Hade jag varit Bengt Sand så hade jag inte tatt all skit som denne Per kastar över honom. Bengt S vänder sig mot en person medan Per har en hel drös med måltavlor att kasta sin tröttsamma skit på. Att ni som blir påhoppade orkar ta allt detta fattar då inte jag iaf. Det är fullständigt vidrigt. Jag är inte ofta inne här och lika bra är väl det. Jag vill snacka svamp med trevliga människor och inte läsa all denna dynga.
Eftersom jag inte kan så mycket om vårsvampar så undrar jag om nån vet när och var man kan hitta vårmusseroner. Måste det vara kalkrik mark?
christer, precis som du vill jag läsa och skriva om svamp här. men när jag så började en tråd om toppmurklor så ödelas denne genast av engångssignaturer och så var benft sand där och spydde sin galla över mig med benägen hjälp av hanzzon. bo reyer och den lilla tanten från halland !
Vad det än handlar om så tror jag att era motsätningar inte har bland svampar att göra. Är det inte skönt för dig att glömma alla hard feelings och börja snacka svamp istället? Det har jag sett innan att du är rätt bra på så om jag vore du så skulle jag vara mer mån om att visa mina bra sidor än mina dåliga. håller du inte med?
De växer ofta i gräsmark, kännetecknande är att de växer i häxringar eller halvcirklar på ett sätt som ev. oätliga förväxlingssvampar inte gör.
De har även en karaktäristisk doft av grönsak, närmast färsk gurka.
Möjligt att de föredrar kalkrik mark. Jag har hittat dem i gräsmattor och betesängar på ganska mullrik jord, men har på senare tid uppmärksammats på att dessa biotoper kan vara kalkrika. Här växer t ex blåsippor och många arter av ädla lövträd.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.