i tidigare inlägg

0

Fredagsmiddag!Gula

cicki T Belgien

23 mar 2007 kl. 13:42

Nu har jag inte läst receptet från Gokväll men ett tips är att ha i lite saltgurka eller kapris.

0

Lögnhals!! charina

per d

23 mar 2007 kl. 13:52

charina, hur skulle det vara om du gjorde lite research innan du blir fullständigt kolerisk och anklagar mig för att vara en lögnhals för att jag här hävdar att ha skrivit att tonfiskbiff skall stekas i smör.
efter detta stämplar du mig som lögnhals och skriver att alla kan läsa vad jag skrev !
och nu du charina lilla har jag faktiskt letat reda på vad jag skrev då jag var rimligt säker på att du inte vill ha fram sanningen !
och detta fann jag om den tonfiskbiff !
“Tonfiskbiffar!  SVARA
jag skulle gissa att man steker en tonfiskbiff!

/per d 2007-03-19 12:00:14”

charina, vad var det för farligt med det ??
nu ser du till och ber mig vackert om ursäkt för att ha stämplat mig för lögnhals !
på samma sätt som jag just bad bengtmarie om ursäkt i en annan tråd !
och gör du inte det charina så kan du lika gärna hålla dig borta härifrån du knappast tillför något annat än personförföljelse här !! 

0

Fredagsmiddag!Gula

Gula

23 mar 2007 kl. 13:54

Receptet från Go’kväll var väldigt enkelt. I princip bara korv, lök, tomatpure, mjöl, buljong, creme fraiche, vatten och kryddor. Saltgurkan serveras vid sidan om.

Har lagt in ett väldigt gott kycklingrecept under recept!!! Mumsigt!!

0

PiaFia

23 mar 2007 kl. 14:13

Här blir det brunabönor/fläsk. Skulle haft det i går men så blev inte. Grillar något gott i morgon.

0

Tonfiskbiffar

Birgitta D

23 mar 2007 kl. 15:33

Jag steker dom i smör. Sedan får de puttra i lite citron, men de bör vara lite råa i mitten annars blir de torra.

0

Kristina i Lund

23 mar 2007 kl. 15:34

Kycklingwok och jasminris blir det här!

0

Joachim Krumlinde

23 mar 2007 kl. 17:08

Rökt sik, potatisgratäng och vitt vin

0

Gunilla

23 mar 2007 kl. 18:28

å jag har blivit inspirerad av Cicki häromdagen och gör ugnspannkaka.

0

Karin Z, Västerås

23 mar 2007 kl. 19:01

Wokad kycklingfile med kokosmjölk och currypasta. Ris och ett gott öl.

0

GrönA

23 mar 2007 kl. 19:04

Stinas kyckling, sås på skyn, ris/bulgur. Stor sallad. Sonen cyklade till konsum o köpte glass efteråt.

0

Susanne E

23 mar 2007 kl. 19:09

Kom hem från en informationsspäckad dag. I dörren möttes jag av en ljuvlig doft av starka kryddor och vitlök. Gubben hade gjort heta räkor, jasminris och sallad. Ljust öl till. Mmmmm…det var supergott!!!

0

Kristina i Lund

23 mar 2007 kl. 19:13

Om jag sätter mig på hojen NU - hinner jag få lite rester då, Susanne? Jag ÄLSKAR räkor.

0

Susanne E

23 mar 2007 kl. 19:45

JAAA Kristina!!! Barnen är borta så det blev massor kvar! Skynda dig!
:-D

0

Kristina i Lund

23 mar 2007 kl. 20:00

Fast nu måste jag ta en bra plats i soffan, för nu börjar det! Får bli en annan gång…;)

0

Tina Nordberg

23 mar 2007 kl. 22:47

Om det finns rekor kvar kommer jag åxå. Min gubbe gillar inte sådan föda.Jag behöver en rekkompis.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone