0 355 visningar

17 svar

SKRIV OM SVAMP!

Hasse

24 mar 2007 kl. 07:49

På detta forum skriver vi om svamp, om inte kommer detta att tappa mycket av sin attraktionskraft!

Ni som vill diskutera era relationer till andra här får göra det via e-post. Låt oss andra slippa dylika diskussioner. Oberoende av hur illa ni tycket er blivit behandlade så har det inte med svamp att göra. Punkt slut!

Ignorera alla inlägg som stör er så självdör det!

Låt oss nu framöver BARA avhandla svamp här!

0

Lena M

24 mar 2007 kl. 08:07

Jag läser gärna naturrelaterade ämnen i väntan på svamparna, fina bilder är heller inte fel, annars håller jag med dig Hasse.

0

Birgitta D

24 mar 2007 kl. 10:30

Håller med er. Öppnar inte ens inlägg längre om jag ser att en viss person varit inne och skrivit.

0

Helena

24 mar 2007 kl. 13:56

Var snälla och lägg ned allt ovidkommande här nu. Härligt att allt fler verkar tröttna på sånt som inte har med svamp att göra.

0

Grethe F

24 mar 2007 kl. 15:16

Jag hittade inga murklar i dag igen men fortsätter nästa söka vecka

0

Evus

24 mar 2007 kl. 15:30

Jag håller med fullständigt.

På Tisdag ska Helena A och jag åka och titta på bombmurklorna som Klas J har hittat.
Det ser jag fram emot.

0

Gula

24 mar 2007 kl. 16:45

Jag är en helt vanlig MATSVAMPSplockare. Kan inte skriva om tickor och div. andra svampar som finns den här tiden. Däremot har jag hittat en massa trevliga människor att invänta svampsäsongen med! Men då det gång på gång påpekats att detta är ett SVAMPFORUM så är det bäst att överlåta det till dom som kan svampar året runt. Ha det så bra!

0

Gula

Evus

24 mar 2007 kl. 17:39

Om jag får säga vad jag tycker, ja då tycker jag att du ska fortsätta att skriva här om ditten och datten. Det har vi väl gjort under årens lopp lite till mans.

Jag tycker det är roligt också när det anordnas geografitävlingar etc. Det har ju inte heller med svamp att göra.

Men det här sista tjafset (minst sagt) det är sådant som ska hållas härifrån!

Gula du är ju en av dom som har hållit det här svampforumet vid liv under vintern.
Du har väl aldrig upprört någon, tvärtom.

Ja så tycker jag.

0

Margareta

24 mar 2007 kl. 17:41

Underbart att någon har hittat pudeln kärna - det är svamp som gäller. Vi förmedlar vara metoder och erfarenher. Men någon vet ju alltid bäst och lägger sig i. Torkapparater är skit - det är bättre att krypa golvet. Svamp kommer varje år - så är det inte alltid. Man kan som jag vara tvungen att ta rullstol och rollator. Det är väl kunskapen och intresset vi ska odla. Sen kan vi ta konstgräs, fotboll och vargar någon i något annat forum

0

Charina

24 mar 2007 kl. 18:13

Har hälsat på mina murklor nu i kvällningen. De hade blivit marginellt större. En av dem blir aldrig större eftersom hunden skulle fram o nosa, “snäpp” avbruten.
Ska ta mig en lite större runda i morron till lite andra ställen där jag vet att det har funnits förr.

0

Grethe F

24 mar 2007 kl. 18:26

Gula jag hoppas du återkommer det har varit trevligt att lära dig att kende jag venter också på Kantarellerna och dom andra svamper

0

SKRIV BARA OM SVAMP?

cicki T Belgien

24 mar 2007 kl. 18:53

Visst sjutton bör vi kunna skriva om ditten och datten under lågsäsong, observera att flera av de otrevliga inläggen de facto har handlat om svamp till en början och sedan urartat. Det är klart att under svampsäsongen bör man prioritera det rätta ämnet och där får Micke bestämma hur mycket plats vad får ta men till syvende och sist handlar det om HUR man skriver och uttrycker sig! Jag tänker nog återkomma med små inlägg som inte handlar om svamp tills någon slänger ut mig.Gula, sluta inte!

0

SKRIV BARA OM SVAMP?

cicki T Belgien

24 mar 2007 kl. 18:55

PS kan bara påminna om kantarelldebatten som ibland tog de mest absurda vändningar med div elakheter och påhopp
DS

0

Gula

Maya K. I.

24 mar 2007 kl. 20:42

Please, lämna oss inte för att två snorungar håller på och tjafsar. Kan inte dom två träffas personligen och duellera? Lite väl mycket sandlådenivå tycker jag.

0

SKRIV OM SVAMP! Maya

Göran H

25 mar 2007 kl. 10:26

Maya, läs tråden från början så förstår varför Gula ställer in.

0

Maric

25 mar 2007 kl. 14:17

Nu är juh detta ett svampforum och det inriktar sig på det nämnda ämnet.
Men när man *hittar* ett forum där man trivs i så tycker jag att det är skoj att utveckla *relationen* med de andra och prata om lite annat än svamp.
Om, det nu är så jobbigt att läsa om annat än svamp, varför öppnar man överhuvudtaget de rubrikerna?? Låt så bli, enklast!

*Bara min åsikt och den står jag för*

0

cicki T Belgien

25 mar 2007 kl. 14:33

Maric, du har så rätt, problemet är att rubriken inte alltid berättar om innehållet i följande svar. Ta den här tråden som exempel. Komplicerat det hela!

0

Bo E

26 mar 2007 kl. 17:04

Instämmer med Maric, Evus Cicki…etc etc.

Det är väl inget utbrett fenomen detta att gräla på forumet?

Tycker de allra flesta inlägg är positiva och intressanta, och det som inte intresserar är ju bara att gå förbi!

Glad vår på er allihop!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone