Har varit på Amundön i dag på en härlig utflykt i solskenet o fått se Vitkindadegäss, Tofsvipor, Strandskator, Lärkan och blåmusslor…passade på att känna lite på vattnet o tja snart dags att bada…Ingen svamp vart än ögat kikade :(
Däremot massa oranga bollar som låg utspridda i naturen, runt halva ön??? Som jag till slut såg att det var ju clementiner!!!! Kan man ju fundera på vad syftet med det var? hahaha…
På vägen hem såg jag tussilagos och vid Hagakyrkan ett hav av krokus!!!! På balkongen dök en humla upp årets första!
I morgon blir det putsning o fejning av båten så jag hoppas att det är lika soligt då o snart är det öringfiske!!!
Havsörings fiske??? Fiskar fisk i havet hahaha…nä skoja bara..
Jag ska se till att få i båten, en plasteka så jag kan ta mig ut i grunda vikar o kasta lite för öring.
Det är tillåtet att fiska havsöring från o med 1 april. Jag har ett kastspö o drag som är blå/silver o lite andra varianter av drag.
Jag fiskar nedanför Göteborg mot Billdal/Skintebo där jag har min båt. Det är söder om Stora Amundön.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.