0 303 visningar

13 svar

torka svamp med......

Bo Johnsson

25 mar 2007 kl. 23:55

luftvärmepumpen som fläktar ned mot golvet!, först en braspanna och galler som jag lagt vinterskivlingarna på!, fungerar finfint!.

0

Lena M

26 mar 2007 kl. 09:04

Ja Bo, vi har fått ta del av många olika knep för att torka svamp och ditt fungerar bra förstår jag.

Egentligen är det märkligt, det gick att plocka svamp in i januari och nu börjar murklorna att visa sig. Beror det på klimatförändringen / förstöringen ?

0

Bo Johnsson

27 mar 2007 kl. 21:00

nej inget är sej likt!, inte ens forumet som var jättelugnt förr!, men så blir det när det kommer en katt bland hermelinerna!

0

per d

27 mar 2007 kl. 21:07

och angrepp mot mig även i denna tråd ser jag !!

0

cicki T Belgien

27 mar 2007 kl. 21:14

inte visste jag att du var katt per d ;)

0

torka svamp med......cicki

BaWa

27 mar 2007 kl. 21:39

Sen kan man ju undra varför han tar åt sig….  Hade ju kunnat vara riktat mot, om inte vem som helst så iaf rätt många…

0

per d

27 mar 2007 kl. 21:51

bawa ! jag hopparav princip inte på andra utan anledning vilket däremot de gang of four, bengt s hanzzon, bo reyer och den lilla tanten från halland, charina, gör !!

0

BaWa

27 mar 2007 kl. 22:06

Då tror jag principerna fick ge vika den här gången för det gick inte alls av inlägget att klargöra vilken det var riktat mot….

0

christer

27 mar 2007 kl. 22:11

Hade jag varit Bengt Sand så hade jag inte tatt all skit som denne Per kastar över honom. Bengt S vänder sig mot en person medan Per har en hel drös med måltavlor att kasta sin tröttsamma skit på. Att ni som blir påhoppade orkar ta allt detta fattar då inte jag iaf. Det är fullständigt vidrigt. Jag är inte ofta inne här och lika bra är väl det. Jag vill snacka svamp med trevliga människor och inte läsa all denna dynga.

Eftersom jag inte kan så mycket om vårsvampar så undrar jag om nån vet när och var man kan hitta vårmusseroner. Måste det vara kalkrik mark?

0

per d

27 mar 2007 kl. 22:18

christer, precis som du vill jag läsa och skriva om svamp här. men när jag så började en tråd om toppmurklor så ödelas denne genast av engångssignaturer och så var benft sand där och spydde sin galla över mig med benägen hjälp av hanzzon. bo reyer och den lilla tanten från halland !

0

christer

27 mar 2007 kl. 22:23

Jag är inte riktigt med, vaddå engångssignatur som sabbade. Hur då? Fattar nada.

0

christer

27 mar 2007 kl. 22:28

Vad det än handlar om så tror jag att era motsätningar inte har bland svampar att göra. Är det inte skönt för dig att glömma alla hard feelings och börja snacka svamp istället? Det har jag sett innan att du är rätt bra på så om jag vore du så skulle jag vara mer mån om att visa mina bra sidor än mina dåliga. håller du inte med?

0

per d

28 mar 2007 kl. 09:46

christer läs ca de 10 första inläggen i toppmurkeltråden så förstår du !

0

vårmusseroner

Bo E

29 mar 2007 kl. 16:25

De växer ofta i gräsmark, kännetecknande är att de växer i häxringar eller halvcirklar på ett sätt som ev. oätliga förväxlingssvampar inte gör.

De har även en karaktäristisk doft av grönsak, närmast färsk gurka.

Möjligt att de föredrar kalkrik mark. Jag har hittat dem i gräsmattor och betesängar på ganska mullrik jord, men har på senare tid uppmärksammats på att dessa biotoper kan vara kalkrika. Här växer t ex blåsippor och många arter av ädla lövträd.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone